• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

توجه به مسائل ایمنی وسایل گازسوز در فصل سرما

  • کد خبر : 8536
  • 19 مهر 1399 - 19:09
توجه به مسائل ایمنی وسایل گازسوز در فصل سرما
دیرعامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به ورود به فصل سرما، بر لزوم استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و توجه به مسائل ایمنی وسایل گازسوز تاکید نمود.

غلامعباس حسینی با بیان اینکه به دنبال کاهش دما و سردی هوا شهروندان باید نکات ایمنی را در نصب و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد رعایت کنند، اظهار داشت: لازم است همه شهروندان در هنگام نصب بخاری گازی و هرگونه وسایل گرمایشی دیگر، ابتدا با بررسی مسیر دودکش و استفاده از کلاهک از تامین اکسیژن مورد نیاز در منازل و دیگر مکان‌هایی که از سوخت گاز طبیعی برای گرم کردن محیط استفاده می‌کنند اطمینان حاصل نمایند تا از ایجاد هرگونه حادثه مانند مسمومیت با گاز سمی منوکسید کربن، خفگی، انفجار و آتش سوزی جلوگیری شود.
وی افزود: مشترکان باید هنگام نصب وسایل گاز سوز به خصوص بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهکH در پشت بام مطمئن شوند، همچنین دقت کافی برای پیش‌بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه‌ها و سامانه‌های گرمایشی نصب شده در محیط‌های مسکونی داشته باشند.
حسینی ضمن تاکید بر استفاده نکردن از بخاری‌های بدون دودکش در محیط‌های مسکونی بسته، خاطرنشان کرد: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اطاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این گونه مواقع دما و ارتفاع دودکش و مسیر آنرا کنترل کرده یا از افراد مطلع و کارشناس و یا تماس با ۱۹۴ در این خصوص درخواست راهنمایی و کمک شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس، ادامه داد: سرویس کردن کامل مجموعه سامانه‌های گرمایشی مجتمع‌های مسکونی به خصوص رسوب زدایی کوره‌ها و اطمینان از سلامت مشعل ها قبل از آغاز فصل سرد، استفاده از بست های فلزی و شیلنگ استاندارد و لوله های بخاری فلزی در نصب بخاری و لوازم گازسوز، جلوگیری از نصب دودکش های آکاردئونی و استفاده نکردن از یک شیر گاز برای چند وسیله گازسوز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.
حسینی با بیان اینکه هر سال بیش از ۷۶ درصد از حوادث فوت و خفگی با گاز منواکسیدکربن مربوط به دودکش است، گفت: حوادث ناشی از گاز گرفتگی از آن دسته حوادثی هستند که تنها با کمی دقت و توجه می‌توان از بروز آنها جلوگیری کرد، امیدواریم شهروندان با رعایت موارد ایمنی امسال شاهد هیچگونه اتفاق تلخ و ناگواری ناشی از خفگی و گازگرفتگی نباشیم.
مدیرعامل شرکت گاز فارس در پایان از همه مشترکین محترم درخواست نمود تا ضمن رعایت موارد ذکر شده، با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت گاز استان فارس به آدرس www.nigc-fars.ir کلیه نکات ایمنی در خصوص استفاده از وسایل گاز سوز را مورد مطالعه قرار دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8536

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.