• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
آیت‌الله دژکام؛

اساتید دانشگاه به بحث‌های فلسفی هم بپردازند / ملاصدرا غریب افتاده است

  • کد خبر : 88361
  • 28 بهمن 1402 - 20:04
اساتید دانشگاه به بحث‌های فلسفی هم بپردازند / ملاصدرا غریب افتاده است
به اعتقاد امام جمعه شیراز، فلسفه می‌تواند پیوند دهنده علم و دین باشد و این موضوعی است که باید مد نظر اساتید دانشگاه قرار بگیرد.

آیت‌الله لطف‌االله دژکام امروز، ۲۸ بهمن‌ماه در آیین افتتاحیه‌ نمایشگاه‌ دستاوردهای‌ هسته‌ای کشور در شیراز با بیان اینکه دستاوردهای هسته‌ای مایه افتخار است، گفت: ویژگی دانشگاه، به هم پیوستگی دانشکده‌های مختلف در آن است.

وی افزود: واقعیت این است که در اروپا و آمریکا در طول تاریخ تحولات علمی فرم جدید، هر چه که علم پیشرفت کرده است، دفاع از عقیده دینی برای آنان مشکل‌تر شده است، اما ما نقش خدا را نمی‌توانیم در جهان انکار کنیم.

امام جمعه شیراز با ابراز تاسف از اینکه فلسفه ملاصدرا شیرازی خیلی غریب افتاده است، گفت: فلسفه این عالم بزرگ، حتی در دانشگاه و حوزه هم غریب است، اما بنیانگذار جمهوری اسلامی یک روزی در حوزه از ملاصدرا دفاع کرد و گفت اساس فلسفه‌ای که در شکل‌گیری این نظام به کار گرفته است، از ملاصدرا بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: خواهش من از اساتید دانشگاه و به ویژه اساتید دانشکده فیزیک و مکانیک، این است که مقداری به حرف‌های فلسفی هم بپردازند. مرز پیوستن دین و علوم، همین فلسفه است.

آیت‌الله دژکام افزود: بر عکس اروپا که هر وقت خواسته پیشرفت کند، چه در دوره باستانی و چه در دوره جدید، دین را ضایع کرده است، اما ما ایرانی‌ها هر وقت پیشرفت کرده‌ایم، دین را هم بالا برده‌ایم. این فکر ایرانی که آبشخور اسلامی هم دارد را بیشتر باید به میدان بیاوریم.

امام جمعه شیراز در پایان گفت: همانطور که تجربه ۴۵ سال انقلاب نشان می‌دهد، هر چه جلوتر می‌رویم اعتمادمان به دین، کتاب مقدس و تجارب علمی تلاشگران عرصه تحقیق و پژوهش بیشتر می‌شود که می‌تواند ما را به سعادت همه جانبه در جهان برساند و این باید تقویت شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88361

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.