• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
دبیر جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازاریان استان فارس؛

کمک اصناف به دولت موجب رفع بسیاری از مشکلات می‌شود

  • کد خبر : 86628
  • 06 بهمن 1402 - 20:38
کمک اصناف به دولت موجب رفع بسیاری از مشکلات می‌شود
دبیر جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازاریان فارس با بیان اینکه اگر اصناف به کمک دولت بیایند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، گفت: باید تلاش کنیم در هر دوره، چند نماینده از اصناف در مجلس داشته باشیم.

اجلاسیه جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازاریان استان فارس با حضور بازاریان، کسبه و اصناف استان امروز (ششم بهمن ماه) در شیراز برگزار شد.

دبیر جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازاریان استان فارس در این مراسم با بیان اینکه در مکتب شیعه انسان‌های بزرگی پا به عرصه وجود گذاشته‌اند، بیان کرد: در این مکتب امام خمینی، مقام معظم رهبری و … پرورش پیدا کرده‌اند که هر کدام برای خود منشأ تحولات بزرگی بودند و این غنای مکتب نورانی شیعه را نشان می‌دهد.

محمدخلیل ترابی با اشاره به شرایط حساس کشور در مقطع کنونی، اظهار کرد: ما در مقطعی بسیار حساس هستیم و آنچه باعث موفقیت نظام ما می‌شود، متکی بر رعایت شاخصه‌هایی است که همه باید رعایت کنیم تا کشور از گزند حوادث در امان بماند و در این راستا، شاخصه نخست بصیرت و دشمن‌شناسی است.

او تأکید کرد: اگر انسان بصیرت داشته باشد، می‌داند چه بر این کشور گذشته است و امروز در چه وضعیتی هستیم. بنابراین باید قدر انقلاب را بدانیم و شکرگزار این نعمت باشیم و دومین شاخصه، حفظ وحدت است که اگر با هم برادر و دوست باشیم، می‌توانیم در دنیا و آخرت سرافراز باشیم. سومین شاخصه مهم نیز حضور به‌موقع در صحنه است. باید بدانیم دشمن حاضر نیست استقلال و عظمت ما را تحمل کند. بنابراین به‌دنبال ایجاد تفرقه و نفاق است. خون‌های پاک بسیاری برای حفظ وحدت ریخته شده است و نباید اجازه دهیم دشمن به این هدف خود برسد.

ترابی ادامه داد: در این عرصه، یکی از صحنه‌های بسیار مهم صحنه انتخابات است. ما بیش از ۳۰ انتخابات در ۴۵ سال گذشته داشته‌ایم و امروز نیز هم خود باید پای صندوق بیاییم و هم دیگران را توصیه کنیم که مشارکت حداکثری داشته باشند.

این فعال عرصه بازار و اصناف، شاخصه چهارم را اطاعت از رهبری دانست و گفت: در هر حکومتی که مردم از رهبر خود اطاعت کردند، توفیق یافتند بنابراین باید دشمن را ناامید کنیم.

وی بیان کرد: گرچه مشکلات وجود دارد، اما نعمت‌ها نیز بسیار است. بنابراین نباید این‌گونه فکر کنیم که اگر پای صندوق نرویم، کارها درست می‌شود. اگر انتخابات خوبی داشته باشیم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

ترابی در ادامه به اهمیت حضور پرقدرت اصناف و بازاریان در مجلس اشاره کرد و گفت: تا به حال اصناف نتوانسته‌اند یک نماینده در مجلس داشته باشند. باید تلاش کنیم در هر دوره، چند نماینده در مجلس داشته باشیم.

دبیر جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازاریان استان فارس تاکید کرد: مسائل اقتصادی باید با حضور صنعتگران و کسبه و تجار حل و فصل شود، چراکه این قشر اطلاعات بسیار خوبی برای درج قوانین مترقی دارند و این به رونق اقتصاد کشور و حل مشکلات اقتصادی مردم کمک خواهد کرد.

ترابی با بیان اینکه انقلاب ما دشمنان بسیاری دارد، گفت: ۱۱ اسفند با حضور پرقدرت در پای صندوق‌های رای، بار دیگر علاوه بر اینکه ولایت‌پذیری خود را نشان خواهیم داد، دشمنان را نیز ناامید خواهیم کرد.

مشارکت حداکثری در انتخابات یک اصل است

صفرپور، استاد دانشگاه و از فعالان عرصه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: براساس قانون نظام اسلامی، اداره کشور مبتنی بر اراده مردم است و مسؤولان از صدر تا ذیل با اراده مردم انتخاب می‌شوند. تاکنون در ایران اسلامی ۳۸ انتخابات پشت سر گذاشته شده و این در حالی است که هیچ کشوری سالی یک انتخابات را ندارد.

وی با بیان اینکه مردم هر جا احساس خطر کردند با حضور خود در صحنه، آن خطر را مرتفع کردند مانند دفاع مقدس که با حضور همه اقشار همراه شد، افزود: انتخابات برای همه مهم است و انتخابات آینده نیز اهمیت صد چندان دارد.

او اظهار کرد: با حضور قدرتمند ایران در عرصه بین‌المللی، یک مثلث قدرت در منطقه شکل گرفته است و انتخابات پرشور به این مسأله نیز کمک می‌کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به افول قدرت آمریکا در جهان، گفت: کار آمریکایی‌ها به جایی رسیده که از پس انصارالله برنمی‌آیند، چراکه قدرت‌شان رو به افول است.

برنامه‌ریزی دشمن برای تضعیف نظام همیشه بوده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس نیز در این همایش با اشاره به شاخصه‌ها و ملاک زندگی علوی، اظهار کرد: طلب دائمی نور در مکتب حضرت علی (ع) یک اصل مهم است و شیعه کسی است که دقیقاً پای خود را جای پای امام خود بگذارد.

حجت‌الاسلام حسن قانع ادامه داد: شخصیت‌های بزرگی مورد تمجید و تکریم اهل بیت (ع) قرار گرفتند، به خاطر همین شاخصه‌ها و در عصر انقلاب، یک مکتب نورانی در این راستا شکل گرفت و انسان‌های آخرالزمانی مانند شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس و … در آن به‌وجود آمدند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌ رو، گفت: طراحی و برنامه‌ریزی دشمن برای تضعیف نظام اسلامی همیشه بوده است که با تدابیر مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم، توطئه‌ها خنثی شده است.

قانع افزود: امروز ما در قله افتخار هستیم و این ایستادگی و بصیرت در وقایع پیش‌ رو مانند انتخابات خود را نشان خواهد داد. بنابراین حضور پررنگ و پرشور مردم موجب اتفاق‌های خوبی خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=86628

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.