• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
10

برگزاری نشست انجمن کتابخانه عمومی در سپیدان

  • کد خبر : 9048
  • 18 آبان 1399 - 12:40
برگزاری نشست انجمن کتابخانه عمومی در سپیدان

جمال جوادی جهرمی هفته کتاب را فرصتی مناسب برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی و بالا بردن سرانه مطالعه در شهرستان دانست و گفت: برنامه‌های اجرایی هفته کتاب باید افزایش کمی و کیفی سرانه مطالعه شهرستان را در پی داشته باشد.

به گزارش سحاب‌پرس؛ نشست انجمن کتابخانه عمومی با حضور اعضای انجمن و در راستای برنامه‌ریزی هفته کتاب و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در فرمانداری سپیدان برگزار شد.

سید ابراهیم حسینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سپیدان و بیضا و دبیر این انجمن با تبریک ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی گفت: گسترش فرهنگ عمومی، یکی از زیرساخت‌های پیشرفت همه‌جانبه است و این پیشرفت، مگر با رشد و گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه به سرانجام نخواهد رسید؛ چرا که امروزه سرانه مطالعه یکی از شاخص‌های رشد است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سپیدان و بیضا بیان کرد: فرهنگ کتاب‌خوانی و پیشرفت آن در همه سال توسط دست‌اندرکاران و بانیان این امر با برگزاری برنامه‌های گوناگون انجام می‌گیرد و تنها مربوط به هفته کتاب و کتاب‌خوانی نیست. این هفته تنها یک فرصت نمادین برای نشان دادن کارکرد، تبلیغات و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و همچنین تجلیل از فعالان این عرصه می‌باشد.

وی افزود: هرچند امسال با توجه به گسترش بیماری کرونا نمی‌توان برنامه‌ها را همچون سال‌های پیش برگزار کرد، اما برنامه در همه سال و با خلاقیت بیشتری بر بستر مجازی برگزار خواهد شد.

جمال جوادی جهرمی، فرماندار سپیدان هم در این نشست با بیان اینکه کتاب و کتاب‌خوانی نقش مهمی در پیشرفت و بالندگی جامعه دارد، بیان داشت: متاسفانه امروزه در کشورمان با وجود درصد بالای باسوادی، کمتر به کتاب‌خوانی پرداخته می‌شود و سرانه مطالعه کشور در آمار جهانی پایین است؛ از این رو باید تلاش‌های بیشتری در این زمینه روی دهد.

جمال جوادی جهرمی هفته کتاب را فرصتی مناسب برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی و بالا بردن سرانه مطالعه  در شهرستان دانست و گفت: برنامه‌های اجرایی هفته کتاب باید افزایش کمی و کیفی سرانه مطالعه شهرستان را در پی داشته باشد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سپیدان با اشاره به تغییر ساختار، شیوه، نحوه و درون‌مایه برگزاری هفته کتاب امسال به دلیل بیماری کرونا، افزود: شناساندن آثار و ارائه کتاب به مخاطبان و علاقمندان به فعالیت‌های فرهنگی از سوی نهادهای فرهنگی، ارائه بسته‌های فرهنگی و کتاب‌های گوناگون به صورت رایگان یا با قیمت‌های ارزان به علاقمندان فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی با تعامل نهادهای فرهنگی برای واگذاری کتاب، برگزاری جشنواره‌های گوناگون، مسابقات متفاوت و جذاب برای خانواده‌ها همچون قصه‌خوانی و کتاب‌خوانی بر بستر مجازی از اقدامات و برنامه‌هایی است که با مشارکت مردمی در هفته کتاب باید مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9048

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.