• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه شیراز با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور

  • کد خبر : 89580
  • 10 اسفند 1402 - 20:56
انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه شیراز با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور
تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه شیراز و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (وابسته به بنیاد ملی علم ایران) با هدف بهره‌مندی از توانمندی‌های نیروهای متخصص و استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی موجود منعقد شد.

مهدی اسکروچی، مدیر امور فناوری و طرح‌های کاربردی دانشگاه شیراز، درباره این تفاهم‌نامه اظهار کرد: تمرکز بر پژوهش‌های مأموریت‌گرا و حمایت از دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی، دارای مأموریت ویژه، در راستای حل مسائل و مشکلات کشور و همچنین استفاده از فرصت‌های استانی و منطقه‌ای از اهمیت شایانی برخوردار است. از آنجاکه حمایت از پژوهش‌های علمی و توسعه‌ی تعاملات و همکاری‌های پژوهشی از رویکردهای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور است، این تفاهم نامه میان دانشگاه شیراز و صندوق منعقده شده است.

وی اظهار کرد: حمایت صندوق از پژوهشگران برجسته دانشگاه‌های دارای مأموریت ویژه‌ پژوهشی، در قالب کرسی‌های پژوهشی، طرح‌های پژوهشی، پسادکتری، رساله‌ دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد در راستای مأموریت‌های ویژه که عبارت است از: ۱- انرژی نو و امنیت انرژی؛ ۲-کشت و فرآوری گیاهان دارویی؛ ۳-امنیت غذایی و ۴- هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان، موضوع انعقاد این تفاهم‌نامه بوده است.

مدیر امور فناوری و طرح‌های کاربردی دانشگاه شیراز در ادامه به اهداف انعقاد این تفاهمنامه نیز پرداخت و گفت: ترغیب دانشگاه به بررسی و تعیین مأموریت‌های پژوهشی و پیگیری تصویب و ابلاغ آن، سوق‌دادن اعضای هیئت‌علمی برجسته دانشگاهی به سمت مأموریت‌های ویژه دانشگاه، اجرای طرح‌های تحقیقاتی پیش رو و در مرز دانش، حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران دانشگاهی در زمینه‌ی کمک به حل مسائل و موضوعات اساسی جامعه از طریق پژوهش‌های متمرکز ازجمله اهداف انعقاد این تفاهمنامه بوده است.

به‌گفته‌ اسکروچی، براساس توافق صورت‌گرفته در این تفاهم‌نامه، دانشگاه متعهد می‌شود مطابق شیوه‌نامه «اجرای برنامه‌های مشترک مأموریت‌گرا با دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی صندوق» در دو بازه‌ زمانی مشخص در سال (در اردیبهشت‌ماه و آذرماه هرسال) نسبت به معرفی محققان دانشگاهی مؤسسه‌ی پژوهشی و ارسال طرح پژوهشی اقدام کند. همچنین دانشگاه متعهد شده است، طرح‌های تفاهم‌نامه‌ای را به‌صورت مشوق برای اساتید، پژوهشگران پسادکتری و دانشجویان کارشناسی ارشد لحاظ کرده و طرح‌های برتر و منتخب دانشگاه را به صندوق ارسال کند.

وی ادامه داد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور نیز متعهد شده است، طرح‌های معرفی‌شده ازسوی دانشگاه را از طریق کارگروه تخصصی مطابق دستورالعمل‌های صندوق مورد بررسی شکلی و داوری عملی قرار دهد و در صورت تأیید نهایی، نسبت به عقد قرارداد و حمایت مالی در سطح بودجه‌ی مصوب اقدام کند.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، این تفاهم‌نامه که در ۹ ماده و به‌مدت ۳ سال تنظیم شده است، به امضای علی‌محمد سلطانی (رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور) و محمد مؤذنی (رئیس دانشگاه شیراز) رسید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=89580

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.