• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
شهردار شیراز در آیین افتتاح مرکز نوآوری و فناوری شهرداری این کلان‌شهر مطرح کرد؛

افتتاح مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز با اعتبار ۳ میلیارد تومانی

  • کد خبر : 88941
  • 07 اسفند 1402 - 11:19
افتتاح مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز با اعتبار ۳ میلیارد تومانی
مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز به ارزش ۳ میلیارد تومان به‌طور همزمان با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک توسعه زیست‌بوم فناورانه و نوآورانه با دانشگاه‌های شیراز، به افتتاح رسید.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز با حضور نماینده عالی دولت در استان فارس، مدیریت ارشد شهری و شورای اسلامی شهر، مقامات دانشگاهی و علمی به ارزش ۳ میلیارد تومان به‌طور همزمان با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک توسعه زیست‌بوم فناورانه و نوآورانه با دانشگاه‌های شیراز، به افتتاح رسید.

این افتتاح در راستای افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه دهه فجر و در مرحله ۲۲ افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های شهری شیراز در یک سال و نیم اخیر روی داد.

شهردار شیراز در این آیین با اظهار کرد: ساختمان سازمان فاوا با هدف تأمین ساختمانی با استاندارد لازم برای مرکز نوآوری و دیتا سنتر احداث شد.

محمدحسن اسدی ادامه داد: این مرکز نمونه‌ای از کار توسعه‌ای بین مراکز دولتی و دانشگاهی است که می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز بحث نوآوری برای مردم و همه بسیار مهم است، بیان کرد: امروز ارزش فناوری و نرم‌افزارها در کشورهای پیشرفته مثال زدنی است.

شهردار شیراز ابراز امیدواری کرد: در شهرداری و شورای اسلامی شهر این فضا و زیرساخت آن به نحو احسنت مورد استفاده قرار بگیرد.

اسدی با بیان اینکه امروز تفاهم‌نامه مشترک توسعه زیست‌بوم فناورانه و نوآورانه بین دانشگاه شیراز و شهرداری مبادله شد، اعلام کرد: مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز با اعتبار ۳ میلیارد تومان که افتتاح شده است که گامی در راستای تبدیل مناطق شهری به مناطق شهری خلاق و توسعه دانش‌بنیان شیراز است.

وی ادامه داد: ساخت فضای کار اشتراکی جهت راه‌اندازی شتاب‌دهنده تخصصی شهر هوشمند از اهداف ایجاد مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز است.

شهردار کلان‌شهر شیراز همچنین گفت: تجاری‌سازی دستاوردهای ارزشمند علمی، نقش‌آفرینی در تحقق کارآفرینی مبتنی بر نوآوری در شهر شیراز، تسریع در تبدیل ایده‌ها به محصول و تجاری‌سازی آن‌ها، ایجاد زمینه جذب درآمدهای اختصاصی داخلی و خارجی با استفاده از ایده‌های نوآورانه برای شهرداری شیراز، کمک به شکل‌گیری الگوی جدیدی از همکاری بین شهرداری، صنعت، دانشگاه و دولت جهت تقویت اکوسیستم نوآوری شهری و …. از وظایف این مرکز است.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88941

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.