• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس؛

۵۵۰ مسجد فارس میزبان معتکفان هستند

  • کد خبر : 86573
  • 05 بهمن 1402 - 19:14
۵۵۰ مسجد فارس میزبان معتکفان هستند
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۵۵۰ مسجد این استان خبر داد و گفت: این مراسم معنوی از امروز در مساجد استان آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن قانع در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس گفت: مطابق روال هر سال در ایام‌البیض که از ۱۳ رجب مصادف با سالروز ولادت حضرت علی(ع) آغاز می‌شود، مراسم معنوی اعتکاف در مساجد برگزار می‌شود که امسال ۵۵۰ مسجد استان فارس میزبان معتکفان هستند.

وی با بیان اینکه ۳۹ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف امسال در استان فارس ثبت‌نام کردند، افزود: از این تعداد ۱۷ هزار نفر آقا و ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر بانو هستند.

قانع با اشاره به تشکیل شورای اعتکاف استان فارس به ریاست آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان گفت: در این شورا، شعار مراسم اعتکاف امسال «اعتکاف، معنویت تمدن‌ساز» انتخاب شده است که برای آن برنامه‌های محتوایی، رسانه‌ای و تبلیغی تدارک دیده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه در برگزاری مراسم معنوی دستگاه‌های مختلفی همکاری دارند، افزود: بزرگترین اعتکاف جوانان کشور با جمعیت قریب ۷ هزار نفر در مسجد جامع شهدا (مسجد نو) به‌همت کانون رهپویان وصال شیراز برگزار می‌شود.

وی با تصریح اینکه همچنین تعدادی از مساجد استان فارس به اعتکاف دانش‌آموزی اختصاص دارد، گفت: امسال برنامه‌ریزی منسجمی برای محتواسازی و ارتقای بینش سیاسی معتکفین انجام شده با هدف تقویت ایمان و تعمیق باورهای دینی و عمق‌بخشی به بینش و مسئولیت اجتماعی مومنان به ویژه درباره مسائل روز جهان و انتخابات انجام شده است.

قانع با بیان اینکه در مراسم معنوی اعتکاف برنامه‌های متنوع متناسب با ایام‌البیض اجرا می‌شوند، یکی از اعمال اعتکاف امسال را با توجه به میزان بارش‌ها، قرائت دعای طلب باران اعلام کرد و گفت: این برنامه در روز جمعه میان نمازهای جمعه و عصر در تمام مصلاهای نماز جمعه و مراسم معنوی اعتکاف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=86573

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.