• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3

راه‌اندازی گمرک در منطقه ویژه اقتصادی کازرون

  • کد خبر : 85304
  • 20 دی 1402 - 18:54
راه‌اندازی گمرک در منطقه ویژه اقتصادی کازرون
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از راه‌اندازی کمرگ و گرفتن کد گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی کازرون خبر داد.

سیدمسعود عظیمی امروز، ۲۰ دی‌ماه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات منطقه ویژه اقتصادی کازرون که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه افزایش سرمایه‌گذاری، پشتیبانی از تولید و توسعه صادرات از مهم‌ترین اهداف ایجاد مناطق ویژه اقتصادی است، گفت: برای تحقق این اهداف در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی گمرک و اخذ کد گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی کازرون گفت: به صورت رسمی امکان صادرات و واردات به نام این گمرک فراهم شد و سرمایه‌گذاران می‌توانند واردات و صادرات خود را ازطریق گمرک کازرون به تمام نقاط جهان انجام دهند.

عظیمی با اشاره به بسترها و زیرساخت‌های فراهم شده برای جذب سرمایه‌گذار و استقرار واحدهای تولیدی صادرات‌محور افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی و حمایت‌های ویژه استاندار فارس، برای تبدیل این منطقه ویژه اقتصادی به یکی از مناطق پررونق صنعتی، تجاری و صادراتی اهتمام ویژه‌ای خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه طرح‌های سرمایه‌گذاری مهم و استراتژیکی در منطقه ویژه اقتصادی کازرون در مرحله استقرار است، افزود:‌ تاکنون ۷ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان در منطقه ویژه اقتصادی کازرون منعقد شده و طرح‌های بزرگی نظیر مجتمع تولید الکترود گرافیتی با سرمایه‌گذاری ۱۰هزار میلیارد تومان، تولید تجهیزات و مخازن نفتی با سرمایه‌گذاری ۱۵میلیون یورو، تولید کابل آلومونیومی با ۶۵ میلیارد تومان و طرح‌های سردخانه، سورتینگ و بسته‌بندی نیز در این منطقه ویژه اقتصادی در مرحله ساخت و ساز قرار دارد.

عظیمی با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی کازرون برای واگذاری به سرمایه‌گذاران گفت: در این منطقه ویژه اقتصادی زیرساخت‌های اصلی نظیر آب،گاز و برق تأمین شده و تکمیل سایر پروژه‌های زیرساختی نظیر سر در ورودی، باسکول و ساختمان‌های اداری و گمرک نیز در مرحله اجرا  قرار دارد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: مساحت اولیه منطقه ویژه اقتصادی کازرون ۷۳ هکتار است که امور تملک ۱۱۰هکتار زمین جهت طرح توسعه در حال پیگیری است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=85304

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.