• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس؛

تبلیغ کاندیدا در روز پنج‌شنبه مصداق تخلف است

  • کد خبر : 89207
  • 09 اسفند 1402 - 20:17
تبلیغ کاندیدا در روز پنج‌شنبه مصداق تخلف است
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات فارس با بیان اینکه طبق قانون ۲۴ ساعت پیش از روز رأی‌گیری تبلیغات ممنوع است، تصریح کرد: تبلیغات در روز پنج‌شنبه مصداق تبلیغات غیر قانونی است و با مرتکبان برابر قانون برخورد شود.

جلسه هماهنگی مسئولان قضایی استان فارس در راستای آخرین توجیهات امنیتی و قضایی در حوزه‌های قضایی استان با حضور رئیس کل دادگستری فارس و دادستان مرکز استان امروز، ۹ اسفندماه در شیراز برگزار شد.

در این نشست که رؤسا و دادستان‌های ۵۰ حوزه قضایی استان به صورت ویدو کنفرانس حضور داشتند، رئیس کل دادگستری فارس با تأکید بر اجرای دقیق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی در خصوص انتخابات گفت: در روزهای پیش‌رو فعالیت‌های تبلیغاتی طرفداران کاندیدا به حداکثر خواهد رسید و این شور و هیجان انتخاباتی نباید دلیلی برای تخطی از قانون قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی با بیان این نکته که طبق قانون ۲۴ ساعت پیش از روز رأی‌گیری تبلیغات ممنوع است، تصریح کرد: تبلیغات در  روز پنج‌شنبه مصداق تبلیغات غیر قانونی است و با مرتکبان برابر قانون برخورد شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با تشریح کانال‌های ارتباطی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی با مرکز استان به صورت لحظه‌ای افزود: اخبار و اطلاعات رویدادهای کلیه حوزه‌های قضایی و شهرستان‌های استان توسط کارگروه ارتباطی در حوزه ریاست مرکز استان دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی از حوزه‌های انتخابیه به منظور نظارت قضایی معاونین دادگستری استان حضور میدانی خواهند داشت، گفت: معاونین حاضر در حوزه‌های انتخابیه جهت اتخاذ تصمیم قضایی جهت برخورد با هر گونه اخلال در روند برگزاری سالم انتخابات تام الاختیار هستند.

رئیس شورای قضایی استان فارس اظهار کرد: تلاش همه مسئولان در رده‌ها و سطوح مختلف برگزاری انتخابات سالم و فراهم ساختن زمینه حداکثری مردم است بنابراین هرگونه اقدام غیر قانونی در جهت برهم خوردن نظم و انضباط و روند اخذ آراء مشمول برخورد قانونی و بی اغماض دادستان‌های حوزه‌های قضایی است.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با تشریح جزئیات اقدامات دادستان‌های حوزه‌های قضایی در جهت تأمین امنیت کامل در حوزه‌های انتخابیه بر توجیه نیروهای ضابط توسط دادستان‌ها تأکید کرد و گفت: شرح وظایف ضابطین جزء به جزء تعیین و ابلاغ شده است اما نظارت دادستان‌ها بر عملکرد صحیح و قانونی ضابطین امری ضروری است.

سید مصطفی بحرینی هدف اصلی در اعمال نظارت‌های قضایی را صیانت از آراء مردم خواند و تصریح کرد: دستگاه قضایی در اجرای دقیق مقررات با هیچ کس تعارفی ندارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=89207

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.