• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
شهردار منطقه ۳ شیراز در سومین نشست خبری روایت امید اعلام کرد؛

افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهرداری منطقه ۳ شیراز بااعتبار ۶۰۶ میلیارد تومان طی دهه فجر

  • کد خبر : 84982
  • 17 دی 1402 - 13:37
افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهرداری منطقه ۳ شیراز بااعتبار ۶۰۶ میلیارد تومان طی دهه فجر
شهردار منطقه ۳ شیراز از افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های این منطقه طی دهه فجر به ارزش ۶۰۶ میلیارد تومان خبر داد و گفت: از این میزان، ۱۱ پروژه به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان افتتاح و ۲۰ پروژه به ارزش ۴۸۱ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمد جواد افضلی در سومین نشست خبری از سلسله نشست‌های «روایت امید» با موضوع تشریح پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی دهه مبارک فجر در منطقه سه شهرداری شیراز، اظهار کرد: در این مدت تلاش شد تا در سطح منطقه سه در جهت توسعه پایدار شهری و محله محوری و شهروند مداری سر لوحه کار این منطقه باشد.

وی به تشریح مشخصات منطقه پرداخت و افزود: منطقه سه یک هزار و ۸۰۰ هکتار وسعت دارد و جمعیت این منطقه بر اساس سر شماری انجام شده در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر بوده است و این منطقه با داشتن ۲۲ مکان گردشگری به نگین گردشگری شهر شیراز تبدیل شده است که اهم این اماکن گردشگری همچون حافظیه، سعدیه، باغ جهان نما و دروازه قرآن و سایر اماکن حائز اهمیت و تاریخی است.

تعویض سنگ فرش محور حافظیه یکی از مطالبات شهروندان منطقه ۳

شهردار منطقه ۳شیراز در این نشست در خصوص یکی از مطالبات اصلی شهروندان این منطقه مبنی بر تعویض یا اصلاح سنگ فرش محور حافظیه، خاطرنشان کرد: درخواست‌های متعددی مبنی بر تعویض و اصلاح سنگ فرش حافظیه مطرح است که در این خصوص یک گروه کارشناسی پس از بازدیدهای انجام شده، موظف به بررسی ابعاد این موضوع شدند.

افضلی اضافه کرد: این محور که از چهار راه ادبیات تا چهار راه حافظیه بخش جنوبی آن در ۱۰ سال گذشته سنگ فرش شده است اما به مرور زمان این سنگ فرش به علت خالی شدن رگه‌ها دچار فرسایش شد.

وی تاکید کرد: نظر کارشناسان بر این است که سنگ فرش به طور کامل عوض شود اما با توجه به هزینه بسیاری زیادی که در زمان اجرا به این پروژه تخصیص یافت، در حال حاضر بر اساس بر آورد انجام شده برای تغییر سنگ فرش ۳ میلیارد تومان هزینه پیش بینی است و در مقابل نیز هزینه اصلاح آن بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان است که بسیار کمتر از تغییر و اجرای کامل سنگ فرش است.

شهردار منطقه ۳ اضافه کرد: در حال حاضر پرونده این پروژه در کمیسیون مناقصات در حال بررسی است و موضوع کارشناسی دوم نیز به جهت اصلاح سنگ فرش در حال بررسی و در دستور کار است تا به جهت کاهش هزینه‌ها، اصلاح سنگ فرش انجام شود.

افضلی خاطر نشان کرد: هر گونه اصلاح و اقدام اجرایی برای این سنگ فرش تا قبل از پایان سال جاری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه با طرح این موضوع بازخوردهای منفی گرفته شد و این اقدام به مثابه نوعی هزینه کرد مجدد و گزاف عنوان شد اما نزدیک به ۱۰ سال است که از زمان اجرای سنگ فرش حافظیه گذشته است و این محور، مکانی جهانی است و نیاز است تا بهسازی، نوسازی و حتی اجرای یک پروژه جدید و نو در آن ارائه شود تا سهولت تردد در این محور انجام شود.

شهردار منطقه ۳شیراز تاکید کرد: این محور چشم شهر شیراز است و تمام تلاش ما اجرای سنگ فرش جدید است.

کلنگ زنی و افتتاح ۳۱ پروژه در ایام دهه فجر

شهردار منطقه ۳ شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در سال جاری مبلغ ۳۷۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی به منطقه ۳ اختصاص یافت، اظهار کرد: در دهه فجر سال جاری تعداد یازده پروژه به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود و بیست پروژه به ارزش ۴۸۱ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

افضلی افزود: در مجموع در سطح منطقه سه در ایام دهه فجر ۳۱ پروژه به ارزش ۶۰۶ میلیارد تومان کلنگ زنی و به بهره برداری می‌رسد.

وی در ادامه سخنان خود به برخی از مسائل و مشکلات در سطح منطقه ۳اشاره و تصریح کرد: در سطح این منطقه با مشکلات عدیده ای مواجه بودیم و برخی از این مشکلات همچون وقوع حادثه سیل در سال ۹۸ به عنوان یک مسئله کشوری مطرح شد که در این راستا بر اساس دستور اکید شهردار شیراز رفع مشکلات مربوط به این موضوع در دستور کار گرفت و عملیات اجرای پروژه لوله گذاری محور دروازه قرآن با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان انجام شد و طی سال‌های آینده مشکل آب گرفتگی در این محور نخواهیم داشت.

شهردار منطقه شیراز ادامه داد: با توجه به اینکه در وقوع حادثه سیل سال ۹۸ شهرک سعدی نیز به دلیل آب گرفتگی با مشکلات بسیاری مواجه شد در این راستا عملیات اجرایی احداث سیل بند اول در بالا دست این شهرک در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در تلاشیم تا در اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

افضلی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در شهرک سعدی هفت پروژه محرومیت زدایی در سال جاری با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان اجرا شد.

وی افزود: با توجه به بافت متراکم جمعیتی که شهرک سعدی در این منطقه دارد، مشکلاتی در خصوص فاضلاب شهری این شهرک وجود داشت که در بخش اعظمی از محلات و به ویژه بافت فرسوده نیز عملیات لوله گذاری دفع آب‌های سطحی انجام شد تا سلامت شهروندان در خصوص بروز بیماری‌های سالک در خطر نباشد.

شهردار منطقه ۳ شیراز از کلنگ‌زنی پروژه پارک کوهستانی کوه نور در ایام دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: این پارک یک شهربازی بزرگ دارد و اجرای این پروژه می‌تواند در کاهش ترافیک محور دروازه قرآن و به جهت عدم تجمع مردم در این بلوار که زیبنده این کلان‌شهر نیست بسیار مؤثر خواهد بود.

افضلی با اشاره به اینکه طراحی و اجرای انواع بازی‌های هیجانی در پارک کوهستانی نور پیش‌بینی‌شده است، افزود: فاز اول اجرای این پروژه در دست اجراست و بسته‌های سرمایه‌گذاری برای آن تعریف‌شده است.

وی تأکید کرد: در سال جاری تعداد ۷۰ پروژه عنوان دار در سطح منطقه سه در حال اجراست که اعتبار این پروژه‌ها بالغ‌بر ۳۷۰ میلیارد تومان است.

کلنگ زنی و احداث باغ بانوان در شهرک سعدی با جانمایی وسایل و تجهیزات ورزشی مناسب در این فضا، کلنگ زنی و احداث یک سالن ورزشی در محله بر آفتاب شهرک سعدی، اجرای سنگ‌فرش خیابان حاج عزت‌الله فهندژ، توسعه بخش شرق آرامگاه سعدیه، اجرای لوله‌گذاری شهرک رکن‌آباد و سایر شهرک‌های منطقه، احداث دومین پارک در شهرک رکن‌آباد، اجرای عملیات پیاده‌روسازی، اصلاح و مناسب‌سازی طرح‌های هندسی در سطح منطقه از دیگر اقدامات اجرایی شهرداری منطقه ۳در محلات و شهرک‌ها این منطقه است که شهردار این منطقه به آن‌ها اشاره کرد.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84982

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.