• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت؛

امید و اعتمادبخشی اصحاب رسانه به مردم نقطه حساس دشمن است

  • کد خبر : 85347
  • 21 دی 1402 - 20:37
امید و اعتمادبخشی اصحاب رسانه به مردم نقطه حساس دشمن است
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به اهمیت نقش رسانه در جامعه گفت: امیدبخشی و اعتمادبخشی که اصحاب رسانه در جامعه انجام می‌دهند از جمله نقاطی است که دشمن بر آن‌ها حساس است.

سپهر خلجی امروز، ۲۱ دی‌ماه در نشست «تبیین الزامات تحول در اطلاع‌رسانی دولت» که با حضور اصحاب رسانه در پارک علم و فناوری استان فارس در شیراز برگزار شد، گفت: خبرنگاران وظیفه بسیاری از جمله اطلاع‌رسانی را بر عهده دارند. امیدبخشی و اعتمادبخشی که اصحاب رسانه در جامعه انجام می‌دهند از جمله نقاطی است که دشمن بر آن‌ها حساس است.

وی ادامه داد: ما در معرض شدیدترین جنگ شناختی قرار گرفته‌ایم و وظیفه داریم امیدآفرینی کنیم چرا که جریان مقابل بنا را بر اساس ایجاد نا امیدی قرار داده است.

خلجی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبر درباره جنگ ادراکی و شناختی، بیان کرد: در عرصه رسانه بیش از مردم جنگ شناختی را لمس می‌کنیم چرا که در جنگ نظامی که مخاطب مردم هستند، می‌توانند متوجه دشمن شوند اما در جنگ شناختی یا ادراکی اینطور نیست.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: دشمن تصویری را می‌سازد که جوانان از کشور بدشان بیاید اما باید با تبیین و اطلاع‌رسانی اقدامات و دستاوردها، کارآمدی خود را نشان دهیم، البته مشکلاتی وجود دارد که در تمام کشورها هم مشکلات مختلفی وجود دارد.

 

وی ادامه داد: کدام کشور را سراغ دارید که مشکل نداشته باشد؟ برای مثال جنگ اوکراین باعث مشکلاتی در کشور های اروپایی شد همچنین در حوزه سوخت مشکل پیدا کردند که حل شد اما نفع اصلی را آمریکایی‌ها بردند.

خلجی اضافه کرد: در ایام کرونا کشورهایی که اصطلاحاً ادکلن و کراوات می‌زنند و ادعا می‌کنند که متولی دنیا در حوزه‌های مختلف هستند، ماسک دزدی می‌کردند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه ما در مقابل یک بمباران با سویه‌های منفی قرار گرفته‌ایم، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارد که دشمن امنیت روانی مردم را به‌هم می‌ریزد لذا باید در مقابل کسانی که امنیت روانی را به‌هم می‌زنند بایستیم.

خلجی با اشاره به اینکه اقدامات دولت برای پیشرفت استان‌ها مایه امید است، ادامه داد: امسال ده و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کردیم و این بسیار برای کشور خوب است.

به گفته رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، امید داریم با تلاش بیشتر دولت و همراهی مردم مشکلات را حل کنیم.

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=85347

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.