• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

ولادتی که با معجزه همراه بود / تدارک هیئات مذهبی فارس برای ولادت مولا

  • کد خبر : 86569
  • 05 بهمن 1402 - 17:26
ولادتی که با معجزه همراه بود / تدارک هیئات مذهبی فارس برای ولادت مولا
شاید بتوان روزی که دیوار کعبه شکافته شد تا یکی از دردانه‌های عالم امکان پا به عرصه وجود نهد را منحصربه فردترین روز نامید. همین شکافتن دیوار کعبه، معجزه‌ای برای اثبات حقانیت ولایت علی(ع) بود. او یار و همراه همیشگی پیامبر خاتم و تداوم‌بخش مکتب حق و بندگی بود.

درباره جایگاه والای مولای متقیان علی(ع) بارها در تاریخ مطالب بیشماری نوشته شده است اما هرچه هست این جایگاه چنان عظیم و والاست که نه تنها مسلمانان و شیعیان بلکه آزادگان عالم با هر دین و مذهب و مکتبی شیفته مسلک و شخصیت علی(ع) هستند.

اب‌الائمه، آغازگر راهی عظیم برای تداوم مکتب اسلام بود و از سلاله پاک و مطهرش این مکتب ادامه یافت و تا قیام و قیامت و ظهور مهدی موعود(عج) این مسیر ادامه خواهد داشت و این همان وعده‌ای است که خداوند در قرآن بر آن تأکید فرموده است که عاقب زمین به صالحان و مستضعفان خواهد رسید.

علی(ع) آمد تا راه نجات بشریت را برای عالمیان ترسیم کند. او آغازگر راهی بود که گرچه پر از فراز و نشیب و ناملایمات و نامردمی‌ها است اما انتهایش به حکومت صالحان منتهی خواهد شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز مولای متقیان حضرت علی(ع) گفت: اصول حاکم بر زندگی مولای متقیان علی(ع) در تمام ابعاد و زمینه‌ها مبتنی بر قرآن کریم و سنت پیامبر(ص) بوده است و در زمینه اجتماعی هم آن حضرت روابط خویش را بر اساس دستورات الهی و نبوی قرار داده بودند.

رضا محمدیان با تأکید بر ضرورت الگوگیری از سیره مولای متقیان گفت: آن حضرت در برخورد با مردم و جوامع انسانی دیدگاهی فراتر از دید یک مسلمان به مسلمانی دیگر داشت و امروز نیز برای حفظ وحدت و انسجام کشور نیاز به الگوگیری از این سیره مولای متقیان داریم.

وی با بیان اینکه بهترین و کامل‌ترین نمونه حکومت اسلامی، بعد از پیامبر اکرم(ص)، حکومت حضرت علی(ع) است، افزود: سیاست مولای متقیان، سیاست راستین اسلام است و از تعالیم عالیه اسلام سرچشمه می‌گرفت.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس در ادامه سخنان خود گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی(ع)، تمام هیئات مذهبی استان فارس برنامه‌های متنوع با صبغه شاد و مذهبی در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های قدیمی که حدود ۶۰ سال در شیراز اجرا می‌شود، توسط یکی از هیئات مذهبی شیراز در خیابان آزادی اجرا می‌شود و در سایر هیئات مذهبی هم در سطح استان چنین برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

محمدیان با بیان اینکه طی این ایام همچنین قریب ۱۰۰ مسجد شیراز میزبان معتکفان هستند که هیئات مذهبی نیز در این زمینه همکاری دارند، گفت: بزرگترین اعتکاف جوانان کشور توسط هیئت مذهبی رهپویان وصال در مسجد نو شیراز در حال برگزاری است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=86569

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.