• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

تلاش برای شناسایی فرد خاطی که درخت بلوط دشت برم کازرون را قطع کرد

  • کد خبر : 92229
  • 18 فروردین 1403 - 14:41
تلاش برای شناسایی فرد خاطی که درخت بلوط دشت برم کازرون را قطع کرد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون از تلاش برای شناسایی فرد خاطی که بخشی از درخت بلوط ذخیره‌گاه زیست‌کره ارژن و پریشان در منطقه دشت برم شهرستان کازرون را قطع کرده است، خبر داد.

درختی بلوطی در ذخیره‌گاه زیست‌کره ارژن و پریشان، منطقه دشت برم شهرستان کازرون، مورد تعرض افراد نا آگاه قرار گرفت و قسمتی از آن قطع شد. انتشار ویدئویی از این اتفاق در فضای مجازی، نگرانی دوستداران طبیعت را به دنبال داشت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون در این رابطه در گفت‌ وگو با خبرنگار سحاب پرس، ضمن ابراز تاسف از این موضوع، از تلاش برای شناسایی فرد خاطی خبر داد.

محمد امین بیرامی با اشاره به گشت‌زنی‌های مداوم محیط‌بانان، در ایام نوروز بیان کرد: وسعت منطقه و ناآگاهی برخی افراد، گاه منجر به چنین اتفاقاتی می‌شود.

وی افزود: نیروهای یگان محیط زیست به محض اطلاع از این موضوع به منطقه عازم شدند اما متاسفانه به دلیل عدم شناسایی دقیق درخت یاد شده، میزان خسارت وارده هنوز مشخص نیست.

بیرامی از فردی که فیلم قطع درخت را تهیه کرده تقاضا کرد که محل دقیق آن را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون گزارش دهد تا کارشناسان برای بررسی و برآورد خسارت به محل اعزام شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات این اداره عنوان کرد و خواستار تامین نیروی بیشتر برای حفاظت از ذخیره‌گاه شد.

بیرامی همچنین از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند و ادامه داد: حفاظت از جنگل‌ها به عنوان یک سرمایه ملی، نیازمند مشارکت همگانی است.

به گزارش سحاب پرس، اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس از مردم تقاضا می‌کند که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به نزدیک‌ترین اداره مربوطه اطلاع دهند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=92229

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.