• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

دفع بهداشتی زباله یک مطالبه جدی مردمی است

  • کد خبر : 85642
  • 24 دی 1402 - 16:28
دفع بهداشتی زباله یک مطالبه جدی مردمی است
فرماندار شهرستان مهر با تأکید بر اینکه دفع بهداشتی زباله یک مطالبه جدی مردمی است، گفت: تفکیک زباله از مبدأ نیازمند فرهنگ‌سازی است.

حمزه محمدی امروز، ۲۴ دی‎‌ماه  با تقدیر از خدمات محیط زیست دراین شهرستان پیرامون دفع بهداشتی زباله تاکید کرد و گفت: دفع بهداشتی زباله یک مطالبه جدی مردمی است، تفکیک زباله از مبدأ نیازمند فرهنگ‌سازی است و باید در بین همه طبقات جمعیتی نهادینه شود.

وی در جلسه مدیریت پسماند شهرستان مهر، به ارزیابی و بررسی آخرین رویکردهای دفع بهداشتی زباله دراین شهرستان پرداخت و بر لزوم استفاده از دیدگاه‌های کارشناسانه برای دفع بهداشتی زباله و ایجاد سایت‌های مناسب تاکید کرد.

وی با بیان اینکه سلامتی همه جامعه و شهروندان در گرو حفظ محیط زیست و پاک بودن محیط است، افزود: روند اصولی جمع‌آوری و دفن اصولی زباله باید دنبال شود. حل معضل زباله و اجرای طرح تفکیک آن از مبدأ و دفع بهداشتی در مقصد نیازمند یک عزم جدی و مشارکت همه جانبه مردم و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است.

محمدی با تصریح اینکه جمع‌آوری و انتقال و دفن غیراصولی زباله‌ها می‌تواند به مسئله‌ای مهم و چالش‌زا تبدیل شود، گفت: بخشداران، شهرداران و اعضای مدیریت کارگروه ملزم به توجه هرچه بیشتر و همکاری به حل مشکلات زیست محیطی شهرستان  هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهر نیز در این نشست با تشریح مفاد و قوانین مدیریت پسماند و ارائه معضلات و مشکلات مربوط به مدیریت پسماند در سطح شهرستان مهر، مطالبی را نسبت به نحوه جمع‌آوری و دفن غیراصولی زباله‎های شهری و روستایی ایراد کرد.

علیرضا فرجی همچنین به تماس‌های اخیر شهروندان در سطح شهرستان در رابطه با انتشار بوی نامطبوع ناشی از استفاده کود مرغی فراوری نشده در زمین‎های کشاورزی توسط کشاورزان اشاره کرد و گفت: اجرای قوانین مدیریت پسماند به تنهایی توسط اداره حفاظت محیط زیست میسر و نتیجه‌بخش نیست و نیاز به همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های متولی و مردم دارد.

وی بیان کرد:همه ما، اعم از مردم و مسئولان باید برای تامین سلامت و تندرستی و سالم ماندن سه عنصراصلی آب، هوا و خاک تلاش کنیم که راه آن اجرای دقیق قوانین مدیریت پسماند و رفع آلودگی‌های زیست محیطی است.

فرجی بیان کرد: به همه کشاورزان توصیه می‌شود جهت سلامتی و رفاه و آسایش شهروندان از استفاده غیراصولی و غیربهداشتی هرگونه کودفراوری نشده خودداری کنند، در غیر این صورت با استفاده‌کنندگان از کود مرغی فراوری نشده برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=85642

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.