• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

خرد جمعی برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه به کار گرفته شود

  • کد خبر : 87212
  • 14 بهمن 1402 - 19:19
خرد جمعی برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه به کار گرفته شود
رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس با تأکید بر اینکه باید برنامه‌ریزی‌های به گونه‌ای باشد که کتابخوانی جزئی از زندگی مردم شود، بر استفاده از خرد جمعی برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه تأکید کرد.

در جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی فارس و با حضور اعضای کمیسیون، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان و فعالان حوزه فرهنگ و کتاب و کتابخوانی استان، چالش‌های خیرین در حوزه کتاب و کتابخوانی بررسی و مقرر شد جلسات مستمر کارشناسی در این بخش برگزار شود.

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس امروز، ۱۴ بهمن‌ماه در این جلسه گفت: امروز ترویج فرهنگ کتابخوانی برای جامعه لازم و ضروری است و باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که کتابخوانی جزیی از زندگی مردم شود.

سهیلا محبی با تأکید بر استفاده از خرد جمعی و ابزارهای مختلف برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه افزود: ما در اتاق بازرگانی در کنار سایر فعالان این حوزه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان هستیم و تلاش می‌کنیم با تعامل سازنده شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ استان را به انجام مسئولیت اجتماعی خود در این حوزه ترغیب کنیم.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس اظهار کرد: هر اقدامی که به ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه کمک کند مفید و موثر است و باور داریم حرکت‌ها در این حوزه نیازمند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مستمر و پیوسته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با توجه به نقش و اهمیت جامعه مدنی و فعالیت‌های آن معانی گسترده‌ای مطرح است که بر مبنای آن منافع عمومی، عدالت اجتماعی، حقوق بشر و ارزش‌های اجتماعی می‌توان عموم مردم را بالقوه به عنوان فعال مدنی محسوب کرد که هر کدام با باور عمیق به خاطر منافع عمومی و بدون در نظر گرفتن منافع شخصی و گروهی به نفع عموم جامعه فعالیتی را انجام می‌دهند و عملکرد قابل قبولی در مسیر رسیدن به جامعه مدنی داشته و با انجام فعالیت‌های ارزش‌محور، نقش اصلاحی و آگاهی‌دهنده در جامعه ایفا خواهند نمود.

محبی ادامه داد: اقدامات کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی فارس به صورت فرا استانی ادامه خواهد داشت چرا که ایران عزیز ما نیازمند فعالیت‌های مستمر مسئولیت اجتماعی است.

وی درخواست کرد تا ظرفیت‌های کمیسیون مسئولیت اجتماعی در کنار همکاری‌های استانداری فارس و کتابخانه‌های عمومی فارس قرار گرفته و شاهد بهره‌مندی جامعه از مشارکت خیرین باشیم.

در این جلسه مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس نیز تاکید بر رویکرد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی فارس گفت: ما نیز آمادگی داریم در جهت فعالیت‌های اجتماعی این کمیسیون در کنار فعالان اقتصادی و اجتماعی باشیم تا بتوانیم حرکت‌های تاثیرگذاری رادر استان انجام دهیم.

مهدی مومن‌زاده افزود: با توجه به پشتوانه مردمی این کمیسیون به عنوان یک ابزار مهم، نیاز است این کمیسیون در حوزه‌های تهیه مدل‌های مشارکت و سطوح آن در حوزه مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها و شرکت‌ها، اولویت‌بخشی فعالیت‌ها و ورود و حمایت از عرصه‌ها و ایده‌های جدید اجتماعی ورود کند که قطعا می‌تواند موثر باشد.

وی ادامه داد: با توجه به بدنه مردمی تخصصی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی در استان، زمینه برای انجام فعالیت‌های اجتماعی بسیار فراهم است که نیاز است این برنامه‌ها و مشارکت‌ها ساماندهی و با اولویت‌بندی دنبال شود که اتاق بازرگانی استان می‌تواند محور انجام این برنامه‌های مردمی باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز در این جلسه گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در حال حاضر ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان مطلوب است و تلاش داریم خدمات به روستاها با سرعت بیشتری پیگیری شود.

محمدحسین فیروزی افزود: در حال برنامه‌ریزی جهت توسعه کتابخانه‌ها در ۶۱ روستای استان هستیم و خوشبختانه اردوی کتابخانه عشایر نیز با استقبال مواجه شده است.

فیروزی با بیان اینکه ما آمادگی تسهیل‌گری جهت ارتباطات موثر با سایر استان‌ها را داریم، گفت: بیشترین مشارکت خیرین در منطقه در حوزه کتابخانه‌ها خوشبختانه استان فارس است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=87212

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.