• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
استاندار فارس؛

تمام سازمان‌ها برای حمایت از اشتغال نابینایان پای کار می‌آیند

  • کد خبر : 88226
  • 25 بهمن 1402 - 18:04
تمام سازمان‌ها برای حمایت از اشتغال نابینایان پای کار می‌آیند
استاندار فارس اطمینان داد که برای اشتغال نابینایان و حمایت از آن‌ها، تمام سازمان‌های استان را پای کار بیاورد.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۲۵ بهمن در همایش «نابینایان و تحول دیجیتال» در شیراز، اظهار کرد: با تمام قوا از این حرکتی که به عنوان یک الگو در شیراز آغاز شده است، حمایت می‌کنیم و امیدواریم در کشور هم گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بسیار بزرگ جامعه نابینایان و کم بینایان، بحث اشتغال این عزیزان است، افزود: امیدوارم تحولات دیجیتالی که قرار است در این همایش مورد بحث و بررسی قرار بگیرد، باعث شود تا این مانع بزرگ از پیش پای این جامعه برداشته شود و این شاید بزرگترین نتیجه این همایش باشد.

استاندار فارس ادامه داد: من هم قول می‌دهم که تمام سازمان‌های استان را برای حمایت از این کار ارزشمند، پای کار بیاورم.

ایمانیه در پایان گفت: اگر به بحث آموزش و اشتغال توجه کنیم، می‌توانیم رضایتمندی عزیزان را به شکل جهشی ارتقا دهیم.

همچنین در این نشست، مدیرعامل موسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز با بیان اینکه بچه‌های نابینا و کم‌بینا، مشکل دیده نشدن دارند، گفت: انگار هنوز در مباحث مدیریتی، ما جزو اولویت‌ها نیستیم.

محمدقاسم شایسته‌نیا افزود: در بحث مسکن، اشتغال و آموزش جامعه نابینایان،  متاسفانه شاهد ناهماهنگی و عدم مدیریت هستیم. امیدوارم این همایش و همکاری استانداری فارس، آغازی برای کاستن از چالش‌های زندگی این قشر باشد.

وی گفت: همین اندازه که فرهنگ‌سازی خوبی در مردم ایجاد شده است، گام مهمی برای توجه بیشتر به جامعه نابینایان محسوب می‌شود و اطلاع‌رسانی‌های بیشتری انجام و مشخص شود که چه نخبگانی در عرصه‌های دیجیتال مانند طراحی سایت و برنامه نویسی در بین نابینایان داریم.

دبیر کمیته فنی همایش نیز گفت: زمانی بود که معلولیت برابر با محرومیت از همه امکانات و حقوق اجتماعی بود و شخص نابینا از تمام فعالیت‌های اجتماعی کنار گذاشته می‌شد، اما حالا وضعیت تفاوت زیادی با گذشته دارد.

احسان اسماعیلی افزود: پیشرفت‌های بشری کارهای بزرگی انجام داد و اختراع خط بریل و عصای سفید، نابینایان را از کنج عزلت بیرون اورد و به جامعه وارد کرد. پیشرفت توقف‌ناپذیر است و تکنولوژی‌هایی که در دنیای امروز داریم، تاثیر زیادی بر زندگی افراد جامعه و به‌خصوص نابینایان گذاشته است.

وی در پایان گفت: امیدواریم این همایش بتواند در افزایش بهره‌مندی نابینایان از خدمات اجتماعی تاثیرگذار باشد.

به گزارش سحاب پرس، نشست‌های تخصصی همایش نابینایان و تحول دیجیتال، روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن‌ماه در مجمتع ولایت دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88226

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.