• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
برای نخستین بار؛

مشارکت جمعی دانشجویان در برگزاری انتخابات شهرستان شیراز

  • کد خبر : 86061
  • 26 دی 1402 - 10:41
مشارکت جمعی دانشجویان در برگزاری انتخابات شهرستان شیراز
فرماندار شهرستان شیراز از مشارکت دانشجویان و دانشگاهیان در فرآیند اجرایی و برگزاری انتخابات شهرستان شیراز خبرداد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، لطف الله شیبانی در حاشیه نشست با معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های مستقر در شیراز با تاکید بر لزوم افزایش سطح مشارکت جامعه در انتخابات گفت: در اقدامی متفاوت تصمیم بر این گرفته شد که دانشجویان و دانشگاهیان در فرآیند اجرایی انتخابات مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه در ادوار گذشته از کارکنان دولتی و فرهنگیان برای عوامل اجرایی انتخابات استفاده می‌شده، افزود: در ایده‌ای تازه تصمیم بر این گرفته شد که دانشجویان و دانشگاهیان هم در این کار دخیل شده و در برگزاری انتخابات شیراز مشارکت داشته باشند.

فرماندار شهرستان شیراز با بیان اینکه مشارکت دانشجویان در این فرآیند می‌تواند به آگاهی سیاسی و شناخت بهتر این قشر از جامعه و ارکان جمهوری اسلامی منجر شود، تصریح کرد: در این راستا جلسه‌ای با معاونین فرهنگی و دانشجویی تمام دانشگاه‌های مستقر در شهرستان شیراز برگزار شده تا زمینه مشارکت دانشجویان بعنوان عوامل اجرایی انتخابات شیراز فراهم شود.

وی ادامه داد: حدود ۱۹ هزار نفر در سطح شهرستان شیراز بعنوان عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و خدماتی انتخابات پیش رو فعالیت دارند.

شیبانی اضافه کرد: مشارکت دانشجویان به عنوان عوامل اجرایی انتخابات کار تازه‌ای است که تاکنون در سطح استان فارس بدین نحو سابقه نداشته است که امید داریم این اقدام جدید به افزایش سطح مشارکت در انتخابات و بلوغ سیاسی آینده سازان استان و کشور و همچنین بهبود فرآیند برگزاری انتخابات شیراز منجر شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود اعلام کرد: ۷۰۹ شعبه ثابت و ۱۲۳ شعبه سیار در سطح شهرستان شیراز برای انتخابات اسفندماه پیش بینی شده که از این تعداد ۷۰۹ شعبه شهری و ۱۱۴ شعبه روستایی است و در مجموع ۸۳۲ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان شیراز پیش بینی شده است.

فرماندار شهرستان شیراز در خاتمه افزود: ۴۳ شعبه اخذ رای در شهرستان زرقان نیز پیش بینی شده که مجموعا در حوزه انتخابیه شهرستان های شیراز و زرقان ۸۷۱ شعبه اخذ رای برپا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=86061

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.