• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

تمدید مهلت پویش ملی سلامت در فارس تا پایان دی‌ماه

  • کد خبر : 85066
  • 18 دی 1402 - 18:12
تمدید مهلت پویش ملی سلامت در فارس تا پایان دی‌ماه
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تمدید مهلت اجرای پویش ملی سلامت در استان فارس خبر داد و گفت: همه افراد بالای ۱۸ سال، می توانند تا روز شنبه، ۳۰ دی با شرکت در پویش ملی سلامت، از وضعیت ابتلای خود به ۲ بیماری مزمن فشار خون و دیابت مطلع شوند.

عباس رضاییان‌زاده امروز، ۱۸ دی‌ماه با اعلام این خبر افزود: پویش ملی سلامت، ویژه افراد بالای ۱۸ سال و با شعار «آگاهی زودتر مراقبت موثرتر» از ۲۰ آبان در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز همزمان با سایر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور آغاز شد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت ۳ میلیون نفری افراد بالای ۱۸ سال، در این پویش شرکت کردند و در جمعیت غربال شده، ۴۱۰ هزار و ۶۶۱ نفر مبتلا به پیش فشارخون، ۱۱۸ هزار و ۶۵۴ نفرمبتلا به پره دیابت، ۴۶ هزار و ۱۷۷ نفر مشکوک به ابتلا به فشارخون بالا و ۱۵ هزار و ۹۰۴ نفر مشکوک ابتلا به دیابت شناسایی و در چرخه مراقبت‌های بهداشتی وارد شده‌اند.

رضائیان‌زاده با تاکید بر رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارائه خدمات ثبت شده در پویش ملی سلامت، این دستاورد مهم را نتیجه همراهی مردم، همدلی تمام کارکنان مجموعه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی شیراز و حمایت دیگر ارگان‌ها دانست.

وی با بیان اینکه به دلیل استقبال مردم از پویش ملی سلامت، تاریخ این پویش تا ۳۰ دی‌ماه تمدید شده است، از افراد بالای ۱۸ سال که تاکنون موفق به شرکت در این پویش سلامت محور نشدند، خواست تا در اولین فرصت به نزدیک‌ترین مرکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی محل سکونت خود یا ایستگاه‌های غربالگری مراجعه و یا در صورت اطلاع از وضعیت فشارخون و قندخون خود، به سامانه خود اظهاری پویش ملی سلامت به آدرس https://health.mci.ir مراجعه کرده و اطلاعات درخواستی را تکمیل کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=85066

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.