• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

هدف‌گذاری جذب یک و نیم میلیون گردشگر را برای فارس داشته باشیم

  • کد خبر : 88529
  • 30 بهمن 1402 - 16:19
هدف‌گذاری جذب یک و نیم میلیون گردشگر را برای فارس داشته باشیم
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص صنعت گردشگری، خواستار هدف‌گذاری برای جذب یک و نیم میلیون گردشگر به این استان شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، ۳۰ بهمن در نشست هم‌اندیشی با کارکنان میراث فرهنگی، رؤسا و اعضای صنوف و تشکل‌های گردشگری استان فارس خواستار توجه و برنامه‌ریزی برای ابعاد مختلف گردشگری در این استان و به ویژه شیراز شد.

وی با اشاره به هدف‌گذاری دولت برای جذب ۱۵ میلیون گردشگر گفت: با توجه به ۴ فصل بودن استان فارس و همچنین دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری متعدد، می‌توانیم هدف‌گذاری یک و نیم میلیون گردشگری را در فارس داشته باشیم چرا که این استان ظرفیت لازم را برای تحقق این مسئله داراست.

امام جمعه شیراز همچنین خواستار توسعه گردشگری سلامت و استفاده از این ظرفیت برای جذب گردشگران شد و گفت: لازم است ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی شهر شیراز مدنظر قرار گیرد و با جذب گردشگران بتوانیم نه‌تنها کالا بلکه فرهنگ مردم شیراز را نیز صادر کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس نیز در این نشست گفت: فارس با برخورداری بیش از ۳۷ درصد از جاذبه‌های تاریخی، زیارتی، طبیعی، سلامت یکی از قطب‌های گردشگری کشور است.

محمد ثابت اقلیدی از آماده‌سازی و ساماندهی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شاخص استان برای نوروز خبر داد و گفت: کمتر از یک ماه به تعطیلات نوروز باقی‌ مانده است از این‌رو تمامی تلاشمان را برای ارائه خدمات مناسب و ساماندهی و بهبود وضعیت اماکن تاریخی و گردشگری به کار بسته‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشارکت جدی فعالان حوزه گردشگری استان در انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: بی‌تردید در این رویداد مهم و تأثیرگذار حضور پررنگ فعالان حوزه‌های تخصصی گردشگری صنایع‌دستی و میراث فرهنگی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88529

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.