• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

فارس در صدر آمار اسکان مدارس طی ایام نوروز قرار گرفت

  • کد خبر : 92049
  • 14 فروردین 1403 - 18:50
فارس در صدر آمار اسکان مدارس طی ایام نوروز قرار گرفت
رئیس کارگروه اسکان ستاد خدمات سفر استان فارس با اعلام ثبت ۲ میلیون نفر شب اسکان طی ایام نوروز در مدارس این استان گفت: استان فارس در صدر آمار اسکان مدارس قرار گرفت.

فرشید قاسمی امروز، ۱۴ فروردین با اعلام این خبر گفت:‌ در بازه زمانی ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین‌ماه جاری، ۲ میلیون و ۵۴ هزار و ۹۰۷ نفر شب در مدارس و مراکز وابسته به آموزش و پرورش استان فارس اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه مکان‌های اسکان نوروزی مدارس، معلم‌سراها، اردوگاه‌های دانش‌آموزی و سالن‌های آموزش و پرورش استان بوده است،‌ افزود: امسال یک‌هزار و ۱۶۵ مدرسه در سراسر فارس و ۶۱۷ مدرسه شیراز میزبان مسافران نوروزی بود.

قاسمی با تصریح اینکه آمار میزان اسکان نوروزی آموزش و پرورش فارس نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشت، گفت: در ابتدا حدود ۸ هزار و ۶۰۰ مدرسه استان اختصاص داده شد و دیگر مدرسه‌ها به صورت رزرو پیش‌بینی شدند که با استقبال پرشمار مسافران، مدارس رزرو نیز به سرعت تجهیز و در اختیار گذاشته شد و برای پذیرش مهمانان مشکلی وجود نداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: حدود ۱۰ هزار و ۲۱ کلاس در استان و ۵ هزار و ۳۱۱ کلاس در شهر شیراز پذیرای مسافران نوروزی فارس بود و بیشترین پذیرش و اسکان در مدارس مربوط به شهرهای شیراز، مرودشت و کازرون بود.

رئیس کارگروه اسکان ستاد خدمات سفر فارس اضافه کرد: علاوه بر مدارس و سالن‌های آموزش و پرورش استان، هر شب ۲ هزار و ۶۸۷ نفر ظرفیت در خوابگاه‌های دانش آموزی و ۱۹۰۸۵یکهزار و ۹۸۵ نفر ظرفیت در معلم سراها مهیای اسکان نوروزی مسافران بود.

وی ادامه داد: در سطح فارس ۶۲ پایگاه پذیرش مهمانان نوروزی آموزش و پرورش فعال بود که ۶ پایگاه آن در شهر شیراز و ۵۶ پایگاه در سراسر استان مسافران را پذیرش کردند.

قاسمی یادآور شد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان به عنوان عوامل اجرایی در پایگاه‌های پذیرش نوروزی مشغول فعالیت بودند که اسکان در مدارس تا ۱۲ فروردین ادامه داشت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=92049

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.