• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
رئیس کل دادگستری استان فارس؛

اعطای مرخصی به ۲۴۷۴ زندانی فارس به‌مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی

  • کد خبر : 84929
  • 16 دی 1402 - 17:58
اعطای مرخصی به ۲۴۷۴ زندانی فارس به‌مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی
رئیس کل دادگستری فارس از اعطای مرخصی با استفاده از تسهیلات قضایی به ۲ هزار و ۴۷۴ نفر زندانی این استان همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها خبر داد.

چهاردهمین دوره آزادی سازی زندانیان در استان فارس همزمان با ایام چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‎‌ها، حاج قاسم سلیمانی امروز، ۱۶ دی‌ماه در شیراز برگزار شد که در آن ۳۳۰ زندانی جرائم غیرعمد به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این آیین گفت: علاوه بر ۳۳۰ زندانی آزاد شده به مناسبت همین ایام با همکاری دادستان مرکز استان ۲ هزار و ۴۷۴ نفر زندانی نیز با اعطای مرخصی و با استفاده از تسهیلات قضایی از زندان آزاد و یا از مرخصی استفاده کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی از اعلام اسامی زندانیان مستحق بخشش و تخفیف مجازات به کمیسیون عفو کشور خبر داد و افزود: اهداف دادگستری استان در راستای کاهش جمعیت کیفری مستمراً ادامه دارد و تلاش می‌کنیم این رویکرد با اولویت بانوان زندانی و جرائم غیر عمد ادامه یابد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس با بیان اینکه ۴۵ زندانی زن جرائم غیر عمد با بدهی قریب به ۵۰ میلیارد ریال در اولویت کمک‌های خیرین برای آزاد سازی قرار دارند، اظهار امیدواری کرد: این تعداد از زندانیان معسر بند نسوان تا دهه مبارک فجر با کمک‌های مردمی از زندان رهایی و به کانون خانواده‌های خود باز گردند.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر جمع زندانیان جرائم مالی و غیر عمد استان ۹۲۸ نفر است گفت: در صورت تأمین یک سوم از میزان بدهی این افراد توسط اعتبارات دولتی اختصاص یافته در این خصوص می‌توانیم با سایر کمک‌های خیرین و اخذ رضایت از شکات زمینه‌ آزادی آنان را فراهم کنیم.

اسحاق ابراهیمی، مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان فارس نیز در این مراسم با اشاره به چهاردهمین مرحله آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد استان فارس به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: اولین دوره این پویش نیز همزمان با شهادت سردار شهید سپهبد سلیمانی اتفاق افتاد و در این مدت ۲۵۴۷ نفر زندانی تحت عنوان پویش‌های نذر رهایی از زندان آزاد شدند و روند آزادسازی در چارچوب کمک‌های خیرین، اعطای تسهیلات قضایی و استفاده از تاسیسات قانونی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84929

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.