• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

هشتمین کنگره بین‌المللی «شعر ایثار» برگزیدگان خود را معرفی می‌کند

  • کد خبر : 88247
  • 25 بهمن 1402 - 16:04
هشتمین کنگره بین‌المللی «شعر ایثار» برگزیدگان خود را معرفی می‌کند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از برگزاری مراسم اختتامیه هشتمین کنگره بین‌المللی «شعر ایثار» در روز شنبه، ۲۸ بهمن‌ماه جاری در شیراز خبر داد.

ابراهیم بیانی امروز، ۲۵ بهمن در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی «شعر ایثار» در شیراز خبر داد و گفت: به دلیل پتانسیل بالایی که به خصوص به لحاظ شعر در شیراز و استان فارس وجود دارد، میزبانی این دوره از کنگره علاوه بر دوره ششم به شیراز واگذار شده است.

وی با بیان اینکه فراخوان این کنگره از سه ماه قبل در سطح ملی و بین‌المللی اعلام شده است، از ارسال ۳ هزار اثر در قالب‌های مختلف به دبیرخانه کنگره خبر داد و افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۴۵ اثر به مرحله داوری رسیدند.

بیانی با تصریح اینکه این کنگره در ۹ موضوع اجرا شده است، افزود: موضوع  اول شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان؛ دوم زیست شهیدانه و ایثار اجتماعی مانند ایثارهای مدافعان سلامت در دوران کرونا؛ سوم شهدای غزه و جبهه مقاومت؛ چهارم شهدای امنیت، جهاد علمی و جهاد تبیین؛ پنجم شهید سلیمانی و شهدای مدافعان حرم؛ ششم شهدای غریب و شهدای غواص؛ هفتم فرهنگ شهادت و ایثار رسالت امروز و افق آینده؛ هشتم مادران، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان و بانوان عاشورایی و نهم شهدا، جانبازان و ایثارگران فارس است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه شاعران سراسر ایران با زبان‌ها و گویش‌های مختلف در این کنگره شرکت کردند، گفت: کنگره مذکور در ۵ قالب شعری شامل کلاسیک نو و نیمایی، سرود ترانه و سوم، شعر کودک و نوجوان و منظومه که همان شعر بلند است، برگزار شده است.

وی با تصریح اینکه آثار ارسالی از داخل و خارج از کشور بودند و از ظرفیت داوران استانی و ملی استفاده شد، زمان برگزاری مراسم اختتامیه کنگره مذکور را ساعت ۹ صبح روز شنبه، ۲۸ بهمن‌ماه جاری و مکان آن را تالار همایش‌های شهر شیراز واقع در بین‌الحرمین اعلام کرد.

بیانی از برگزاری ۵ پیش کنگره در راستای اجرای کنگره مذکور خبر داد و گفت: این پیش‌کنگره‌ها در شهرستان‌های آباده، فسا، کازرون، جهرم و استهبان برگزار شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس یکی از برنامه‌هایی که در راستای کنگره مذکور برگزار شده است را ویژه برنامه بین‌المللی شعر غزه با حضور شاعرانی از کشورهای هند، ترکیه،‌ عراق، سوریه، مصر، لبنان و… اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برخی از اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس را برشمرد و گفت: پیش‌بینی کرده بودیم که در راستای تکریم از جامعه ایثارگری امسال ۵۰ هزار دیدار از خانواده‌های شهدا و ایثارگران داشته باشیم که تاکنون ۹۶ درصد آن محقق شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این عدد فراتر رود.

بیانی از دیگر اقدامات انجام شده را اجرای طرح پایش سلامت جامعه ایثارگران عنوان کرد و افزود: بیش از نیمی از والدین شهدا به رحمت خدا رفته‌اند و مابقی در سن کهولت هستند لذا ضرورت دارد در قالب طرح پایش سلامت، وضعیت جسمانی آنان را بررسی کنیم که امسال حداقل۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر را پایش سلامت کردیم.

وی با بیان اینکه از مجموع ۵ هزار والدین شهدای شیراز، ۴۳۰۰ نفر از پدران آن‌ها به رحمت ایزدی پیوسته‌اند، گفت: تلاش کردیم تا فعالیت‌های فرهنگی خود را گسترش دهیم و در همین راستا آموزش‌های قرآنی و محافل قرآنی را در ۸۰ حسینیه شهدای استان دنبال می‌کنیم.

بیانی، برپایی محافل جزءخوانی مجازی از طریق سایت نویدشاهد وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، برپایی مسابقات ترجمه، تفسیر و ادعیه به خصوص در طول ماه مبارک رمضان در سایت مذکور و همچنین برپایی محافل قرآنی با حضور قاریان برجسته در سراسر نقاط استان را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی برشمرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از رونمایی ۱۱ مستند شهدای شاخص استان در ۲۲ اسفندماه سال جاری مصادف با سالروز تأسیس بنیاد شهید خبر داد و گفت: همچنین ساخت فیلم سینمایی «اشلو» تنها فرمانده گردانی که در طول دفاع مقدس امام راحل پیشانیش را بوسید نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: علاوه بر این‌ها امروز مراسم تجلیل و تکریم جانبازان مدال‌آور ورزشی بین‌المللی و ملی برگزار کردیم که در آن از ۴۹ نفر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88247

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.