• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
8
مدیرعامل شرکت گاز فارس؛

اجرای طرح نظارت بر مصرف بهینه گاز در ادارات فارس

  • کد خبر : 13321
  • 08 دی 1399 - 9:20
اجرای طرح نظارت بر مصرف بهینه گاز در ادارات فارس
مدیرعامل شرکت گاز فارس از اجرای طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی در ادارات و سازمان‌های دولتی استان با هدف صرفه‌جویی و مدیریت انرژی خبر داد .

غلامعباس حسینی گفت : با برودت هوا ، افزایش مصرف گاز و براساس بخشنامه صرفه جویی مصرف بهینه و ایمن از سوی معان اول رئیس جمهور، تشکیل جلسات مرتبط در استانداری و ابلاغ به کلیه ادارات و نهادهای دولتی در جهت رعایت حداکثرصرفه جویی، شرکت گاز فارس اقدام به تشکیل گشت های کنترل و نظارت بر مصرف بهینه در ادارات و ارگانهای دولتی نموده است.

مطابق این بخشنامه ،همه سازمان ها، موسسات و شرکت های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری تا پایان سال موظف به رعایت کامل مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی هستند.

برای اجرای این بخشنامه رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد در فضاهای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتیگراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده، روشن نمودن وسایل گرمایشی یک ساعت پیش از آغاز وقت اداری و خاموش نمودن آنها یک ساعت پیش از پایان وقت اداری، خاموش نمودن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل و استفاده از دستگاههای گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا در اولویت قرار دارد.

انجام معاینه فنی کلیه موتورخانه‌ ها توسط شرکت های تایید صلاحیت شده (بر اساس ماده ۱۷ قانون هوای پاک)، سرویس و تعمیر دوره‌ ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز نیز جزو وظایفی است که باید توسط ادارات با جدیت پیگیری و دنبال شود.
مدیرعامل شرکت گاز فارس افزود: تمام ادارات و سازمان های دولتی موظف هستند ۱۰ درصد در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کنند و کارشناسان کنترل و نظارت بر مصرف بهینه شرکت گاز نیز به صورت سرزده بازدید و دمای رفاه ادارات استان را رصد کرده و از نزدیک مورد پایش قرار می دهند.
به گفته حسینی از زمان اجرای این طرح در فارس تاکنون هزار و ۹۳۸ مورد بازرسی سرزده از ادارات و نهادهای دولتی انجام و برای ۲۱۵ واحد دولتی ، اخطاریه کتبی صادر شده است .
همچنین گاز ۱۶۴ ساختمان مراکز دولت کهذ نسبت به رعایت الگوی مصرف بهینه و خاموشی وسایل گرمایشی در ساعات تعطیل ، بی توجه بودند ، قطع شده است .

مدیرعامل شرکت گاز فارس با بیان این که واحد نظارت ،به صورت مستمر در ساعات کاری ، غیر اداری و حتی تعطیلات پایان هفته مصرف گاز و رعایت دمای رفاه در ادارات و ساختمان‌های دولتی را پایش می‌کند، تصریح کرد: در صورت رعایت نکردن صرفه جویی در مصرف یا دمای رفاه، در مرحله اول اخطار کتبی به این ادارات ابلاغ می‌شود.
حسینی ادامه داد : در مرحله بعد و در صورت رعایت نکردن مصرف، لیست اداراتی که در مصرف گاز صرفه‌جویی نکنند به استانداری اعلام و در مراحل بعدی برابر قوانین و مقررات مربوطه رفتار خواهد شد.
مدیرعامل شرکت گاز فارس تصریح کرد : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده با هدف به حداقل رساندن مصارف گاز نهادهای دولتی ، تا پایان امسال ۲۱ هزار مورد بازرسی توسط کارشناسان کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز استان انجام و با واحدهای دولتی متخلف برخورد می شود .
حسینی در خصوص پایداری جریان گاز از ابتدای فصل سرما در استان نیز گفت: با بسترسازی و تقویت زیرساخت های خطوط انتقال و شبکه های گازرسانی، روند تداوم خدمت رسانی به مردم استان از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و امیدواریم با اجرای تمهیدات لازم هیچگونه افت فشار یا قطعی گازی نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: با افزایش برودت هوا و افزایش مصارف گاز طبیعی در چند ماه مانده به پایان سال ، صرفه جویی در مصرف این حامل انرژی بسیار مهم بوده و مشترکان گرامی با رعایت الگوی مصرف بهینه ، شرکت گاز استان فارس را در ارائه خدمات مستمر یاری دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13321

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.