• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

با مجلس توانمند می‌توان کارهای بزرگی انجام داد/ به مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها توجه شود

  • کد خبر : 88737
  • 05 اسفند 1402 - 23:33
با مجلس توانمند می‌توان کارهای بزرگی انجام داد/ به مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها توجه شود
به اعتقاد معاون امور مجلس ریاست جمهوری، مردم نباید به حرف کسانی که دنبال تزریق ناامیدی به جامعه هستند، گوش کنند و باید با حضور جدی در عرصه انتخابات، زمینه تشکیل یک مجلس توانمند را فراهم کنند.

جشن بزرگ میلاد با سعادت منجی عالم بشریت امام زمان (عج) و نشست تبیینی با شرکت خانواده‌های دانشگاهیان و با حضور معاون امور مجلس ریاست جمهوری شامگاه شنبه، ۵ اسفندماه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در شیراز برگزار شد.

معاون امور مجلس ریاست جمهوری در این مراسم ابتدا به صجبت‌هایی در وصف حضرت موعود(عج) پرداخت و گفت: بزرگان ما وقتی می‌خواهند از حضرت مهدی (عج) سخن بگویند، از آیات قرآن دلیل می‌آورند.

سیدمحمد حسینی افزود: برخی آیات قرآن در این باره واضح و روشن است و در برخی دیگر از آیان نیز با تفسیر آیات به بحث حضور آن حضرت می‌رسیم. ۲۶٠ آیه در وصف ایشان بیان شده است که نیاز به شرح و بیان دارد.

وی گفت: حتی در بیش از ۶٠ کتب روایی اهل سنت، بالغ بر ۵٠٠ حدیث در این باره آمده است و در کتاب‌های آسمانی تورات و انجیل و زبور هم بیان شده است.

حسینی ادامه داد: حکومت حضرت، مختص یک قاره یا گوشه‌ای از جهان نیست و کل زمین را در بر می‌گیرد. ولو اینکه عده‌ای تلاش کنند که این ظهور به تاخیر بیفتد، ظهور حضرت یک امر قطعی است و به مدینه‌ فاضله‌ای که همه کمالات و خوبی‌ها را در خود خواهد داشت، خواهیم رسید.

وی در ادامه سخنان خود به لزوم پرداختن به مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ما باید به سمت و سویی بریم که دانش‌آموز و دانشجوی ما، کار و مهارتی بلد باشد تا در آینده به مشکل اشتغال برخورد نکند. در همین زمینه در برنامه هفتم توسعه، توجه خاصی به مهارت‌آموزی شده است.

معاون امور مجلس ریاست جمهوری با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان کارهای بزرگی انجام می‌دهند و نشان می‌دهند که اگر اراده و عزم جدی داشته باشیم، راه‌ها باز و هموار می‌شوند، گفت: در گذشته برخی می‌گفتند ما به بن بست رسیده‌ایم و کاری نمی‌توان انجام داد، ولی این دولت در ۳٠ ماه گذشته نشان داده است که با جدیت و مجاهدت و پیگیری کارهای بزرگی را می‌توان انجام داد.

حسینی با اشاره به اینکه کسری بودجه، بدهی‌ها و ناترازی‌ها در زمینه آب، برق، انرژی و سایر مشکلات در حال حل شدن است، گفت: یکی از ضعف‌های دولت، ضعف اطلاع‌رسانی است که آن هم دلیل دارد. چون آن‌قدر حجم خدمات بالا است که نمی‌توان یک به یک به بیان همه آن‌ها پرداخت.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخابات پیش‌رو نیز گفت: عده‌ای روحیه ناامیدی به جامعه تزریق کرده و طوری وانمود می‌کنند که مجلس تاثیری در سرنوشت کشور ندارد. اما بنده‌ که هم در مجلس بوده‌ام و هم در دولت، می‌دانم که مجلس چقدر در قانون‌گذاری و در همه اموری که دولت می‌خواهد پیش ببرد، موثر است.

وی افزود: مجلس قدرتمند است و جایگاه مهمی دارد و ما نباید به این انتخابات بی‌تفاوت باشیم. باید سعی کنیم رای درستی دهیم تا افرادی سرکار بیایند که منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح دهند و به‌جای تنش، به دنبال ایجاد همدلی و کار باشند.

معاون امور مجلس ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مجلس ما مجلس سوری و فرمایشی نیست، گفت: قبل از انقلاب، مجلس عملا نقشی نداشت و صرفا اوامر ملوکانه را دنبال می‌کرد. حتی حالا هم کشورهایی مثل انگلیس، فرانسه‌ و آلمان که خودشان را مهد تمدن می‌دانند، مجلسشان آن تاثیرگذاری لازم را ندارد. در آمریکا هم وقتی که رئیس جمهور می‌تواند یک‌طرفه مصوبات مجلس را وتو کند، یعنی اینکه مجلس کارایی لازم را ندارد.

حسینی افزود: با توجه به این نکات، متوجه می‌شویم که مجلس ما جایگاه رفیعی دارد و اگر نیروهای توانمند به آن وارد شوند، می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

وی در پایان گفت: درست است که انقلاب ما دستاوردهای زیادی داشته است اما کاستی‌های زیادی هم داریم. گاهی افراد ناکارآمد انتخاب شده‌اند که باعث شده حرکت مملکت به سوی پیشرفت کند شود، بنابراین نیاز به اقتدار، امنیت و وحدت داریم و همه باید مشارکت فراگیری در انتخابات ۱۱ اسفند داشته باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88737

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.