• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

تجمع اعتراضی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در فارس برگزار شد

  • کد خبر : 85652
  • 24 دی 1402 - 23:44
تجمع اعتراضی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در فارس برگزار شد
همزمان با سراسر کشور، تجمع اعتراضی حقوقدانان انقلابی استان فارس در حمایت از مردم مظلوم غزه و محاکمه سران رژیم صهیونیستی با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس، مسئولان قضایی و ۱۰۰۰ تن از حقوقدانان استان فارس امروز، ۲۴ دی‌ماه در شیراز برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه بیش از یک‌صد روز از آغاز حمله بی‌رحمانه و همه جانبه رژیم غاصب صهیونیستی به مردم غزه سپری می‌شود، گفت: این اقدام در سکونت مجامع حقوقی بین‌المللی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی با بیان اینکه همه جنایات ممکن که تا پیش از این فقط در کتب حقوقی دیده بودیم را رژیم صهیونیستی در غزه انجام داده است، افزود: در اعتراض و محکومیت این اقدامات ضد بشری همزمان ۲۰ هزار حقوقدان در سراسر کشور در مقابل دادگستری های سراسر کشور، اقدامات رژیم کودک‌کش صهیونیستی را محکوم کردند و همزمان جمع قابل توجهی از حقوقدانان انقلابی استان فارس شامل قضات، اساتید دانشگاه، وکلا و کارکنان دادگستری استان نیز امروز با حضور در میدان شهدا و مقابل دادگستری کل استان فارس خواستار محاکمه و برخورد حقوقی با سران جنایتکار رژیم جعلی صهیونیستی شدند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه هدف از این اقدام حقوقدانان، رساندن صدای مظلومیت مردم غزه به گوش نهادهای بین‌المللی است، تصریح کرد: مجامع کیفری بین‌المللی در معرض آزمون سختی قرار دارند چرا که شاهدیم جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در حال وقوع است و این اقدام ما در جهت بیدار باش به مجامع بین‌المللی و واکنش هر چه سریع‌تر به جنایات و توقف نسل‌کشی مسلمانان در غزه است.

وی به امضای طوماری برای ارائه به نهادهای مسئول از جمله سازمان ملل اشاره کرد و افزود: ما در راستای تکالیف حقوقی خود و در چارچوب مقررات موضوعه اقداماتی را در دستور کار خواهیم داشت.

در این تجمع اعتراضی قوام کریمی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس نیز ضمن ارائه سخنانی در محکومیت جنایات غیر انسانی رژیم غاصب صهیونیستی به تشریح اقدامات حقوقی و عملی در راستای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه پرداخت.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس نیز با اشاره به برگزاری نخستین دادگاه رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی لاهه گفت: تشکیل این دادگاه به دلیل شکایات دولت‌هایی از جمله آفریقای جنوبی از رژیم اشغاگر به دلیل جنایاتی است که علیه کودکان مظلوم در غزه انجام داده است.

روح‌الله مهبودی با بیان اینکه سران رژیم صهیونسیتی به واسطه این دادخواست‌ها به دادگاه بین‌المللی لاهه فراخوانده شدند، افزود: در این راستا تجمع حقوقدانان انقلابی همزمان در سراسر کشور برای پیگیری مطالبات حقوقی از دست رفته مردم و کودکان مظلوم غزه در شیراز همزمان با همه شهرهای کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این تجمع در شیراز در مقابل ساختمان مرکزی دادگستری استان برگزار شد، گفت: حقوقدانان انقلابی فارس در این تجمع، صدای خود را به گوش مجامع جهانی رساندند و خواستار پایان نسل کشی و جنابایت علیه کودکان و زنان در غزه شدند.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس یادآور شد: در این راستا دادخواستی هم از سوی حقوقدانان فارس به امضای یک هزار نفر رسیده که در تمام کشور حدود ۲۰ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند.

مهبودی گفت: این دادخواست و طومار در تجمع اعتراضی حقوقدانان انقلابی تهران که روبه‌روی دفتر سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، به نمایش گذاشته خواهد شد و همچنان به شمار امضاهای آن افزوده شده و در نهایت به مراجع ذیربط تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=85652

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.