• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
اجازه شکل گیری آرای اتوبوسی در شیراز داده نمی‌شود

خدمت صادقانه به مردم مهمترین عامل برای افزایش مشارکت در انتخابات است

  • کد خبر : 88179
  • 24 بهمن 1402 - 18:14
خدمت صادقانه به مردم مهمترین عامل برای افزایش مشارکت در انتخابات است

به گزارش خبرنگار سحاب پرس، لطف الله شیبانی سه شنبه در نشست خبری افزود: در ۲ شهرستان شیراز و زرقان ۸۷۵ شعبه اخذ رأی ؛ آرای مردم را برای انتخابات اسفندماه امسال جمع آوری می‌کند. وی با بیان اینکه ۴۳ شعبه در زرقان و مابقی در شهرستان شیراز فعال است،اظهار کرد: از مجموع شعب اخذ […]

به گزارش خبرنگار سحاب پرس، لطف الله شیبانی سه شنبه در نشست خبری افزود: در ۲ شهرستان شیراز و زرقان ۸۷۵ شعبه اخذ رأی ؛ آرای مردم را برای انتخابات اسفندماه امسال جمع آوری می‌کند.

وی با بیان اینکه ۴۳ شعبه در زرقان و مابقی در شهرستان شیراز فعال است،اظهار کرد: از مجموع شعب اخذ رأی در ۲ شهرستان شیراز و زرقان ۷۴۷ شعبه شهری و ۱۲۸ شعبه روستایی است.

شیبانی ادامه داد: چهار شعبه برای جمع آوری آرای اقلیت‌ها در نظر گرفته شده که ۲ شعبه ویژه کلیمیان، یک شعبه ویژه شهروندان زرتشتی و یک شعبه نیز به ارامنه اختصاص دارد.

فرماندار شیراز اضافه کرد: مجموع داوطلبان تایید صلاحیت‌ شده در ۲ شهرستان شیراز و زرقان ۳۰۲ نفر است که از این تعداد ، ۲۵۹ نفر مرد و ۴۳ نفر زن هستند.

وی تاکید کرد: صلاحیت اغلب داوطلبینی که احراز نشده به دلیل نداشتن مدرک تحصیلی مورد نیاز یا عدم ارایه سابقه پنج ساله پژوهشی و اجرایی بوده است.

شیبانی اظهار کرد: آخرین مهلت رسیدگی به اعتراض داوطلبین تایید صلاحیت نشده انتخابات امسال ۲۶ بهمن ماه جاری است که نظر نهایی به افراد ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۳۷ شعبه سیار اخذ رای در سطح شهرستان‌های شیراز و زرقان پیش بینی شده است، گفت: نرم افزار شعبه‌یاب در شیراز پیش بینی شده که شهروندان می‌توانند با استفاده از آن از نزدیکترین شعب ثابت به محل زندگی خود مطلع شوند.

فرماندار شیراز در ادامه با اشاره به سابقه آرای اتوبوسی در بعضی نقط شیراز در ادوار گذشته افزود: هیات اجرایی و عوامل انتظامی و پلیس در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات امسال از بروز این نوع تخلف و آرای اتوبوسی در سطح شهرستان شیراز جلوگیری خواهند کرد و در صورت بروز این مساله توسط عوامل انتظامی و هیات اجرایی شهرستان مبداء و مقصد بصورت جدی برخورد خواهد شد.

خدمت صادقانه به مردم مهمترین عامل برای افزایش مشارکت در انتخابات است

شیبانی در بخش دیگر سخنان خود یکی از مهمترین دلایل افزایش سطح مشارکت در انتخابات را خدمت صادقانه به مردم دانست و گفت: رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم از ابتدای دولت سیزدهم در سطح شهرستان شیراز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: روستاهای اطراف شیراز اولویت توسعه خدمات در سطح این شهرستان قرار گرفت و از این رو بیش از ۲۴۰ هزار مترمربع از معابر روستایی شیراز طی دو سال گذشته بهسازی و آسفالت شده است.

فرماندار شیراز تصریح کرد: رفع مشکل آب شرب ۱۵ روستای اطراف شیراز و خروج این روستاها از تنش آبی اکنون در دستور کار بخش اجرایی شهرستان قرار دارد.

وی ادامه داد: توسعه خدمات بهداشتی و ایجاد خانه‌های بهداشت و فعال کردن هزار فروشگاه با عنوان از مزرعه تا سفره برای تامین مواد اولیه خوراکی مورد نیاز مردم در سطح استان فارس ازجمله اقداماتی بوده که انجام شده است.

شیبانی در ادامه در پاسخ به سئوالی درخصوص پیش بینی مشارکت مردم در انتخابات پیش رو گفت: براساس نظرسنجی های انجام شده در سطح شهرستان شیراز میزان مشارکت در انتخابات حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد خواهد بود که امیدواریم با تلاش آحاد مردم جامعه میزان مشارکت در انتخابات آتی بیش از این میزان باشد.

فرماندار شیراز در خاتمه اعلام کرد: شهروندان برای رای دادن در انتخابات امسال به جز شناسنامه با استفاده از کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه رانندگی، و کارت پایان خدمت نیز می‌توانند رای دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88179

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.