• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز در آیین افتتاح مرکز نوآوری و فناوری شهرداری این کلان‌شهر:

هشت شرکت دانش‌بنیان در مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز مستقر شده‌اند

  • کد خبر : 88943
  • 07 اسفند 1402 - 11:23
هشت شرکت دانش‌بنیان در مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز مستقر شده‌اند
مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز به ارزش ۳ میلیارد تومان به‌طور همزمان با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک توسعه زیست‌بوم فناورانه و نوآورانه با دانشگاه‌های شیراز، به افتتاح رسید.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز با حضور نماینده عالی دولت در استان فارس، مدیریت ارشد شهری و شورای اسلامی شهر، مقامات دانشگاهی و علمی به ارزش ۳ میلیارد تومان به‌طور همزمان با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک توسعه زیست‌بوم فناورانه و نوآورانه با دانشگاه‌های شیراز، به افتتاح رسید.

این افتتاح در راستای افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه دهه فجر و در مرحله ۲۲ افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های شهری شیراز در یک سال و نیم اخیر روی داد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز ابراز امیدواری کرد: با استقرار شرکت.های دانش‌بنیان در این مرکز خواسته‌های آی‌تی و فناورانه روز را مورد استفاده قرار دهند.

حجت رئیسی افزود: مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز با ۳ میلیارد تومان آماده‌سازی، تجهیز و آماده افتتاح شده است و دارای ۵۰۰ متر مربع وسعت است.

وی اضافه کرد: هشت شرکت دانش‌بنیان در مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز مستقر شده‌اند و یکی از این شرکت‌ها در راستای حفظ شیراز به عنوان پایتخت زیست محیطی آسیا که به واسطه وجود باغات قصردشت است، پیشنهاد داده با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های نو بر باغات به صورت مجازی و هوشمند نظارت شود.

رئیس فاوا شهرداری شیراز اعلام کرد: این طرح با انعقاد قراردادی بین شهرداری شیراز و این شرکت پیاده شده و در آستانه روز درختکاری(۱۵ اسفند) پس از اخذ مجوزهای امنیتی شاهد آغاز آن خواهیم بود؛ که بالنی را جهت حفظ باغات به هوا خواهیم فرستاد تا بتوانیم عنوان پایتخت زیست محیطی آسیا که به شیراز اختصاص یافته را حفظ کنیم.

بنابراین گزارش، مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز بر ۶ هدف و مأموریت کلیدی مرکز شامل حمایت معنوی، توسعه کسب‌وکار و بنگاه‌داری، مشارکت در تولید محصول و تجاری‌سازی، تسهیلگیری، بسترسازی و همچنین تکمیل زنجیره ارزش متمرکز شده است.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88943

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.