• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

زنگ انقلاب در مدارس فارس نواخته شد

  • کد خبر : 86971
  • 11 بهمن 1402 - 12:47
زنگ انقلاب در مدارس فارس نواخته شد
در آستانه فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، آیین نواختن زنگ انقلاب امروز، ۱۱ بهمن‌ماه به صورت همزمان در مدارس استان فارس برگزار شد.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش فارس در مراسمی که بدین منظور در دبیرستان دخترانه پویش ناحیه ۳ شیراز برگزار شد، گفت:‌ ۴۵ سال پیش در چنین روزهایی یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیا رقم خورد.

فرشید قاسمی با یادآوری اینکه ملت ایران با جمعیتی به طول ۳۳ کیلومتر در مراسم استقبال از امام خمینی(ره) در روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ حضور  داشتند،‌ افزود:‌ این انقلاب دارای برکات و دستاوردهای بیشماری در عرصه‌های مختلف است.

وی برخی از پیشرفت‌های پزشکی و علمی کشورمان را یادآور شد و گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها در حوزه پزشکی خودکفا شده‌ایم بلکه این خدمات را به دیگر کشورها صادر می‌کنیم.

سرپرست آموزش و پرورش فارس با اشاره به رتبه ۴ ایران در فناوری نانو، گفت:‌ در حوزه هسته‌ای و دستاوردهای فضاهای اقدامات خوبی انجام شده است به طوری که در عرصه دستاوردهای فضایی جایگاه ۱۲ دنیا را داریم.

قاسمی با بیان اینکه ایران رتبه ۵ هسته‌ای دنیا را دارد، شتاب رشد علمی ایران در منطقه را یک اعلام کرد و افزود: این‌ها همگی به همت جوانان  این مرز و بوم رخ داده است.

وی از رشد ۱۸ برابری جاده‌سازی و احداث راه‌های مواصلاتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: همچنین به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۹۹ و نیم درصد منازل ایرانی دارای نعمت برق هستند.

سرپرست آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها ۴۰ درصد فرزندان تحت پوشش آموزش‌های عمومی قرار داشتند اما  امروز تقریباً این آموزش‌ها همگانی است، گفت: انقلاب اسلامی نعمات بزرگی را به ما ارزانی داشته است که دانش‌آموزان باید با این نعمات آشنا شوند.

قاسمی از دانش‌آموزان خواست تا برای ادامه راه انقلاب به علم‌آموزی بپردازند، افزود:‌ در سند تحول بنیادین در کنار علم‌آموزی به مبحث تربیتی نیز تأکیدات فراوانی شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=86971

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.