• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
محمدرضا جعفری

جهش ورزش همگانی با مشارکت مردمی

  • کد خبر : 90892
  • 02 فروردین 1403 - 12:56
جهش ورزش همگانی با مشارکت مردمی
رئیس انجمن ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس با اشاره شعار سال که مقام معظم رهبری مدظله العالی جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری نمودند، انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس با شعار جهش ورزش همگانی با مشارکت مردمی فراخوان خود مبنی بر پویش عید تا عید که از عید نوروز تا عید فطر پویش ورزشی را اجرا خواهد کرد و به قید قرعه جوایزی به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.

 

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس محمدرضا جعفری رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس با تبریک حلول سال ۱۴۰۳ و بهار قرآن در ماه رمضان گفت :
بسیاری از افراد نابینا و کم بینا در طول روز به ورزش‌های ساده همگانی یا پیاه روی می‌پردازند

با تحول ورزش نابینایان در سال گذشته بسیاری از نابینایان و کم بینایان در طول روز به ورزش‌های ساده همگانی یا پیاه روی می‌پردازند ، ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان در ایام تعطیلات به ویژه ایام دید و بازدید‌ها و مسافرت‌های عید نوروز خواسته یا ناخواسته از تمرین‌های ورزشی دور می‌مانند.
پس از گذشت تعطیلات بازگشتن به سطح آمادگی بدن پیش از تعطیلات بسیار سخت خواهد بود بنابراین بسیاری پزشکان ورزشی توصیه‌های ویژه‌ای در خصوص انجام تمرینات ورزشی در ایام عید دارند و ضروری است که برنامه ریزی لازم در خصوص انجام ورزش های پیوسته در طول تعطیلات داشته باشند .
معمولاً در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی ورزشکاران دارای یک برنامه تمرینی، مسابقاتی و استراحتی هستند یعنی باتوجه به در نظر گرفتن و برگزاری مسابقات که برابر تقویم‌های مختلف فدراسیون‌های و کنفدراسیون‌های بین‌المللی ارائه می‌شود ورزشکار در یکی از ۳ برنامه فوق به سر می‌برد.
تمرین ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانی بر اساس نقطه پیک که بالاترین میزان حد آمادگی آن‌هاست لحاظ می‌شود و ورزشکاران در طول سال زمان مسابقات، تمرین و استراحتشان باتوجه به رویدادهای در پیش رو میزان آمادگی آنها فرق می‌کند.
وی افزود : در پاره‌ای موارد مسابقات و لیگ‌های داخلی کشور نیز به مسابقات بین المللی افزوده خواهد شد ، بنا براین در مسیر آمادگی یک منحنی رشد از نظر آمادگی بدنی برای هر ورزشکار در نظر گرفته می‌شود و ورزشکار باید هر زمان تا حد امکان این میزان آمادگی را درخود حفظ کند.
جعفری افزود : روزهای تعطیلات عید بعضی از ورزشکاران در زمان برگزاری مسابقات همزمان با زمان تمرینات پیش از انجام مسابقات و برای برخی در زمان استراحت قرار می‌گیرد که و ضعیت برنامه‌ای هر ورزشکار بسته به وجود هریک از این شرایط متفاوت خواهد بود.
مسافرت رفتن در ایام عید یک امر بدیهی است بنابراین باید این امکان در شهرهای مقصد وجود داشته باشد که ورزشکار بتواند از وسایل آماده سازی مورد نیاز برای حفظ قدرت بدنی خود استفاده کند و ضروری است این محیاسازی امکانات و وسایل باید از سوی سازمان‌های مربوطه صورت بگیرد تا حتی در زمان عید تسهیلات و نیروهای لازم در این خصوص آمادگی کافی را داشته باشند.
ورزشکاران نابینا و کم بینا با برنامه ریزی دقیق در پارک های سطح شهر شیراز و شهرستان می توانند به ورزش بپردازند و بدون وقفه ورزش کنند .
محیط زیست هم میزبان عموم مردم و ورزشکاران است و ضمن پاکسازی طبیعت ورزش در طبیعت بسیار لذت بخش و مفرح خواهد بود .
ورزش همگانی در واقع ورزشی آسان و دسترس و ارزان برای عموم مردم است ، اغلب مردم برای ورزش عید به دل طبیعت می زنند ، از آنجا که عید فرصت مناسب بهره‌گری از فضای مناسب و هوای سالم است پیشنهاد می‌شود بیشتر فعالیت‌های ورزشی در زمان عید در دل طبیعت انجام شود تا سلامت ریوی را نیز به دنبال سلامت عضلانی شاهد باشیم.
طرح عید تا عید انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس برای اولین بار در کشور برای عموم ورزشکاران نابینا و کم بینا در سراسر استان فارس برگزار میگردد و ورزشکاران نابینا و کم بینا بهمراه خانواده ۳۰ ثانیه از ورزش دلخواه خود با رعایت شئونات اسلامی فیلم گرفته و در فضای مجازی به شماره ۰۹۳۳۹۱۱۰۶۲۸ ارسال نمایند .
رئیس انجمن ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس با اشاره شعار سال که مقام معظم رهبری مدظله العالی جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری نمودند انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس با شعار جهش ورزش همگانی با مشارکت مردمی فراخوان خود مبنی بر پویش عید تا عید که از عید نوروز تا عید فطر است پویش ورزشی عید تا عید را اجرا خواهد کرد و به قید قرعه جوایزی به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.
جعفری در پایان با تقدیر از خیرین ورزشی که در سال گذشته همراه ورزش نابینایان و کم بینایان استان فارس بودند از ایشان دعوت کرد تا در سال جدید همچنان همراه با ورزش همگانی نابینایان و کم بینایان به توسعه و افزایش سرانه ورزشی و نشاط و امید آفرینی عزیزان نابینا و کم بینا گام بردارند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=90892

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.