• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
امام جمعه شیراز؛

کار جهادی برای امور مردم در ادارات انجام شود / انتخابات برنامه دائمی زندگی مردم شود

  • کد خبر : 89977
  • 18 اسفند 1402 - 17:03
کار جهادی برای امور مردم در ادارات انجام شود / انتخابات برنامه دائمی زندگی مردم شود
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به سند تحول دولت در لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب گفت: باید کار جهادی برای راه‌اندازی امورات مردم در ادارات انجام شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، ۱۸ اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: دولت سیزدهم سند تحول دولت را در ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۰ ابلاغ کرد، اما چرا سند تحول؟ برای اینکه رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر مکررا فرمودند در ادامه کشور یک تحول ایجاد کنیم.

وی با یادآوری اینکه مدنظر رهبر معظم انقلاب حرکت جهشی و جهادی برای اداره کشور است، افزود: اگر دستگاه اداری و اجرای به همین منوال ادامه دهد، کار مردم معطل می‌ماند لذا باید کار جهادی انجام شود و این مطالبه معظم‌له، دولت را وادار کرد تا سند تحول بنویسد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه با وجودی که طی دو سال اخیر کارهای خوبی انجام شده است، اما هنوز در قسمت‌هایی تحرک جهادی مشاهده نمی‌شود، گفت: هر قسمتی از ادارات که تحرک خوبی دارد مراجعه کم است و هر جا تحرک ندارد مراجعه مردم به بنده بیشتر است.

وی با تأکید بر اینکه باید در همه ابعاد کار اداری کشور و در همه سطوح مسئولان جهادی کار کنند وگرنه کار مردم زمین می‌‍ماند، گفت: سندی که دولت تنظیم کرده برای این است که مجموعه پایین‌تر کارمندان طبق این سند رفتار کنند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به هدفگذاری دولت درباره خانواده اظهار کرد: دولت در این زمینه کار خود را انجام داده و سند تحول تنظیم کرده است و اکنون نوبت به حلقه‌های میانی رسیده است که پای کار آیند.

وی با یادآوری اینکه در سند دولت ۸ مطلب درباره مسئله خانواده آمده است، مروری بر این ۸ مورد داشت و گفت: انتظار می‌رود مسئول امور اجتماعی استانداری این موارد را بررسی کند تا ببینیم با وضعیت مطلوب چقدر فاصله داریم و این مسائل بیان شود تا مردم بدانند و کمک دهند یعنی کار جهادی انجام گیرد.

امام جمعه شیراز بر ضرورت حضور و کمک مردم، سمن‌ها، مجموعه‌های دولتی و غیردولتی برای اجرای این موارد تأکید کرد و گفت: کشور باید به گونه‌ای باشد که از نظر مسائل مختلف جزو بهترین‌ها باشد و یکی از این‌ها مسائل خانواده است که باید مراعات شود.

همه کمک دهند تا سن ازدواج کاهش یابد

آیت‌الله دژکام کاهش سن ازدواج را از جمله موارد سند مذکور عنوان کرد و گفت: ۱۴ میلیون نفر از جوانان در سن ازدواج هستند. مدنظردولت این است که در یک کار جهشی و جهادی همه باید کمک دهند تا سن ازدواج‌ها پایین‌تر بیاید، سن ۲۳ و ۲۴ سال سن مطلوب است و حتی کمتر از این هم می‌شود.

وی بیان کرد: وقتی سن ازدواج خیلی بالا رود، کشور ضرر زیادی می‌بیند لذا میانگین سن ازدواج باید کاهش پیدا کند و این نیاز به کارهای متعددی است تا چنین اتفاقی رخ دهد و مسئول این کارها هم دستگاه اجرایی و دولت است و هم مردم باید کمک دهند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، افزایش باروری از دیگر از موارد سند مذکور عنوان کرد و گفت: وقتی سن ازدواج بالا رود، فرزندآوری کم می‌شود و این برای کشور ضرر بزرگی است.

آیت‌الله دژکام، تقویت بعد تربیتی فرزندان، کاهش ناباروری و کاهش سقط جنین را از دیگر موارد سند تحول دولت در بخش خانواده برشمرد و افزود: سقط جنین گناه کبیره است و در این خصوص آمار رسمی در کشور نداریم چون در کشور ما سقط بدون دلیل شرعی و قانونی، حرام است و به همین جهت آمار غیر رسمی شنیده می‌شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دولت برای این موضوع برنامه‌ریزی کرده است اما همه باید کمک دهند تا جلوی این حجم از سقط جنین گرفته شود.

وی با بیان اینکه کاهش خشونت در خانواده هم از دیگر موارد سند تحول دولت است، افزود: زن، شوهر و بچه ممکن است نسبت به دیگری خشونت به خرج دهد که باید جلوی این اتفاق گرفته شود و نیاز به یکسری کار تبلیغی، ترویجی و تربیتی دارد. خانواده کانون مهر و محبت است و اگر آموزش داده نشود مسلما با دستورالعمل نمی‌توان وضع خانه را اصلاح کرد. خانواده خصوصی‌ترین جای زندگی افراد است و طبیعی است که یک نفر به ظاهر فرد آرامی باشد اما در خانه خشن است.

آیت‌الله دژکام، مسئله هفتم را کاهش طلاق عنوان کرد و گفت: چرا در جامعه ما این‌گونه شده است؟ چرا تحمل سرد و گرمی با هم را ندارند؟ باید تلاش کرد و کاهش طلاق داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مسئله آخر تقسیم کار مناسب در خانه است، کوچکترین اجتماع مدنی را خانواده دانست که نیاز به تقسیم کار دارد و سپس افزود: این موارد را باید بیش از این بگوییم. اول باید نسبت به این موارد معرفت پیدا کرده و بعد تصمیم بگیریم تا این موارد را اجرایی کنیم.

قدردانی از حضور مجاهدانه مردم در انتخابات

آیت‌الله دژکام در ادامه سخنان خود از حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفندماه قدردانی کرد و گفت: همه دستگاه‌های تبلیغی دشمن که دنیاپرستی را تبلیغ می‌کنند، می‌گفتند در انتخابات شرکت نکنید و به هر شکلی می‌خواستند مردم را نسبت به انتخابات بی‌رغبت کنند اما ملت ایران مجاهدانه در مقابل همه این دستگاه‌های شیطانی ایستادند و حضوری خوب و مشارکت قوی ثبت کردند.

وی همچنین از رأی اولی‌ها و نیروهای امنیتی هم قدردانی کرد و گفت: در اوضاعی که دشمن می‌خواست یک جایی را ناامن کند تا مردم از خوف در انتخابات شرکت نکنند بحمد الهی انتخاباتی کاملا امن برگزار شد. تلاش بسیار ارزشمند نیروهای عزیز امنیتی از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه و همه مجموعه‌های امنیتی و بسیج که پای کار آمدند و همت عالی کردند، جای قدردانی دارد.

امام جمعه شیراز همچنین از مجموعه اجرایی انتخابات هم قدردانی کرد و گفت: واقعاً دولت در این زمینه کار بزرگی را راه انداخت. شمارش چندین هزار صندوق رأی کار کمی نیست.

وی حضور حماسی مردم در انتخابات را نمایش مردم‌سالاری دینی دانست که موجب شد دشمن باز هم ناکام بماند و سپس ادامه داد: اگر نظام مردم‌سالاری می‌خواهیم باید بدانیم که مردم‌سالاری را خود مردم ایجاد می کنند و خود مردم آن را حفظ می‌کنند و باید بیش از این فرهنگ جامعه ما شود و لازم نباشد هر انتخاباتی بگوییم مردم بیایید.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: خود مردم باید بدانند که شرکت در انتخابات تصمیم‌گیری برای کشور خودشان است. در همین انتخابات مشاهده شد که هر فردی می تواند رای بیآورد و نماینده مجلس شود. این‌ موضوعات را باید تحلیل کنیم و به این مسئله دقت داشته باشیم.

امام جمعه شیراز تأکید کرد: فرهنگ جامعه ایرانی مشارکت در تمام انتخابات باشد. دو سال دیگر هم انتخابات داریم و کلا انتخابات در نظام جمهوری اسلامی که تمام نمی‌شود لذا باید انتخابات جزو برنامه دائمی زندگی مردم باشد و حضور چشمگیرتر و قوی‌تر داشته باشیم.

وی در ادامه به در پیش‌رو بودن ایام ماه رمضان اشاره کرد و خواستار داشتن آمادگی برای میزبانی این ماه خدا شد و افزود: برای ماه رمضان، روزه، عبادات، قرآن و دعا برنامه‌ریزی لازم است و امیدواریم در محافل مختلف مذهبی برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

آیت‌الله دژکام همچنین به دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: معظم‌له در پاسخ به کسانی که می‌گویند سلام ما را به رهبری برساند، فرمودند سلام من را به همه کسانی که سلام رساندند برسانید.

ماهیت انقلاب اسلامی ضد ظلم است

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب چند نکته را فرمودند، برخی از این نکات را برشمرد و افزود: مضمون صحبت رهبری این بود که ماهیت انقلاب اسلامی ضدظلم است و مسلمانی با ظلم نمی‌سازد. وقتی یک نفر ظلم می‌کند خودمان هم می‌گوییم نامسلمان چون مسلمانی با ظلم نمی‌سازد.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی انقلاب مبارزه با ظلم و استکبار و فساد است، گفت: امروز شاهدیم در قضیه فلسطین سران حماس هنوز هم می‌آیند تا نگاه پدرانه و حمایت رهبر انقلاب رویشان بیفتد و پیامشان را برای ملتشان می‌برند.

وی بیان کرد: یک مرکز در دنیا به نام ایران و یک جمعیت به نام پیروان اسلام ناب محمدی و یک رهبر از سلاله پیامبر است که از مظلومان فلسطین در مقابل ظلم صهیونیست‌ها دفاع می‌کند و رهبر گرانقدر انقلاب فرمودند این حرکت استکبارستیزانه باید در نسل‌های بعد و در آینده هم ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=89977

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.