• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس؛

حمایت از کتابخانه‌های عمومی در وضعیت فرهنگی جامعه تأثیرگذار است

  • کد خبر : 87243
  • 15 بهمن 1402 - 17:10
حمایت از کتابخانه‌های عمومی در وضعیت فرهنگی جامعه تأثیرگذار است
مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس با بیان اینکه باید به دستگاه‌های فرهنگی کمک کرد، گفت: کتابخانه‌های عمومی و گسترش خدمات این نهاد به صورت ‌مستقیم در زندگی مردم و وضعیت فرهنگی جامعه تأثیرگذار است.

جواد قناعتی امروز، ۱۵ بهمن در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به نقش و اهمیت کتابخانه‌های عمومی گفت: وقتی در کشور درگیر شبیخون فرهنگی هستیم، دستگاه‌ها و افراد فعال در حوزه فرهنگ، سربازان این جنگ هستند و باید به دستگاه‌های فرهنگی کمک کنیم.

وی با تصریح اینکه در بحث مبارزه با تخلفات نگاه ما پیشگیرانه هست، گفت: کاملا ‌مشتاق هستیم به اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در دستیابی به حقوق و اهداف خود کمک کنیم؛ حمایت از کتابخانه‌های عمومی و گسترش خدمات این نهاد به صورت ‌مستقیم در زندگی مردم و وضعیت فرهنگی جامعه تأثیرگذار است. توسعه کار فرهنگی برای ما ارزشمند است.

قناعتی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی مجموعه‌ای مهم است و همه ما از کودکی عضو کتابخانه‌ها بودیم، گفت: در راستای ‌کمک به اهداف کتابخانه‌ها هرکاری از دستمان برآید، انجام می‌دهیم تا ظرفیت این نهاد گسترش یابد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس همچنین در خصوص بررسی مشکلات اعتباری کتابخانه‌های عمومی فارس، رایزنی برای تأمین اعتبارات پروژه بازسازی کتابخانه عمومی دستغیب و دیگر پروژه‌های عمرانی کتابخانه‌های عمومی فارس قول همکاری داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در این نشست با تشریح ساختار، خدمات و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان گفت: در حال حاضر ۲۵۶ کتابخانه عمومی در استان فارس فعال است و ۳۵ پروژه کتابخانه‌ای در حال ساخت داریم. برخی از پروژه‌ها در مراحل پایانی قرار دارد و در تلاشیم هرچه سریعتر این کتابخانه‌ها را به چرخه خدمات‌دهی وارد کنیم.

محمدحسین فیروزی با اشاره به برخی محدودیت‌های ساختاری، اعتباری و قانونی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: علی‌رغم مشکلات، این نهاد فرهنگی بیشترین خدمات را به عموم مردم ارائه می‌کند و در حال حاضر برنامه‌ریزی برای ارائه ۶۰ نوع خدمت در کتابخانه‌های عمومی، در نهاد وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کتابخانه‌ای استان نیز گفت: استان فارس در تعداد کتابخانه‌های فعال و پروژه‌های در حال احداث جایگاه شایسته‌ای در کشور دارد. همچنین بسیاری از خدمات جدید همچون ارائه خدمت به ناشنوایان و عشایر در کتابخانه‌های عمومی از استان فارس آغاز شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، پیگیری واریز نیم درصد کتابخانه‌های عمومی و تأمین اعتبار اتمام پروژه‌های عمرانی را از اولویت‌های این مجموعه برشمرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=87243

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.