• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
مسوول ارشد حوزه سلامت فارس؛

افزایش آمار غربالگری پویش ملی سلامت در فارس

  • کد خبر : 86094
  • 26 دی 1402 - 23:18
افزایش آمار غربالگری پویش ملی سلامت در فارس
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به تداوم اجرای پویش ملی سلامت در شهرستان‌های زی رمجموعه دانشگاه، از افزایش آمار این غربالگری به مرز دو میلیون و چهارصد هزار نفر خبر داد.

 

سید وحید حسینی با بیان اینکه از ابتدای پویش ملی سلامت در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه، حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در زمینه فشارخون و قندخون غربالگری شده‌اند؛ ابراز امیدواری کرد در روزهای باقیمانده از اجرای این پویش ملی، شاهد افزایش گستره غربالگری جمعیت هدف در استان فارس باشیم.

او اظهار کرد: تا کنون ۶ شهرستان فیروزآباد، ارسنجان، سپیدان، زرقان، اقلید و آباده به پوشش یکصد درصدی در زمینه غربالگری جمعیت هدف این پویش در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز دست یافته اند و ۱۷ شهرستان نیز در مرز پوشش هفتاد تا یکصد درصدی هستند.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به نقش زمان و تشخیص به موقع، در کاهش پیامدهای دو بیماری دیابت و فشارخون بالا، اجرای این پویش ملی را اقدامی تاثیرگذار در تحقق این هدف دانست که در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز تاکنون بیش از ۵۳ هزار فرد مبتلا به فشارخون بالا و بیش از ۱۸ هزار فرد مبتلا به قند خون بالا که تا کنون از بیماری خود آگاهی نداشته اند، از ابتلای خود به این دو بیماری مطلع شدند.

دکتر حسینی، شناسایی بیش از ۴۷۰ هزار فرد در مرحله پیش فشارخون و بیش از ۱۴۲ هزار فرد در مرحله پیش دیابت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز را دیگر دستاوردهای اجرای این پویش ملی برشمرد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرازحسینی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به افزایش جمعیت غربالگری شده استان فارس و این پویش ملی، بیماریابی در زمینه بیماری‌های غیرواگیر را از اولویت‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=86094

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.