• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
استاندار فارس؛

زنان روستا و عشایر برای مسئولان تصمیم‌سازی کنند 

  • کد خبر : 88474
  • 29 بهمن 1402 - 16:04
زنان روستا و عشایر برای مسئولان تصمیم‌سازی کنند 
استاندار فارس با اشاره به اینکه زندگی شهرنشینان بدون کمک روستاییان و عشایر مختل می‌شود، از زنان روستا و عشایر خواست که برای مسئولان تصمیم‌سازی کنند.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۲۹ بهمن‌ماه در همایش تجلیل از زنان تاثیرگذار روستایی و عشایری استان فارس، با بیان اینکه زنان ما الگویی مثل حضرت فاطمه زهرا (س) دارند که دنیایی از معرفت بودند، گفت: این همایش عنوان زیبایی دارد اما اگر بخواهیم از همه زن‌های تاثیرگذار استان تجلیل کنیم، باید مکانی با ظرفیت دو و نیم میلیون نفر داشته باشیم، چون تمام زنان استان ما تاثیرگذار هستند.

وی افزود: زنان در هر جایی هستند در یک جایی در خانواده یا اجتماع تاثیرگذاری خود را نشان می‌دهند.

ایمانیه ادامه داد: بی انصافی است که ما شهرنشینان، خودمان را مدیون روستاییان و عشایر ندانیم. اگر ما شهرنشینان نباشیم، روستاییان به زندگی ادامه می‌دهند اما بعید می‌دانم ما شهرنشینان بدون روستاییان بتوانیم به زندگی ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه بحث‌های اقتصادی و همه جنبه‌های زندگی روستاییان و عشایر باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، افزود: باید ببینیم چگونه مساله تسهیلات را در بحث توسعه زندگی عشایری و کارآفرینی حل کنیم و به دنبال راه‌های جدیدی باشیم که بتوان از خلاقیت و ذهن پویایی زنان روستایی استفاده و بهره لازم را برد.

استاندار فارس افزود: ما شرایط را فراهم می‌کنیم تا زنان روستایی و عشایر، هم اندیشی و تصمیم سازی کنند و ما بر اساس آن تصمیم‌ها اقدام کنیم.

وی خطاب به زنان روستا و عشایر با بیان اینکه در زمینه توسعه زندگی نباید تنها به مسائل اقتصادی اکتفا کنید، گفت: قطعا می‌توانیم از برکات فکرهای شما در حوزه‌های اعتقادی و اجتماعی استفاده کنیم. برای حل مشکلات اعتیاد، ازدواج و .. باید از شما کمک بگیریم و حتما شما قادر هستید که به ما در حل این مشکلات کمک کنید.

ایمانیه در پایان با اشاره به انتخابات پیش‌ رو اظهار کرد: خوشبختانه از نامزدهای تایید صلاحیت شده استان فارس، حدود صد نفر خانم هستند. توصیه می‌کنم که زنان ما متمرکز شوند و سعی کنند نامزدهای اصلح در بین بانوان را به مجلس بفرستند. امیدواریم بتوانیم نمایندگان بیشتری از بانوان در مجلس داشته باشیم تا بتوانند بیشتر از پیش از حقوق خانم‌ها دفاع کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88474

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.