• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
رئیس پلیس فارس:

۲۵ خودرو پلیس نامحسوس طی ایام نوروز فعالیت می‌کنند

  • کد خبر : 90232
  • 21 اسفند 1402 - 17:59
۲۵ خودرو پلیس نامحسوس طی ایام نوروز فعالیت می‌کنند
فرمانده انتظامی فارس از فعالیت ۲۵ خودرو پلیس نامحسوس از روز ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز، نشست خبری فرمانده انتظامی فارس همراه با رزمایش آغاز طرح نوروزی پلیس، ارائه نتایج اجرای طرح آرامش در شهر(جمع‌آوری معتادان متجاهر، کشفیات مواد مخدر و …)، کشفیات پلیس امنیت عمومی در حوزه مواد محترقه و دستگیری اراذل و اوباش، کشفیات پلیس آگاهی و فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز، کشفیات کالای قاچاق و هشدار در خصوص چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز امروز، ۲۱ اسفندماه در مجتمع انتظامی شهید فعال شیراز برگزار شد.

فرمانده انتظامی فارس در این مراسم با بیان اینکه امسال بهار قرآن، زینت‌بخش بهار طبیعت شده است، گفت: تمام سازمان‌ها و ادارات مأموریت دارند به عنوان یک خدمتگزار در خدمت مردم باشند تا مردم در این ایام آرامش خوبی را داشته باشند.

سردار رهام بخش حبیبی با بیان اینکه در طرح‌های ایام نوروز و چهارشنبه دستگاه‌های مختلف پای کار آمده‌اند، افزود: طبق آمارها کمتر از ۱۰ درصد رانندگان تخلف راهنمایی و رانندگی می‌کنند و جان مردم را به خطر انداخته و به آنان آسیب‌ می‌زنند که طبق قانون با آنان برخورد می‌شود.

وی با طرح این سئوال که چرا همین ۱۰ درصد با وجود همه قوانین دوباره تخلف می‌کنند، گفت: به نظر می‌رسد قانون بازدارنده نیست به حدی که فرد متخلف دوباره به خود اجازه می‌دهد تخلف کند و از مأمور پلیس می‌خواهد که طبق قانون جریمه کرده و برود. چرا قوانین راهنمایی و رانندگی ما مانند بسیاری از کشورها بازدارنده نیست.

حبیبی همچنین به در پیش‌رو بودن چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و افزود: ما مخالف شادی، استراحت و آرامش مردم نیستیم. قطعاً با کسانی که طی این ایام می‌خواهند آرامش و آسایش را از مردم بگیرند، برخورد خواهد شد و خودشان تحویل مأموران قضایی شده و خودرویشان هم تا پایان تعطیلات نوروز توقیف می‌شود.

وی از فعالیت ۲۵ دستگاه خودرو نامحسوس از روز پنج‌شنبه، ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ در شیراز و شهرستان‌های فارس خبر داد و گفت: ۲۲ ایستگاه پلیس راهور، ۱۰۷ گشت خودرویی، ۱۱۲ گشت موتوری، ۲۶۹ نفر گشت پیاده و… طی ایام نوروز در خدمت مردم خواهد بود که البته این آمار به جز آمار شهرداری، راهداری و هلال احمر خواهد بود.

حبیبی با تأکید بر اینکه حفظ آرامش و امنیت مردم در دستور کار جدی پلیس است، از مردم خواست تا به این مسئله توجه کنند که سفر نقطه شروع و پایان نیست بلکه فاصله بین این‌ها هم هست.

فرمانده انتظامی فارس همچنین به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت: قوانین هیچ دینی بهتر از دین اسلام برای آرامش، آسایش و خوشحالی مردم وضع نشده است و هرجایی که اصرار بر انجام فریضه‌ای شده است، آسایش و خوشحالی مردم در نظر گرفته شده است و هر جا هم منعی شده است آن هم برای آرامش مردم است.

وی بیان کرد: اگر اعلام می‌کنیم روزه‌خواری در ملأعام ممنوع است،  انتظار می‌رود هم کسانی که دینشان اسلام نیست و هم مسافران و بیماران به این قضیه توجه داشته باشند و آن را رعایت کنند.

به گزارش سحاب پرس، در ادامه این مراسم رژه خودروها و موتورهای انتظامی، راهنمایی و رانندگی، راهداری، اورژانس، راهداری و آتش‌نشانی برگزار شد و سپس آخرین کشفیات پلیس در معرض دید خبرنگاران و مسئولان قرار گرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=90232

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.