• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
استاندار فارس؛

اولویت مبارزه با قاچاق کالا به کالاهای سلامت‌محور و اقتصادی باشد

  • کد خبر : 88611
  • 02 اسفند 1402 - 16:29
اولویت مبارزه با قاچاق کالا به کالاهای سلامت‌محور و اقتصادی باشد
استاندار فارس با اشاره به نقش مبارزه با قاچاق کالا در معیشت مردم گفت: اولویت مبارزه با قاچاق باید بر کالاهایی باشد که سلامت مردم و اقتصاد کشور را مختل می‌کند.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۲ اسفندماه در هشتمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس که با حضور برخط فرمانداران شهرستان‌های استان برگزار شد، با تاکید بر اینکه تصمیم‌سازی‌ها باید در زیرگروه‌ها انجام شود و در کمیسیون صرفاً راهکارها پیشنهاد شود، گفت: اولویت مبارزه با قاچاق باید بر کالاهایی باشد که سلامت مردم و اقتصاد کشور را مختل می‌کند؛ در این حوزه هر روزی که سپری می‌شود، برای اقتصاد کشور و معیشت مردم دارای اهمیت است.

استاندار فارس بر سوخت و کالاهای سلامت محور به‌عنوان دو رکن مهم و اساسی در مبارزه با قاچاق تاکید کرد و افزود: اقدامات بازدارنده برای مبارزه با قاچاق باید به‌صورت دائمی انجام و مشکلات نیز به‌صورت ریشه‌ای حل شود تا مجالی برای اقدام به قاچاق فراهم نشود.

وی در ادامه از قاچاق دام به‌عنوان یکی دیگری از مشکلات اساسی یاد کرد و افزود: در این زمینه مواردی مطرح شده که برای حل آن در حال تدبیر هستیم اما معتقدم مادامی که از حق‌الکشف قاچاق غفلت شود، در مسیر مبارزه با آن دچار مشکل هستیم.

نماینده عالی دولت در فارس اظهار کرد: قاچاق باعث تغییر در میزان عرضه و تقاضا می‌شود که در نهایت اقتصاد و معیشت مردم را هدف قرار می‌گیرد.

ایمانیه در ادامه سخنان خود بر برخوردهای بازدارنده با قاچاق داروها و کالاهای سلامت‌محور تاکید کرد و افزود: در حوزه برخورد با قاچاق دارو، اولویت اول باید مبارزه با داروهای سقط جنین باشد چرا که ورود غیرقانونی این داروها آثار جبران ناپذیری در تامین سلامت و مباحث اجتماعی دارد.

استاندار فارس همچنین خواستار ارائه پیشنهادات عملیاتی در زمینه مبارزه با قاچاق دام، سوخت و داروهای سقط جنین شد و از ضرورت پایش میدانی فعالیت‌های ادوات کشاورزی سخن گفت و عرضه سوخت به این ادوات را منوط بر میزان فعالیت این ابزارها دانست.

وی بیان کرد: یکی از راه‌های پایش این ادوات خصوصا تراکتورها، نصب تجهیزات مکان‌یابی است؛ می‌توان طی زمان‌بندی مشخص همه این ادوات را به این سیستم تجهیز و پس از آن توزیع سوخت را منوط به گزارشات آن کرد. سازمان جهادکشاورزی هم در تحقق این مُهِم با مذاکره با وزارت متبوع از کشاورزان در تامین منابع مالی آن حمایت کند.

ایمانیه همچنین راهداری و شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی را مأمور کرد تا بررسی‌های لازم را برای عملیاتی شدن تعیین مسیر تردد کامیون‌ها انجام و گزارش آن را به کمیسیون ارائه دهند.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، وی در بخش دیگر سخنان خود بر ضرورت بهره‌برداری همه خانوارها از نعمت گازطبیعی تأکید کرد و به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ماموریت داد تا راهکارهای تکمیل گازکشی به خانه‌ها با استفاده از کمک و ظرفیت فرمانداران، بخشداران و دهیاران را بررسی کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88611

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.