• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
مدیر گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز؛

رویدادهای گردشگری توانایی تحول در اقتصاد شیراز را دارند

  • کد خبر : 85625
  • 24 دی 1402 - 15:11
رویدادهای گردشگری توانایی تحول در اقتصاد شیراز را دارند
مدیر گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز گفت: رویدادهایی را جهت جذب گردشگر برای این شهر برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این رویدادها باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که اقتصاد این شهر را متحول کرده و کارآفرینی ایجاد کنند.

علی نیری در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس، با اشاره به اینکه شهرداری شیراز یکی از نهادهای مهم در حوزه گردشگری شهر است چرا که در حوزه حمل‌ونقل، اقتصاد، معماری، تاریخ، فرهنگ و زیارت هم می‌تواند نقش بسیار مهم و گسترده‌ای داشته باشد، گفت: همچنین شهرداری در حوزه تبلیغات و ایجاد رویدادهای متنوع جایگاه بی‌بدیلی در شهر شیراز دارد.

مدیر گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز ادامه داد: رویدادهای گردشگری نقش بسیار مؤثری در افزایش ماندگاری و جذب گردشگر در این شهر را دارند به‌شرط اینکه تمام نیازهای یک رویداد را در نظر بگیریم لذا رویدادهایی را جهت جذب گردشگر برای این شهر برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این رویدادها باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که اقتصاد این شهر را متحول کرده و کارآفرینی ایجاد کنند.

وی افزود: یکی از مواردی که ما در حوزه گردشگری شهری داریم این است که باید چارچوب برنامه‌ها و چشم‌اندازهای ما مشخص شود. همچنین ۴ دسته برنامه در حوزه گردشگری تعریف کرده‌ایم که یکی از دسته‌ها، زیرساخت‌ها است که شامل حمل و نقل، جاذبه‌های مکمل گردشگری، فضاها، سایت‌های نوین گردشگری و سایت‌هایی که می‌تواند خدمات رویدادی را داشته باشد، است.

نیری با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف آموزش، پژوهش، مطالعات، تبلیغات و رسانه برای هر چه بهتر شدن روند جذب گردشگر برای این شهر برنامه‌ریزی کرده‌ایم، تصریح کرد: سازماندهی سازمان‌دهندگان گردشگری، چهارمین موضوع و اولویت سازمان در برنامه‌ریزی گردشگری شهری این سازمان است که در همین راستا مسئله رفع موانع سرمایه‌گذاری برای صنوفی که می‌خواهند در عرصه گردشگری فعالیت داشته باشند، در دستور کار قرار دادیم ضمن اینکه ارائه دستورالعمل‌ها و لایحه‌های پارلمان شهری در این زمینه می‌تواند کمک‌رسان باشد.

بازارچه صنایع‌دستی شیراز تا پایان سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی می‌شود

وی با اشاره به اینکه شیراز یکی از شهرهای سرآمد در حوزه صنایع‌دستی است، یادآور شد: پروژه ساخت بازارچه هنر صنایع‌دستی در محله سر باغ،محور تاریخی شهر شیراز را تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسانیم.

مدیر گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با بیان اینکه بازارچه صنایع‌دستی شیراز بسیار تخصصی است چراکه دارای آموزش و فروش است و می‌تواند در راستای کارآفرینی و معرفی صنایع‌دستی شیراز کمک کند، گفت: طرح‌هایی که شهرداری شیراز در نظر گرفته است می‌تواند به قدرت خرید گردشگران کمک کند. همچنین وام‌هایی تحت عنوان کارت خرید در اختیار شهروندان و کسانی که علاقه‌مند به خرید صنایع‌دستی هستند در نظر گرفته شده است.

نیری با تصریح اینکه سعی کردیم که در کنار رویدادهایی که برگزار می‌کنیم بازارچه‌های صنایع‌دستی را داشته باشیم، افزود: همچنین لوایحی را از طریق شورای شهر در حال پیگیری هستیم که مصوبه‌ای را داشته باشیم که انبوه‌سازان در نماهای ساختمانی از کاشی هفت‌رنگ، گچ‌بری و.. استفاده کنند. علاوه بر این‌ها شهرداری شیراز در این یک دهه بیشتر هدایایی که به شهروندان و افرادی که اهدا کرده از هنرهای صنایع‌دستی بوده است و انتظار می‌رود نهادها و ادارات دولتی و خصوصی هم این‌چنین کاری را انجام دهند تا به صنعت گران ما کمک کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=85625

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.