• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

حل مشکلات مزمن شده استان را با جدیت دنبال کرده و همچنان دنبال می کنیم

  • کد خبر : 86596
  • 06 بهمن 1402 - 6:31
حل مشکلات مزمن شده استان را با جدیت دنبال کرده و همچنان دنبال می کنیم

۱۴۰۲/۱۱/۰۶ استاندار فارس در جمع فارغ التحصیلان پزشکی: محمد هادی ایمانیه در آئین فارغ التحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه طی ۲ سال گذشته اقدامات و تلاش های بسیاری در جهت حل برخی مشکلات مزمن شده استان انجام شد […]









۱۴۰۲/۱۱/۰۶

استاندار فارس در جمع فارغ التحصیلان پزشکی:

محمد هادی ایمانیه در آئین فارغ التحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه طی ۲ سال گذشته اقدامات و تلاش های بسیاری در جهت حل برخی مشکلات مزمن شده استان انجام شد و تعدادی از آن ها نیز به سرانجام هم رسیده است، اظهار داشت: حل مشکلات مزمن شده استان را با جدیت دنبال کرده و همچنان خواهیم کرد



 



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه، همزمان با ایام ولادت امیر المومنین علی (ع) در آیین فارغ التحصیلی دانشجویان پزشکی ورودی ۱۳۹۵ دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: یکی از مشکلاتی که در استان با آن مواجه بودیم بحث تامین آب آشامیدنی یک هزار روستای دارای بحران یا تنش آبی بود که با کمک آبفای استان و بسیج سازندگی تاکنون آب آشامیدنی ۳۵۰ روستا تامین شده است.

وی ادامه داد: در زمینه تکمیل آزادراه شیراز – اصفهان نیز به ویژه در ۶ قطعه نخست این پروژه اقدامات خوبی انجام شد و معتقدیم که باید نیمه پر لیوان را هم دید.

نماینده عالی دولت در استان فارس اظهار کرد: همزمان با بهره برداری از این آزادراه، عملیات اجرایی پروژه آزادراه شیراز – بوشهر را نیز آغاز کرده ایم که با اجرا و بهره برداری از فاصله بین شیراز تا بوشهر به ۲ ساعت کاهش خواهد یافت.

دکتر ایمانیه گفت: پروژه راه آهن شیراز – بوشهر نیز هم اینک در ۱۰ قطعه و با حدود ۶۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است که هفته گذشته ۵۰ هزار میلیارد ریال از اعتبار آن واریز شد.

وی افزود: عملیات احداث تالار مرکزی شیراز نیز که سال ها تعطیل شده بود مجددا فعال شد که امیدواریم سال آینده تکمیل شود؛ عملیات ساخت کتابخانه مرکزی شیراز نیز از هفته آینده با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری شیراز آغاز می شود.

استاندار فارس اظهار کرد: سالن ورزشی شهید سلیمانی و ورزشگاه پارس نیز که در سال ۹۵ به شکل نیمه تمام بهره برداری رسیده ولی غیر فعال بودند نیز امیدواریم به ترتیب تا پایان امسال و در نیمه اول سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسند.

دکتر ایمانیه ادامه داد: از جمله دیگر اقدامات انجام شده در استان ساخت، تکمیل و بهره برداری از چندین بیمارستان از جمله بیمارستان‌های جهرم، فسا، نی ریز، گله دار و رستم بود که همگی زیر بار خدمت آمدند و بیمارستان اعصاب و روان نیز امیدواریم طی ماه های آماده بهره‌برداری شود و بیمارستان خاتم الانبیاء نیز فاز نخست آن به زودی آماده افتتاح شود.

وی، با اشاره به آغاز ساخت بیمارستان ۱۴۰۰ تخت خوابی محمد رسول الله (ص) شیراز گفت: این بیمارستان که در کنار کارخانه فعلی سیمان شیراز که به زودی به شهرستان خرامه منتقل می شود در حال ساخت است که ۴۰۰ تخت آن مخصوص کودکان است و بزرگترین بیمارستان هوشمند شرق مدیترانه نیز خواهد بود.

استاندار فارس ادامه داد: عملیات ساخت بیمارستان حضرت فاطمه (س) نیز با ۷۰۰ تخت در جنوب شیراز آغاز شده و به زودی در بولوار امام علی (ع) شیراز (بالاتر از دروازه قرآن) عملیات ساخت بیمارستان دیگری آغاز خواهد شد.

دکتر ایمانیه اظهار کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در استان می توان به آغاز ساخت نیروگاه های شیراز، خنج، ارسنجان و آباده و سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات انرژی در ایزدخواست، سورمق و بوانات اشاره کرد.

وی گفت: در شیراز نیز فاز اول خط ۲ مترو تا میدان امام حسین (ع) مورد بهره برداری قرار گرفته و امیدواریم فاز دوم آن نیز به زودی به بهره برداری برسد.

دکتر ایمانیه افزود: همچنین اجرای خط سه مترو شیراز به سمت شهرک گلستان و خط چهار که خط یک و ۲ را به حرم مطهر شاهچراغ (ع) وصل می کند نیز آغاز شده است و علاوه بر این موافقت ادامه مترو شیراز به سمت صدرا را نیز گرفته ایم که عملیات اجرایی این خط نیز به زودی آغاز خواهد شد.

بمانید و به کشور و مردم خود خدمت کنید

استاندار فارس در این مراسم خطاب به فارغ التحصیلان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شما هفت سال از زندگی خود را صرف تحصیل و فعالیت در کشورتان کردید و در ادامه نیز در وطن خود بمانید و به کشور و مردمتان خدمت کنید.

دکتر ایمانیه، با اشاره به جایگاه شیراز در زمینه پیوند کبد در دنیا گفت: زحماتی که استاد ملک حسینی و تیم پزشکی طی سال ها کشیدند سبب شد که شهر شیراز پنج سال متوالی تبدیل شود به جایی که بیشترین تعداد پیوند کبد در یکی از بیمارستان های آن در دنیا انجام شده است.

وی افزود: در کنگره پیوند اعضا که حدود یک ماه قبل در بیمارستان پیوند ابوعلی سینا برگزار شد گفتم که امروز کشور در حالی در زمینه پیوند اعضا در این جایگاه قرار گرفته که سال ها تحت شدیدترین تحریم ها بوده؛ حتی در زمینه مسائل پزشکی که آنها به دروغ می‌گویند که تحریم ها مباحث و مسائل پزشکی را شامل نمی شود و ما با سلامت و غذای مردم کاری نداریم در حالی که چنین نیست.

استاندار فارس ادامه داد: همه فشارهایی که طی این سال ها به کشورمان وارد کردند سبب شد که امروز در ساخت بسیاری از تجهیزات پزشکی خودکفا شویم و در برخی موارد حتی این تجهیزات را به بیش از ۳۰ کشور دنیا از جمله کشورهای اروپایی صادر کنیم و در حقیقت این تحریم‌ها موجب رشد و پیشرفت شد.

دکتر ایمانیه، خطاب به فارغ التحصیلان پزشکی گفت: همه ما در مقابل شما وظایفی داریم و تلاش خواهیم کرد که شرایط مطلوبی را برای کار، فعالیت و زندگی در کشور خودتان فراهم کنیم.

امام علی (ع)، الگویی کامل برای تمام بشریت

استاندار فارس، با اشاره به صفات بارز و فضایل اخلاقی و انسانی امام علی (ع) گفت: ایشان یک الگوی ناب و کامل برای تمام بشریت هستند.

دکتر ایمانیه افزود: امام علی (ع) شخصیتی بود که در ۱۰ سالگی به پیامبر ایمان آورد و هیچگاه در دوران بلوغ و پس از بلوغ خود، دوران جاهلیت و کفر را تجربه نکرد.

وی ادامه داد: آن امام ۱۸ ساله بود که در جنگ بدر و جنگ اُحد شجاعتی از خود نشان داد که اگر نبود شاید اسلام هم نبود، در سنین ۱۸ تا ۲۳ سالگی در مکه آن شجاعت ها را به خرج داد و در سنین ۲۳ تا ۳۳ سالگی در مدینه باز هم جانانه و با شجاعت تمام از اسلام  دفاع کرد.

استاندار فارس اظهار کرد: بعد از رحلت پیامبر نیز ۲۵ سال خود را کنار کشید و هرگز اسیر آن دنیاطلبی هایی که برخی برای آن می جنگند نشد و حتی در کنار خلفایی که اگر از او، درخواست کمک می کردند مشتاقانه مشورت می داد.

دکتر ایمانیه در پایان گفت: امام علی (ع) انسانی چند بُعدی بود و شجاعت، سخاوت، علم و دانش را در خود داشت تا جایی که پیامبر (ص) فرمودند که ‘من شهر علمم و علی دروازه آن’.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس


کد خبر : ۱۱۱۸۰۸

بازدید : ۵

مطالب مرتبط با این موضوع :




نظری ارسال نشده است







منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=86596

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.