• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
استاندار فارس؛

فعالیت ۵ پمپ بنزین برای آزادراه شیراز ـ اصفهان/ منطقه ویژه گردشگری در سپیدان احداث می‌شود

  • کد خبر : 90304
  • 22 اسفند 1402 - 18:49
فعالیت ۵ پمپ بنزین برای آزادراه شیراز ـ اصفهان/ منطقه ویژه گردشگری در سپیدان احداث می‌شود
استاندار فارس از تکمیل آزادراه شیراز به اصفهان و رفع برخی از نواقص اساسی تا قبل از ایام نوروز خبر داد و گفت: ۵ پمپ بنزین در این آزادراه فعالیت می‌کند که ۳ پمپ بنزین ثابت و ۲ پمپ بنزین سیار هستند.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۲۲ اسفندماه در نشست خبری که در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار سحاب پرس در خصوص وضعیت آزادراه شیراز به اصفهان در ایام نوروز گفت: روز اول هم ادعا نکردیم که این آزادراه را به صورت کامل افتتاح می‌کنیم. قطعا نقص‌هایی دارد که یک به یک در حال رفع شدن است و اخیرا ۳ پمپ بنزین ثابت و ۲ پمپ بنزین سیار در این آزادراه احداث شده است.

وی با بیان اینکه سالی پر از تلخی و شیرینی را پشت سر گذاشتیم. موفقیت‌های زیادی به دست آوردیم و البته مشکلات زیادی هم داشته و داریم، اما در مجموع، برآیند اتفاقاتی که در استان فارس رخ داد، مثبت بود، افزود: استان فارس در سالی که گذشت چندین فدم بلند به طرف جلو برداشت و در بیش از ۱۵٠ مورد در شاخه‌های مختلف، رتبه‌های اول تا سوم کشور را به دست آوردیم.

ایمانیه با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به استان فارس اجرایی شده است، در ادامه به مصوبات سفر دوم هیئت دولت در مهرماه سال جاری اشاره کرد و گفت:  مصوبات سفر دوم، حوزه به حوزه توسط دولت به ما ابلاغ شد و طبق جمع‌بندی که انجام دادیم، ۲۷ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص داده شده و قرار است ۱۰ هزار میلیارد تومان هم به صورت وام از بانک‌ها اختصاص پیدا کند که شامل ۱۲۵ مصوبه وزارتخانه‌ای و حدود ۴۵ مصوبه از سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها خواهد بود.

استاندار فارس در خصوص میزان مشارکت مردم فارس در انتخابات نیز گفت: امسال در انتخابات علی‌رغم تصور دشمنان که فکر می‌کردند مشارکت به شکلی جدی تحت تاثیر اقدامات آن‌ها قرار بگیرد، اما چنین نشد و طی گزارشی که دیشب از سوی دولت اعلام شد، استان فارس مشارکت ۴۳.۷ درصدی داشته است و در شهر شیراز نیز میزان مشارکت نسبت به دوره قبلی مجلس با افزایش یک و نیم برابری همراه بوده است.

ایمانیه با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در ۱۰ ماه گذشته نسبت به یک سال پیش در همین ماه، ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: مساحت پارک علم و فناوری ۲۰ هکتار است که تصمیم داریم تا هزار هکتار مساحت آن را افزایش دهیم. در قدم اول، هفته قبل ۲۵۰ هکتار اضافه شده است و محدودیت فضایی که در گذشته برای شرکت‌های دانش بنیان وجود داشت، دیگر وجود ندارد. ضمن اینکه شهرک صنایع دستی هم که برای اولین بار در کشور کلنگ زنی شد، در حال تکمیل زیرساخت است.

وی در ادامه به رتبه اول فارس در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: در بین استان‌هایی که بیش از ۵۰ هزار سهمیه اشتغال برای آن‌ها در نظر گرفته شده بود، فارس رتبه اول را در تامین این موضوع داشته است و ۱۱۶ درصد، یعنی ۱۶ درصد بیشتر از آنچه بر ما محول شده بود را در زمینه اشتغال انجام داده‌ایم.

استاندار فارس همچنین به افزایش میزان وام بانک‌ها به مردم فارس اشاره کرد و افزود: میزان وامی که بانک‌ها به مردم فارس واگذار می‌کردند، کم بود. تلاش زیادی در معاونت اقتصادی انجام شد و طبق جلساتی که با رئیس بانک‌های سپه، تجارت و کشاورزی کشور داشتیم، قول‌هایی گرفتیم که تسهیلات جدیدی به استان فارس واگذار شود.

به گفته مقام عالی دولت در استان فارس، قرار است کمک جداگانه‌ای به استان فارس برای صنایع تبدیلی و اصلاح الگوی کشت، مثل کانال‌های آب یا آبیاری قطره‌ای صورت گیرد.

ایمانیه با بیان اینکه از چند شرکت تامین سرمایه دعوت شده تا به راه اندازی و تقویت کارخانجات و موسسات اقتصادی کمک شود، از راه‌اندازی کارخانه کاغذسازی زاگرس، کارخانه روغن نرگس شیراز و کارخانه قند ممسنی خبر داد و گفت: کارخانه زیمنس هم با مدیریت جدید در مسیر درستی قرار گرفته است و مسائل کارگری‌ آن در حال حل شدن است.

وی در ادامه به یکی از راهکارها برای کاهش تورم در استان فارس اشاره کرد و گفت: به این منظور نیت کردیم که هزار فروشگاه توزیع کالاهای اساسی را راه‌اندازی کنیم که تا کنون ۸۱۲ مورد آن فعال شده است. هر کسی که وارد این طرح شود، می‌تواند محصول را از مزرعه یا کارگاه و کارخانه تولیدی، فقط با یک واسطه به دست مردم برساند و به کسانی که وارد این طرح شود، به شکل ویژه تسهیلات و وام قرض‌الحسنه داده خواهد شد.

رتبه اول ساماندهی اتباع خارجی در شهرک‌های صنعتی، رتبه اول آموزش عوامل اجرایی نانوایی‌ها، خوشه برتر کشور در گیاهان دارویی، رتبه برتر کشور در صدور مجوز مشاغل خانگی، رتبه اول در تعداد پرداخت‌های تسهیلات مشاغل خانگی، رتبه برتر کشور در ثبت درخواست‌های صدور مجوز، رتبه دوم در تعداد شهرکت‌های صنعتی واگذار شده، رتبه اول در مدیریت آرد و نان، رتبه اول در بهره برداری از مرکز خدمات شهرک‌های صنعتی، رتبه سوم در تولید گندم، جو و غلات و رتبه سوم در نرخ اشتغال سالیانه، از جمله مواردی بود که استاندار فارس به عنوان موفقیت‌های اخیر استان به آنها اشاره کرد.

ایمانیه همچنین از اتمام خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درود زن، ابگیری سد هایقر، آبرسانی به قیر و کارزین، احداث ۱۸٠ کیلومتر راه روستایی و بهسازی ۱۵٠ کیلومتر راه روستایی، افتتاح بیمارستان‌های فسا و رستم به عنوان برخی کارهای مهم عمرانی خبر داد و همچنین از اقدام برای تکمیل باند دوم فیروزاباد به جم، تکمیل بزرگراه دالکی بخ قائمیه، راه‌ندازی خط آهن اقلید به یزد، بزرگراه  تنگ خیاره به لپویی، تکمیل بیمارستان خاتم الانبیا، سد نرگسی، سد کوار، تالار مرکزی شیراز، موزه منطقه‌ای و آبرسانی به استان از دو ناحیه، سخن گفت.

به گفته استاندار فارس، عملیات اجرایی پروژه آزادراه شیراز به بوشهر و همچنین راه‌آهن شیراز به اهواز  سال آینده شروع می‌شود که با تکمیل و راه‌اندازی این پروژه‌ها، شیراز به چهارراه جنوب – شمال و شرق-غرب کشور تبدیل خواهد شد.

وی درباره اقدامات انجام شده در زمینه گردشگری نیز گفت: با اقدامات خوبی که در اداره کل میراث فرهنگی انجام شده است، تا قبل از نوروز، ساماندهی مناسب برای سعدیه، حافظیه، تخت جمشید و پاسارگاد انجام می‌شود.

ایمانیه همچنین ابراز امیدواری کرد که اختلافات موجود در خصوص دو هتل شیراز، یعنی هتل خلیج فارس و هتل آسمان حل شود و این دو هتل به سرانجام برسند.

وی درباره انتقال آب خلیج فارس به استان فارس گفت: این پروژه در ۱۱ قطعه در حال انجام  است و یک خط انتقال آب هم از سیرجان به سمت بختگان و یکی هم از بوشهر به سمت کازرون و نورآباد اضافه خواهد شد.

استاندار فارس در خصوص وضعیت سد تنگ سرخ نیز گفت: تفاهم بین محیط زیست، آب منطقه‌ای و شهرداری شیراز برای این مکان انجام شده است تا دو هدف ما در افزایش گردشگری و جلوگیری از سیلاب، محقق شود.

وی همچنین در خصوص مترو شهرک صدرا نیز گفت: در این خصوص موافقت دولت را گرفته‌ایم و قرار شده است که شرکت عمران صدرا و شهرداری شیراز به صورت پنجاه پنجاه در این خصوص تامین اعتبار کنند.

ایمانیه از اختصاص ۷۰۰ میلیاردتومان برای بهبود زیرساخت‌های فرهنگی استان خبر داد و گفت: در سفر دوم دولت مصوبات خوبی در این زمینه انجام شد و عدد ۷۰۰ میلیارد تومان، به هیچ استانی جز فارس اختصاص پیدا نکرده است. ضمن اینکه قرار است برای اولین بار در کل کشور، یک منطقه ویژه گردشگری در سپیدان احداث شود.

وی افزود: یکی دیگر از مصوبات سفر دوم هیئت تکمیل تالار مرکزی شیراز است که قسمتی از اعتبار را اداره ارشاد و قسمتی را شهرداری شیراز تقبل کنند تا هر دو ارگان به صورت مشترک از آن استفاده کنند. همچنین تالار حافظ در حال بازسازی است و قرار است صندلی‌های این مجموعه نیز تعویض شود. بازسازی تالار ابوریحان و انتخاب محلی در ضلع جنوبی شاهداعی ‌الله به عنوان مزار مشاهیر نیز از دیگر اقداماتی است که در حال انجام است.

به گفته استاندار فارس، تصمیمی برای افزایش نرخ نان گرفته نشده و اگر افزایشی اتفاق بیفتد، ناشی از افزایش دستمزدها خواهد بود.

ایمانیه  در خصوص شهرک سلامت نیز گفت: این شهرک روند خوبی را طی می‌کند و با توافقی که بین منطقه ویژه اقتصادی و دانشگاه علوم پزشکی با شرکت پارس گستر به مبلغ یک‌هزار میلیاردتومان انجام شده است، این شرکت مشغول تکمیل زیرساخت‌ها است و سرمایه‌گذاران هم می‌توانند برای سرمایه‌گذاری جهت ساخت هتل و سایر امکانات رفاهی و تفریحی در این منطقه، اقدام کنند.

وی در خصوص پروژه‌های ورزشی نیز گفت: برای سالن شهید سلیمانی اعتبارات خوبی گرفته شده است و ایرادات آن در حال رفع است. همچنین برای ورزشگاه پارس مبلغ یکصد میلیاردتومان در نظر گرفته شده و قرار است تا تیرماه، کاسه فوتبال به بهره‌برداری برسد. ضمن اینکه ۵۰ میلیاردتومان برای احداث ۵ پارک بانوان، ساخت ۸ سالن ورزشی ویژه بانوان و بازسازی سالن حجاب نیز از مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری است.

به گزارش سحاب پرس، استاندار فارس در پایان تاکید کرد که همه معاونین استانداری و مدیران دستگاه‌های مختلف استان، موظف به پاسخگویی به خبرنگاران هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=90304

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.