• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0

قلع و قمع باغات غیرمجاز و رفع تصرف از منطقه حفاظت شده تالاب پریشان

  • کد خبر : 90549
  • 25 اسفند 1402 - 14:33
قلع و قمع باغات غیرمجاز و رفع تصرف از منطقه حفاظت شده تالاب پریشان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون از قلع و قمع باغات غیر مجاز و رفع تصرف از اراضی ملی واقع شده در منطقه حفاظت شده این شهرستان در منطقه حفاظت شده تالاب پریشان خبر داد.

محمدامین بیرامی امروز، ۲۵ اسفندماه در حاشیه بازدید از اقدامات رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان کازرون با اعلام این بخر گفت: با حضور مستقیم دادستان عمومی و انقلاب کازرون به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، بخشی از اراضی حفاظت شده منطقه ارژن پریشان از دست متصرفان خارج شد.

وی با بیان اینکه این اراضی توسط عده‌ای فرصت‌طلب از طریق غرس درختان مرکبات تصرف شده بود، افزود: در راستای مقابله با دست‌اندازی به اراضی ملی، درختان غیر مجاز کاشته شده در عرصه‌های حفاظت شده ارژن پریشان شهرستان کازرون با حضور رحمانی دادستان عمومی و انقلاب، پرسنل اداره امور منابع آب و نیروی انتظامی قلع و قمع شد و از این اراضی حفاظت شده رفع تصرف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون افزود: اجرای این حکم قضایی به استناد ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، اجرا و بر اساس آن درختان میوه که به صورت غیر قانونی توسط متخلفان غرس شده بود، قلع و قمع شد.

بیرامی ادامه داد: این اراضی جزو منطقه حفاظت شده در حاشیه تالاب پریشان مشهور به چشمه بنگ از توابع شهرستان کازرون است که سودجویان با تخریب و تصرف، آن را به باغ مرکبات تبدیل کرده بودند.

این مقام مسئول ادامه داد: این نهال‌ها در سطحی از اراضی ملی کاشته شده بود که با هماهنگی مرجع قضایی و عوامل یگان حفاظت محیط زیست، اداره امور منابع آب و همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان کازرون آزاد و به بیت المال بازگشت.

وی در پایان گفت: با توجه به برخورد شدید با متصرفان اراضی ملی از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، مناطق حفاظت شده محیط زیست و درختان جنگلی مراتب را سریعا به ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و یا سامانه سجام قوه قضاییه اطلاع دهند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=90549

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.