• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
فرماندار شیراز؛

فعالیت ۲۲ هزار عامل اجرایی در برگزاری انتخابات

  • کد خبر : 88896
  • 07 اسفند 1402 - 12:15
فعالیت ۲۲ هزار عامل اجرایی در برگزاری انتخابات
فرماندار شیراز از حضور دانشجویان به عنوان عوامل اجرایی در صندوق‌های اخذ رأی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان خبر داد و گفت: در این حوزه انتخابیه ۲۲ هزار نفر مسئول برگزاری انتخابات هستند.

لطف‌الله شیبانی در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس با اشاره به آخرین آرایش انتخاباتی در حوزه انتخاباتی شهرستان شیراز گفت: در انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲، ۸۷۵ شعبه اخذ رأی در سطح حوزه انتخاباتی شیراز و زرقان خواهیم داشت و نقطه‌ای از این دو شهرستان نیست که پیش‌بینی صندوق سیار یا ثابت در آن نشده باشد.

وی با بیان اینکه دو شهرستان شیراز و زرقان در انتخابات مجلس ۴ نماینده را راهی مجلس خواهند کرد، افزود: حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با مرکزیت فرمانداری شیراز یک حوزه انتخابیه است. ضمن اینکه فرمانداری شیراز حوزه اصلی انتخابات مجلس خبرگان رهبری است و مابقی فرمانداری‌های استان، حوزه فرعی فرمانداری شیراز محسوب می‌شوند پس تمام تمهیدات برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم به عهده ماست.

فرماندار شیراز در خصوص عوامل اجرایی، امنیتی و نظارتی هر شعبه اخذ رأی گفت: در هر شعبه حدود ۱۰ نفر عوامل اجرایی، ۳ نفر عامل نظارتی مربوط به شورای نگهبان و ۳ تا ۵ نفر هم نیروهای امنیتی، چند نفر هم بازرسان فرمانداری و وزارت کشور هستند و به طور کلی در حوزه انتخابی شیراز و زرقان قریب ۲۲ هزار نفر درگیر برگزاری انتخابات هستند.

شیبانی اظهار کرد: این ۲۲ هزار نفر در ۱۴ مرکز در شهرستان شیراز تقسیم‌بندی شده‌اند که ۳ مرکز مربوط به بخش مرکزی، ارژن و سیاخ دارنگون بوده، یک مرکز شهر صدرا و ۱۰ مرکز هم مربوط به خود کلان‌شهر شیراز است که وظیفه اجرا و پشتیبانی انتخابات را به عهده دارند.

فرماندار شیراز همچنین گفت: در جهت فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص بحث سلامت انتخابات، سعی کردیم بر اساس هماهنگی و فراخوانی که در دانشگاه‌های شهرستان اعلام کردیم، از دانشجویان هم به عنوان عوامل اجرایی هر صندوق استفاده کنیم، لذا در هر یک از شعبات أخذ رأی با توجه به استقبال عزیزان، یک دانشجو خواهیم داشت.

وی بیان کرد: همچنین بر اساس فراخوان عمومی که دادیم، از کارمندان ادارات در هر صندوق یک نفر حضور دارند و از کسانی هم که خودشان تمایل به حضور سر صندوق‌ها به عنوان عوامل اجرایی داشتند، بهره خواهیم برد.

شیبانی اظهار کرد: علاوه بر این‌ها بر اساس آیین‌نامه قانون انتخابات و بر اساس هماهنگی و فراخوان در ۴ ناحیه آموزش و پرورش، سر هر صندوق ۵ تا ۷ نفر از نیروهای فرهنگی نیز به عنوان عامل اجرایی حضور خواهند داشت.

امکان اخذ رأی از تمام اقشار فراهم شد

شیبانی در بخش دیگری سخنان خود به تمهیداتی که در خصوص اخذ رأی از تمام اقشار اندیشیده شده است، اشاره کرد و گفت: قریب ۶ ماه پیش بر اساس رصد تراکم جمعیتی نقاط شهرستان شیراز و زرقان، نقاطی شناسایی کردیم که ممکن است در دوره‌های گذشته صندوق ثابت یا سیار اخذ رأی در آنجا وجود نداشته است یا اینکه ممکن است شهروندان به هر علتی در روز انتخابات امکان حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی را نداشته باشند.

فرماندار شیراز ادامه داد: مراکز آتش‌نشانی، ایستگاه‌های اورژانس، برخی از کارگاه‌ها و کارخانجات در شهرک صنعتی یا منطقه ویژه اقتصادی، مراکز نگهداری سالمندان و… که یا امکان خروج از محل برای حضور در محل اخذ رأی یا اینکه موانع اداری و قانونی وجود دارد شناسایی کردیم و پیش‌بینی صندوق‌های سیار و ثابت را در این مناطق انجام دادیم لذا می‌توان گفت در دو شهرستان شیراز و زرقان نقطه جمعیتی نداریم که پوشش عملی صندوق ثابت و سیار نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، آموزش نیروهای اجرایی هر صندوق را به صورت عملی و کارگاهی انجام دادیم در صورتی که پیش از این به صورت مجازی یا ارائه دفترچه و بروشور و سخنرانی و پاورپوینت به آنان آموزش داده می‌شد.

فرماندار شیراز در پاسخ به اینکه شاخص‌های کاندیدای اصلح از منظر شما چیست، گفت: هر زمان میخواهیم کسی را برای امری به کار بگیریم، حدقل باید دو شرط داشته باشد یعنی قوی و امین باشد. قوی انسان کاردان، خبره کارشناس و با تجربه برای انجام کار است و امین هم یعنی امانت‌دار، سالم، پاکدست که برای انجام کار منافع شخصی، خانوادگی، حزبی و گروهی را بر منافع عمومی ترجیح ندهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88896

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.