• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
مدیرکل آموزش و پرورش فارس؛

کانون‌های فرهنگی مدارس نیازمند تخصیص نیروهای متخصص است

  • کد خبر : 88496
  • 29 بهمن 1402 - 20:37
کانون‌های فرهنگی مدارس نیازمند تخصیص نیروهای متخصص است
مدیرکل آموزش و پرورش فارس، کانون‌های فرهنگی تربیتی را نیازمند تخصیص نیروهای متخصص و توانمند و همچنین حمایت همه جانبه دستگاه‌های مختلف دانست.

فرشید قاسمی امروز، ۲۹ بهمن در نشست بزرگداشت کانون‌های فرهنگی، تربیتی آموزش و پرورش فارس به توسعه فضاهای پرورشی و تقویت برنامه‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی در استان اشاره کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی تربیتی نیازمند تخصیص نیروهای متخصص و توانمند و همچنین حمایت همه‌جانبه آموزش و پرورش و سایر ارگان‌های دولتی و غیر دولتی بوده تا بستر مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای آینده‌سازان ایران اسلامی به ویژه در مناطق کم برخوردار و پرجمعیت استان پهناور و فرهنگ پرور فارس به‌وجود آید.

وی تصریح کرد: امروزه وجود کانون‌های فرهنگی تربیتی برای دانش‌آموزان، نه تنها از نیازهای اصلی و انکارناپذیر در راستای شکوفا شدن استعدادهای آنان است و در این عرصه فرصت‌های بی‌بدیلی برای کشف و رشد استعدادهای هنری آن‌ها فراهم کرده، بلکه با برنامه‌های مختلف موجبات تقویت بنیان دینی و هویت ملی دانش‌آموزان را فراهم کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه از ۳۰ بهمن تا ۶ اسفند ماه هر سال به عنوان هفته کانون‌ها معرفی شده است، افزود: از آنجا که گذران مناسب و مطلوب اوقات فراغت دانش‌آموزان در تمام مقاطع می‌تواند عاملی موثر بر سلامت روانی آن‌ها باشد، بنابراین در این راستا کانون‌های فرهنگی تربیتی بر اساس مصوبه پانصد و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۸ کشور تاسیس شد.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های کانون‌ها مکملی برای فعالیت‌های آموزشی دانش‌آموزان بوده که با هدف پر کردن و بارورکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان مدارس، با برنامه‌های گوناگون در سه محور انجمن‌ها، کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های عمومی – مناسبتی و جوانه‌ها در جهت رشد و تعالی ابعاد مختلف شخصیت آنان فعالیت می‌کند.

قاسمی افزود: فعالیت در کانون‌های فرهنگی تربیتی فراتر از یک ماموریت کاری است، زیرا هر فردی که در این مجموعه فعالیت دارد با ایمان و عشق درونی به کارش همواره می‌کوشد تا آینده‌سازان این مرز و بوم در کلاس‌های مختلف بر حسب استعدادها و توانمندی‌های خود در فرایند دوره‌های آموزشی مهارت بیاموزند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در این راستا هفته کانون‌ها فرصت مناسبی است تا دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان با فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی شناخت بیشتری پیدا کرده و دستاوردهای کانون‌ها و تاثیرگذاری این مراکز مهم را به زبان قلم و هنر برای جامعه هدف به نمایش گذاشته تا تشویق و ترغیب لازم به وجود آید.

وی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی تربیتی، با هدف آشناسازی دانش‌آموزان با ارزش‌های ماندگار فرهنگی، بارور شدن اوقات فراغت، تقویت شخصیت و خودباوری و در نهایت تربیت اجتماعی دانش‌آموزان در طول سال، در دو بخش تخصصی و عمومی و مناسبتی فعالیت می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: در بخش تخصصی کانون، فعالیت‌ها، شامل برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی در زمینه‌های دینی، علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی بوده است.

وی گفت: همچنین در این بخش فعالیت‌های دانش‌آموزان مقاطع متوسطه دوره اول و دوم در قالب انجمن‌های ۲۲ گانه شامل انجمن‌های قرآن و عترت، ورزشی، هنرهای نمایشی، مداحی، بازی‌های رایانه‌ای، رسانه و فضای مجازی، رباتیک، طبیعت یاران ، خبرنگاری، هنرهای آوایی، مهارت‌های زندگی، شعر و داستان، کتاب و کتابخوانی، گردشگری، هنرهای دستی و تجسمی، مجری‌گری، پیشگامان سلامت، انتظار و مهدویت، فیلم دانش‌آموزی، کارآفرینی، حقوق دانش‌آموزی و انجمن مهارت‌های زندگی و اجتماعی و فعالیت‌هایی جمعی مثل طبیعت گردی، اردوها، بازدیدها، حضور در مراسم، مانورها و همایش‌ها صورت می‌گیرد.

قاسمی ادامه داد: در بخش برنامه‌های عمومی و مناسبتی کانون جوانه‌ها نیز که قابل استفاده برای همه دانش‌آموزان عضو و غیر عضو است، جنگ‌های شاد دانش‌آموزی و خانوادگی، اجرای تئاتر در مناسبت‌های مختلف، برنامه جوانه‌ها همراه با نمایش‌های شاد و موزیکال، تشکیل محافل و مسابقات مختلف و… اجرا می‌شود که در تمام ایام سال، دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88496

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.