• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس؛

روش اجرایی مالیات‌ستانی نیازمند شفاف‌سازی است

  • کد خبر : 89112
  • 09 اسفند 1402 - 16:30
روش اجرایی مالیات‌ستانی نیازمند شفاف‌سازی است
رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس گفت: از دیدگاه فعالان اقتصادی روش اجرایی مالیات‌ستانی نیازمند شفاف‌سازی است.

سهیلا محبی امروز، ۹ اسفندماه در نشست تخصصی بررسی کاهش مالیات در مبدا یا مقصد با رویکرد مسئولیت اجتماعی که با حضور اعضای کمیسیون و فعالان اقتصادی و نمایندگان بخش دولتی در حوزه‌های مربوطه در اتاق بازرگانی فارس در شیراز برگزار شد، بیان کرد: تولید مسئولانه با رویکرد آینده محور معمولا برای بنگاه‌های اقتصادی جذاب نیست چرا که با مسایل و شرایط حال حاضر درگیر رفع مشکلات فعلی خود هستند.

وی افزود: از این‌رو ماموریت تسهیل توسعه زیست بوم تولید مسئولانه جزء وظایف این کمیسیون است که به عنوان یک الزام استراتژیک برای توسعه پایدار وجود دارد. نیاز است جهت پررنگ ساختن اولین ها در راستای توسعه پایدار تلاش بیشتری صورت گیرد.

محبی اظهار کرد: از آنجایی که مقدمات، اصول، ساختار و بستر مالیات در کشور نادرست طراحی شده است، الزام به بازنگری مواد قانون مالیاتی باید در دستور کار قرار گیرد.

محبی اضافه کرد: از دیدگاه فعالان اقتصادی روش اجرایی مالیات‌ستانی نیازمند شفاف‌سازی است و همچنین الگو برداری از کشورهای پیشرفته در حالی در کشور اجرایی شده که زمینه مناسب و بومی‌سازی لازم صورت نگرفته است که این نیز جای نقد دارد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس به لزوم اطلاع‌رسانی فراتر سازمان مالیات پیرامون خدمات ارائه شده و افزایش سطح اطلاعات مالیاتی شهروندان تاکید کرد.

در ادامه این جلسه معاون اداره مالیاتی فارس نیز گفت: در سطح کلان در کشورهای پیشرفته، حدود ۹۳ درصد از هزینه‌های جاری از طریق درآمد مالیاتی است.

انصاری با اشاره به بررسی تراکنش‌ها در راستای مالیات ستانی ادامه داد: باید مودیان به تکالیف خود عمل کنند و این در حالی است که بنگاه‌ها نباید تنها به نقش و حضور حسابدار در بنگاه اقتصادی در راستای خود اظهاری و تکمیل اظهارنامه در زمان مقرر اکتفا کنند.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های توسعه در کشورها را تولید و مالیات است، گفت: جهت بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی،  ماده ۱۳۹ و ۱۷۲ توسط فعالان اقتصادی مطالعه شود تا در چارچوب این بندها شامل معافیت شوند.

انصاری افزود: با هدف تعامل بیشتر و شفاف سازی مالیات‌ستانی آماده همکاری با فعالان اقتصادی هستیم که در این زمینه آموزش‌های رایگان مورد نیاز از جانب این سازمان برای  فعالان اقتصادی استان برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=89112

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.