• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

صدور پروانه ویژه شکار در استان فارس

  • کد خبر : 86908
  • 10 بهمن 1402 - 22:09
صدور پروانه ویژه شکار در استان فارس
در پی انتشار فراخوان صدور پروانه شکار ویژه چهارپا و ثبت‌نام از متقاضیان، قرعه‌کشی پروانه شکار در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان فارس هرمود و دره باغ امروز، ۱۰ بهمن‌ماه در شیراز برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در این نشست با بیان اینکه در استان فارس چندین سال ممنوعیت  شکار داشته و هیچ پروانه‌ای از سوی محیط زیست برای شکار در این استان صادر نشده است، گفت: اکنون شرایط به گونه‌ای است که باید سازمان مرکزی محیط زیست مجوزهای لازم برای صدور پروانه شکار را صادر کند و ما مسئول پیگیری هستیم که اگر در این عرصه مجوزی برای شکار صادر شود، سهمیه مناسب برای استان اخذ شود.

عطا پورشیرزاد افزود: پروانه شکار در صورتی صادر می‌شود که مناطق تحت مدیریت محیط زیست ظرفیت شکار داشته باشد و شرایط اقلیمی به گونه‌ای رقم بخورد که با شکار آسیبی به ذخیره حیات وحش وارد نشود. برخی مناطق استان برای شکار کل و قوچ ظرفیت‎هایی دارد اما نباید با زیاده‌خواهی و افراط در شکار به این‌گونه‌های ارزشمند آسیب وارد کرد.

در ادامه ، معاون محیط زیست طبیعی محیط زیست فارس گفت: آخرین پروانه شکار در مناطق آزاد و حفاظت شده در سال ۱۳۹۵ برای پرنده  صادر شد، البته مناطق قُرُق از این مساله مستثنی هستند و برای این مناطق هر ساله تعدادی پروانه صادر می‌شود.

نبی‌الله مرادی با بیان اینکه تمام این پروانه‌ها بعد از انجام سرشماری و مشخص شدن جمعیت حیات وحش در آن مناطق صادر می‌شود، افزود: پروانه شکار در مناطق حفاظت شده و آزاد خارج از مناطق حفاظت شده سازمان چند سال بود که صادر نمی‌شد اما امسال تعداد محدودی صادر شده آن هم در مناطقی که از نظر جمعیت حیات وحش مشکلی ندارند.

وی تصریح کرد: سازمان محیط زیست فارس تعداد محدودی پروانه ویژه با رویکرد منتفع کردن جوامع محلی و بومی صادر کرده است و در نظر دارد این روند در سال‌های آینده ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=86908

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.