• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
شهردار منطقه ۵ شیراز مطرح کرد؛

آغاز عملیات اجرایی، افتتاح و بهره‌برداری از ۳۷ پروژه با اعتبار ۷۵۰۰ میلیارد ریال

  • کد خبر : 85795
  • 25 دی 1402 - 10:28
آغاز عملیات اجرایی، افتتاح و بهره‌برداری از ۳۷ پروژه با اعتبار ۷۵۰۰ میلیارد ریال
شهردار منطقه ۵ شیراز با اشاره به آغاز عملیات اجرایی، افتتاح و بهره‌برداری از ۳۷ پروژه با اعتبار بالغ بر ۷۵۰۰ میلیارد ریال گفت: در ایام دهه فجر ۲۱ پروژه با اعتبار بیش از چهار هزار میلیارد ریال افتتاح و ۱۶ پروژه با اعتبار بیش از ۳۵۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رضا مسعودی در سلسله نشست‌های «روایت امید» با موضوع تشریح پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی دهه مبارک فجر در منطقه ۵ شهرداری شیراز، اظهار کرد: منطقه ۵ در میان مناطق یازده‌گانه کلان‌شهر شیراز دارای بیشترین حریم است که ۲۲ هزار هکتار است و این امتداد تا مرز شهرستان کوار ادامه دارد و حتی برخی از روستاهای اقماری که در حریم شهرستان شیراز هستند با این منطقه همجواری دارد.

وی افزود: گستردگی، حریم و محدوده خدماتی یک هزار و ۷۰۰ هکتاری این منطقه اطلاعات ثبت شده در خصوص تعداد جمعیت منطقه ۱۶۰ هزار نفر است اما اطلاعات غیر موثق ما پیش بینی سکونت ۲۵۰ هزار نفر است.

شهردار منطقه ۵ شیراز ادامه داد: این منطقه مهاجر پذیری بسیاری دارد و ۱۷ روستا همچون سلطان آباد، محمود آباد، دولت آباد و گچی در جوار این منطقه است و یکی از پدیده‌هایی که این منطقه با آن مواجه بوده حاشیه نشینی است.

مسعودی با اشاره به ارتقای سرانه فضای سبز منطقه خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز منطقه ۵ در گذشته به میزان ۸.۵ متر بود که با اقدامات انجام شده این سرانه هم اکنون به ۱۱.۵ متر افزایش یافت و در تلاشیم تا این میزان به عدد ۱۴ که استاندارد جهانی است، برسد.

وی اضافه کرد: در راستای افزایش سرانه فضای سبز ۹ پروژه فضای سبز شامل بوستان‌ها در حال احداث است.

شهردار منطقه ۵ شیراز تصریح کرد: در حال حاضر در این منطقه علاوه بر توجه به پروژه‌های درون کالبدی به پروژه‌های فرا استانی توجه شده است و با توجه به معرفی شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) اجرای ۲ تقاطع بزرگ رحمت به قائم و قائم به کمربندی شیراز در حال انجام است که احداث این پروژه دسترسی به حرم مطهر را تسهیل خواهد کرد.

مسعودی ادامه داد: رودخانه چنار راهدار یکی از معضلاتی است که در این منطقه با آن مواجه هستیم و وضعیت این رودخانه در شأن مردم شیراز نیست و ۳ کارخانه نشاسته سازی و پساب شهرک صنعتی وارد این رودخانه می‌شود و باعث ایجاد بوی تعفن بسیاری می‌شود؛ اما با تلاش صورت گرفته از سوی شورای اسلامی شهر شیراز و حضور مجامع قضائی و کارگروه حقوق عامه تصمیماتی مبنی بر ساماندهی آن در دستور کار است.

وی به پروژه‌های دهه فجر اشاره کرد و افزود: در ایام دهه فجر ۲۱ پروژه با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود و ۱۶ پروژه با اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

شهردار منطقه ۵ شیراز اظهار کرد: در سال جاری در سطح این منطقه، ۱۶۰ پروژه در چارچوب بودجه در محلات مختلف در حال اجراست که احداث سالن‌های ورزشی در ۳ نقطه متفاوت این منطقه، عملیات پیاده‌رو سازی و تردد مناسب برای توان خواهان و تأمین ایمنی شهروندان در حوزه وقوع حوادث احداث دومین ایستگاه آتش‌نشانی از جمله آن‌ها است.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=85795

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.