• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز مطرح کرد؛

تشخیص تخلف در حوزه باغات قصردشت تعیین تکلیف شود/ طراحی الگوی شهرسازی معماری بناها در شهرداری منطقه ۶ شیراز

  • کد خبر : 85804
  • 25 دی 1402 - 10:27
تشخیص تخلف در حوزه باغات قصردشت تعیین تکلیف شود/ طراحی الگوی شهرسازی معماری بناها در شهرداری منطقه ۶ شیراز
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به تشکیل ستاد باغات قصردشت باید این تحلیل و بررسی و تشخیص انجام شود که در حال حاضر مشکلات باغات رفع شده یا تفاوتی ایجاد نشده است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، مسعود زارعی  در سلسله نشست‌های روایت امید» با موضوع تشریح پروژه‌های قابل‌افتتاح و کلنگ زنی دهه مبارک فجر در منطقه شش شهرداری شیراز، اظهار کرد: با توجه به تشکیل ستاد باغات قصردشت باید این تحلیل و بررسی و تشخیص انجام شود که در حال حاضر مشکلات باغات رفع شده یا تفاوتی ایجاد نشده است.

وی افزود: در کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز کنترل کننده ضوابط و معاون شهرسازی در شهرداری کنترل کننده ضوابط ویژه باغات قصردشت است، پس باید  هر دو نهاد مانع از ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه باغات شوند.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: در حوزه تشخیص ساخت و سازهای غیر مجاز در حوزه باغات، این موضوع باید روشن شود که این ساخت‌ها و سازها بر عهده کیست.

زارعی ادامه داد: در حوزه اجرایی، وظایف مشخص است اما در حوزه تشخیص بسیار حائز اهمیت است که شفاف سازی این حوزه انجام شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه به تشریح برخی از ویژگی منطقه شش پرداخت و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این منطقه قرارگیری مسیر ۱۷ کیلومتری در این منطقه است و با پیگیری‌هایی که در گذشته انجام شد یک مصوبه در شورای اسلامی شهر شیراز در سال گذشته تصویب شد که شهرداری با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی در قالب انعقاد یک تفاهم نامه در راستای کاهش تصادفات و ایمن سازی تکلیف مسیر ۱۷ کیلومتری کمربندی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های منطقه شش داشتن دو هزار و ۶۰۰ هکتار حریم است، اضافه کرد: بافت، حریم و مسیر کمربندی سه موضوع مهمی است که منطقه شش را ویژه جلوه داده است که بایستی برای هر سه موضوع، باید یک برنامه‌ریزی در دستور کار باشد.

زارعی ادامه داد: در خصوص باغات قصردشت دو اقدام در شورای اسلامی شهر شیراز است که یکی از آنها بررسی درخواست‌هایی است که باغداران مطرح کردند.

یکپارچه سازی باغات بر اساس مالکیت از دیگر اقدامات شورای اسلامی شهر شیراز در حفظ و حراست از باغات بود که عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز به آن اشاره و تصریح کرد: در تلاشیم تا مجموعه باغات قصردشت را با حفظ مالکیت یکپارچه سازی شوند و بر اساس سهمی که مالک دارد یک شرکت سهامی تشکیل شود و اقدامات به صورت تمرکز انجام شود.

زارعی با اشاره به اینکه مطالعات این طرح در دستور کار است، تصریح کرد: در صورت شکل‌گیری شرکت سهامی، باغداران با حفظ مالکیت به میزان مساحت باغ خود سرمایه گذار خواهند شد.

وی افزود: از مجموع ۳ هزار هکتار باغات قصردشت تا به امروز در منطقه شش ۸۵۶ هکتار بر جای مانده است.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز همچنین از حفظ و کنترل پهپادی حفظ باغات خبر داد و گفت: این موضوع در راستای حفظ و صیانت از باغات در دستور کار است.

زارعی ادامه داد: در حوزه حفظ باغات، جهت تأمین ۳۳۰ لیتر آب مورد نیاز حوزه باغات اولین تصفیه خانه محلی و کاملاً مدرن در حال احداث است تا کمبود آب در باغات قصردشت جبران شود.

وی در ادامه سخنان خود به پروژه‌های سرمایه گذاری در منطقه شش اشاره کرد و افزود: هشت پروژه مهم سرمایه در منطقه شش در کمیسیون سرمایه گذاری به تصویب رسید که دو پروژه یاران در شیب کوه و مسجد دستغیب در بلوار شریعتی، از پروژه‌هایی است که عملیات اجرای آنها در حال پیگیری است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: تشکیل کار گروه مطالبات سرمایه گذاری در این منطقه یکی از موضوعات مورد درخواست از شهرداری منطقه بوده است.

زارعی با تاکید بر اینکه مباحث فرهنگی در منطقه بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در این خصوص با دعوت از سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، عدم رضایت از عملکرد شش فرهنگسرای منطقه شش اعلام شد و کارگروهی در این خصوص تشکیل شد تا یک الگوی فرهنگسرا طراحی شود و برنامه‌های آن مشخص شود تا این فضاها به یک مرکز ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی تبدیل شود.

طراحی الگوی شهرسازی معماری بناهای شهر شیراز از دیگر موضوعات مورد اشاره عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست بود و افزود: در این خصوص با بهره‌گیری از تجربیات متخصصین در سطح منطقه یک‌کارگروه تشکیل شد تا اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

زارعی تصریح کرد: این گلایه از سوی بسیاری از افراد وجود دارد که چرا یک معماری ویژه در شهر شیراز وجود ندارد. لذا بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این کارگروه تشکیل شد تا ابتدا این ساماندهی و طراحی الگو ابتدا در منطقه شش انجام شود.

وی اضافه کرد: نه تنها در حوزه معماری، بلکه در حوزه زیباسازی شهری نیز برنامه‌ریزی لازم برای اجرای این اقدام در دستور کار است.

تشکیل دو کارگروه به جهت پیگیری امورات و ارتباط با پرسنل منطقه و کارگروه رابطین شورای اسلامی شهر شیراز از دیگر موضوعات مورد اشاره این عضو شورای اسلامی شهر شیراز بود.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=85804

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.