• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1
در جشن گلریزان رهایی مطرح شد؛

آزادسازی ۶۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در فارس

  • کد خبر : 92572
  • 21 فروردین 1403 - 12:00
آزادسازی ۶۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در فارس

جشن گلریزان راهی با همت ستاد دیه استان فارس، ۱۹ فروردین با حضور مقامات استان و جامعه خیرین با هدف جمع‌آوری کمک‌های خیرین برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در شیراز برگزار شد. مدیرکل زندان‌های فارس در این مراسم، از آزادی بیش از ۶۵٠ زندانی جرائم غیر عمد طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: […]

جشن گلریزان راهی با همت ستاد دیه استان فارس، ۱۹ فروردین با حضور مقامات استان و جامعه خیرین با هدف جمع‌آوری کمک‌های خیرین برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در شیراز برگزار شد.

مدیرکل زندان‌های فارس در این مراسم، از آزادی بیش از ۶۵٠ زندانی جرائم غیر عمد طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: مجموع بدهکاری‌ها رقم ۱۸۳٠ میلیارد تومان بود و با پیگیری‌هایی که انجام شد، کمک خیرین و البته گذشت شکات پرونده‌ها، این اقدام خدا پسندانه انجام شد.

اسحاق ابراهیمی افزود: بزرگترین خیرین ستاد دیه، خود شکات هستند که این بار به میزان ۷۵۸ میلیارد تومان از حق و حقوق خودشان گذشت کردند.

وی با تقدیر از همکاری دادگستری استان اظهار کرد: این ارگان همواره به تقاضای اعسار زندانیان در اسرع وقت رسیدگی کرد و مجموعا ۷۵۸ ملیارد تومن اعسار پرونده‌ها را پذیرفتند و از هر امکانی که بود برای ازادی زندانی دریغ نکرد.

مدیرکل زندان‌های فارس اظهار کرد:  مجموعا ستاد دیه از منابع مختلف ۱٠۳ میلیارد و ۵٠٠ ملیون پرداخت کرد تا ازادی بیش از ۶۵٠ نفر از زندانیان جرائم مالی فراهم شود.

ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵۳ نفر زندانی محکوم مالی در زندان‌های استان نگهداری می‌شوند، گفت: مجموع بدهکاری این افراد بیش از ۱۷٠٠ میلیارد تومان است اما اگر ستاد دیه ۲٠٠ میلیارد تومان در اختیار داشته باشد، با این فرآیند امکان آزادی همه این ۹۵۳ نفر فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: ما با همکاری صدا و سیمای فارس پویشی را تحت عنوان «سهم من چهل» راه‌اندازی کردیم. یعنی هر یک نفر از استان تنها ۴٠ هزار تومان پرداخت کند، امکان آزادی همه زندانیان فراهم می‌شود که تا چند روز گذشته که تراکنش‌ها را بررسی کردیم، بیش از ۵ هزار تراکنش انجام شده و پول به ستاد دیه واریز شده بود.

مدیرکل زندان‌های فارس در پایان گفت: طی دیروز، امروز و فردا در همه شهرستان‌های استان جشن گلریزان برگزار می‌کنیم تا خیرین کمک کنند و مقدمات آزادی همه زندانیان محکوم مالی استان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز با بیان اینکه کسانی که به مردم کمک می‌کنند، از گذرگاه‌های سخت به راحتی عبور خواهند کرد گفت: کمک به مردم راه نجات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی افزود: در پویش «سهم من چهل» مبلغ چهل هزارتومان عدد زیادی نیست و امیدواریم صدا و سیما هم این پویش را راه‌اندازی کند تا ۹۵۳ نفر زندانی با تهیه ۲٠٠ میلیارد تومان آزاد شوند.

وی گفت: امیدواریم این پویش در استان به قدری جا بیفتد تا ان‌شاءالله سال آینده هیچ زندانی غیرعمدی در استان نداشته باشیم.

رئیس کل دادگستری فارس با تاکید بر اینکه هر جایی که قانون اجازه دهد، به آزادی زندانیان غیر عمد کمک خواهد شد، گفت: این کمک صرفا برای زندانیان جرائم غیر عمد  است و در مقابل سایر جرائم کوتاه نخواهیم آمد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=92572

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.