• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

محرومیت‌زدایی تنها با اعتبارات شهرداری انجام نمی‌شود

  • کد خبر : 85629
  • 24 دی 1402 - 15:38
محرومیت‌زدایی تنها با اعتبارات شهرداری انجام نمی‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه محرومیت‌زدایی تنها با اعتبارات شهرداری انجام نمی‌شود، خواستار همکاری تمام دستگاه‌ها در این عرصه شد.

جلسه قرارگاه محرومیت‌زدایی شهرستان شیراز به میزبانی شهرداری این کلان‌شهر و محوریت هم‌افزایی مدیریت شهری و دولتی و نهادهای خدمات‌رسان امروز، ۲۴ دی‌ماه برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه اظهار کرد: در شورای ششم با تدوین سند جامع محرومیت‌زدایی به این سمت حرکت کرده‌ایم و در محرومیت‌زدایی همه دستگاه‌ها باید ورود کنند و تنها وظیفه شهرداری نیست.

سید ابراهیم حسینی که دستورالعمل اجرایی و کیفیت اجرای قرارگاه مشترک محرومیت‌زدایی را مناسب ارزیابی می‌کرد، افزود: در حوزه اعتبارات نیز باید مسیر اعتبارات مشخص شود؛ چرا که محرومیت‌زدایی تنها با اعتبارات شهرداری انجام نمی‌شود بلکه همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند.

فرماندار شهرستان شیراز نیز در این جلسه با بیان اینکه ایجاد هم‌پوشانی با رفع محرومیت از محلات این کلان‌شهر باید انجام شود، افزود: قرارگاه محرومیت‌زدایی شیراز با مصوبه شورای اسلامی شهر، تلفیقی از مدیریت دولتی و مدیریت شهری است و نظارت و بررسی بر عملکرد آن هم بر عهده شورای اسلامی شهر است که دبیر این قرارگاه محرومیت‌زدایی نیز قرارگاه احمدبن موسی(ع) سپاه فجر فارس و عامل ستادی و اجرایی این قرارگاه هم شهرداری شیراز است.

لطف‌الله شیبانی گفت: شورای ششم شیراز برای نخستین‌بار با اعتبار مستقل برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی معادل ۳ درصد بودجه عمرانی را به این مهم اختصاص داد.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان شیراز در اجرای اهداف تعریف شده و اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان وظایفی در این راستا دارند.

شهردار شیراز نیز با بیان اینکه امروز اهتمامی در سطوح ملی، استانی و شهری مبنی بر محرومیت‌زدایی و رفع دغدغه مردمی شکل گرفته است، گفت: در ساختار شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز کمیته محرومیت‌زدایی طی دو سال اخیر تشکیل شده است.

محمدحسن اسدی همچنین هدف از تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی را هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌ها برای حصول نتیجه ذکر و اظهار کرد: اگر این رسالت قرارگاه محقق شود قطعا با رفع بخش زیادی از محرومیت‌ها مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: امروز توسط استاندار فارس و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی در شهر شیراز، تمام محلات اولویت‌بندی شده‌اند و تکلیف هر دستگاه اجرایی از جمله مجموعه شهرداری مشخص شده است؛ اما شورای اسلامی شهر و شهرداری با همراهی همه دستگاه‌ها می‌تواند اقدامات محرومیت‌زدایی را جلو ببرد.

اسدی اضافه کرد: در شورای اسلامی شهر و شهرداری پروژه‌های محرومیت‌زدایی در ۴۰ محله در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تعریف شد و برای سال ۱۴۰۲ نیز پروژه‌های تعریف شده در دست اجرا هستتد.

تعریف بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای دهه فجر

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه امیدآفرینی امروز باید سرلوحه کار ما باشد، گفت: در این راستا یک بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی در شهرداری شیراز برای دهه فجر تعریف شده است.

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمد بن موسی(ع) هم در ادامه این جلسه بیان کرد: بر اساس شرح وظایف اعمال شده، هدایت و به‌کارگیری ظرفیت‌ها به عهده قرارگاه و پشتیبانی بر عهده دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان است.

مجید علی‌پور ادامه داد: تلاش شده تا قرارگاه محرومیت‌زدایی هم مرکز تولید فکر و اندیشه و هم مرکز پیگیری و حصول نتیجه باشد.

وی افزود: ضرورت انجام فعالیت‌های بااهمیت و حساس، احساس نیاز به ایجاد هماهنگی بین رده‌های مختلف در یک جغرافیای مشخص و نهایتا اجرای یک نقش سیاست‌گذاری و هماهنگی و نظارت در حوزه اجرای سیاست‌ها و تبدیل این سیاست‌ها به فعالیت‌ها مؤلفه‌های مهمی است که موجب ایجاد کار قرارگاهی در شهرستان شیراز شد.

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمد بن موسی(ع) تأکید کرد: قرارگاه محرومیت‌زدایی باید به عنوان یک تکلیف شرعی و قانونی جدی گرفته شود، چرا که دولت نسبت به محرومیت‌زدایی دغدغه دارد.

علی‌پور خواستار پای کار آمدن دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل سند محرومیت‌زدایی در شهرستان شیراز و همچنین تهیه شناسنامه، ویژه پروژه‌های محرومیت‌زدایی شد.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: با تشکیل مثلث شورای اسلامی شهر، شهرداری  شیراز و سپاه فجر فارس شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم که قابل بیان است‌.

سیده مریم حسینی افزود: با تلاش‌هایی  که انجام شده و وحدت رویه‌ای که ایجاد شده می‌توان گفت اتفاقات خوبی در انتظار شیراز خواهد بود.

وی بیان کرد: از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز برای انجام پروژه‌های مختلف در ۴۰ محله تصمیماتی گرفته می‌شود که نیاز به پیش‌نیازهایی است که دستگاه‌های دیگر قبل از اینکه شهرداری بخواهد پروژه را انجام بدهد باید پیش نیاز آن انجام شود.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: شاید در این قرارگاه یک مدیریت واحد ایجاد شود تا هر پروژه‌ای که در حال انجام است بدون موازی کاری و طبق برنامه صحیح پیش برود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=85629

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.