• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

مفاهیم قرآنی هنوز به اذهان عمومی نزدیک نشده است

  • کد خبر : 88369
  • 28 بهمن 1402 - 12:04
مفاهیم قرآنی هنوز به اذهان عمومی نزدیک نشده است
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه هنوز مفاهیم قرآن آنطور که باید و شاید به ذهن مردم نزدیک نشده است، گفت: باید بتوانیم زندگی و تمدن قرآنی بسازیم تا همه به سعادت برسیم.

سی و هفتمین نشست رؤسای ادارات امور قرآنی با حضور روسای این ادارات از سراسر کشور امروز، ۲۸ بهمن در مجتمع طلاییه شیراز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در این نشست با تمجید از برگزاری چنین نشست‌هایی، گفت: کاری را در انقلاب عظیم اسلامی خودمان شروع کردیم که برای خدا و به پیروی از قرآن و اهل بیت(ع) بوده است. این کار، مسلما مصداق این است که گویی یک بذری را در دل زمین کاشته‌ایم و حالا چنان باعث عصبانیت کفار زمان شده‌ایم که خودمان هم تعجب می‌کنیم. آن بذر حالا به درختی تناور تبدیل شده است و همه این‌ها از دولت قران است. به قول حافظ «هر چه کردم همه از دولت قرآن کردم».

آیت‌الله لطف‌الله دژکام افزود: واقعیت این است که اگر بنا است با قرآن زندگی کنیم، باید در زمینه انس گرفتن با قرآن کریم و لذت بردن از آن، زمینه‌سازی گسترده‌ای انجام دهیم.

وی با تأکید بر بحث آموزش، گفت: ممکن است طرح بریزیم و بگوییم این‌سری مسائل را آموزش می‌دهیم، اما به عنوان کسی که همه عمرش در زمینه آموزش گذشته است، باید بگویم که آموزش گرچه یک رکن مهم است، اما اینکه آموزش به تنهایی وارد زندگی ما شود، کافی نیست. بلکه باید از آن حظ ببریم.

امام جمعه شیراز گفت: متاسفانه مفاهیم قرآن هنوز آنطور که باید و شاید به ذهن مردم نزدیک نشده است. در بحث تمدن‌سازی هنوز در دروازه شهر هستیم و خیلی جلو نرفته‌ایم. باید بتوانیم زندگی و تمدن قرآنی بسازیم تا همه به سعادت برسیم.

آیت‌الله دژکام با تمجید از سبک آموزش حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، گفت: رؤسای ادارات قرآنی باید به این مساله هم بپردازند که کودکی که به مکتب قرآن می‌آید، اگر حظی نبرد، بازگشت دوباره‌اش به پای محفل قرآن سخت خواهد شد. بنابراین باید برای ماه مبارک رمضان پیش رو هم فکر اساسی و مناسبی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر برگزاری جلسات تلاوت، گفت: تلاوت آثار بسیار خوبی دارد که می‌تواند آن حظ و لذت را به شنونده بدهد. خیلی اوقات، مردم با شنیدن آیات می‌روند سراغ اینکه معنی آن چیست. بنابراین لذت بردن از قرآن، مراتبی دارد و باید همه این‌ها را با هم لحاظ کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88369

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.