• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
رئیس موسسه آموزش عالی زند شیراز در هجدمین سالگرد تاسیس این دانشگاه تاکید کرد؛

نشاط افزایی در پرتو رویدادهای فرهنگی

  • کد خبر : 84830
  • 16 دی 1402 - 9:39
نشاط افزایی در پرتو رویدادهای فرهنگی
رئیس موسسه آموزش عالی زند شیراز در هجدمین سالگرد تاسیس این دانشگاه نشاط افزایی دانشجویان تاکید کرد.

به گزارش سحاب پرس، این مراسم همزمان با هجدهمین سالگرد تاسیس موسسه آموزش عالی زند شیراز با حضور نماینده وزیر علوم، تحقیقات وفناوری، ریاست موسسه آموزش عالی زند شیراز، و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان با حضور پرشور دانشجویان و همراهی اصحاب رسانه به میزبانی دانشکده علوم انسانی زند شیراز برگزار شد.

نماینده وزیر علوم، تحقیقات وفناوری ظرفیت های شیراز را در حوزه علمی ارزنده برشمرد و خواستار توسعه مراکز دانشگاهی شد.

دکتر رحمت اله مرزوقی با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا «س» و روز زن اظهار داشت: دانشگاه ها مسئولیت تحول آفرینی را بر عهده دارند و باید در مسیر حل مشکلات جامعه قرار گیرند.

وی افزود: بنیان توسعه کشورها برمبنای منابع انسانی استوار است و بخش عظیمی از رسالت پرورش نیروهای کارآمد، متعهد و متخصص به دانشگاه ها سپرده شده است.

او خواستار حمایت بیشتر مدیران ارشد استان از مجامع دانشگاهی شد و بیان داشت: بسیاری از مشکلات با هم افزایی مدیران در سطوح ملی، استانی و شهری برطرف می شود و چالش زدایی مشکلات دانشگاه ها از رسالت های اصلی مسئولان برشمرده می شود.

نماینده وزیر علوم، تحقیقات وفناوری در بخش دیگری از سخنانش گفت: موسسه آموزش عالی زند یکی از مراکز بزرگ آموزش عالی در سطح کشور محسوب می شود که افتخارات زیادی را در سطح ملی کسب کرده است.

دکتر مرزوقی با تبریک هجدهمین سالکرد تاسیس موسسه آموزش عالی زند شیراز تلاش های این مجموعه را در زمینه های علمی و فرهنگی مثبت ارزیابی کرد و افزود: نشاط افزایی دانشجویان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در مناسبت های مختلف نسبت به آن اهتمام داشت.

وی در ادامه از تلاش برای حل مشکلات موسسات آموزش عالی خبر داد و بیان داشت: قدم های مثبتی در این راستا برداشته شده و در حال برنامه ریزی برای بهبود شرایط هستیم.

او از هدفگذاری برای تبدیل موسسه آموزش عالی زند به دانشگاه زند شیراز خبر داد و بیان داشت: شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت «ع» دارای استعدادهای شگرفی در حوزه های علمی است و باید ارتقا ظرفیت های آن را در دستور کار قرار داد.

دکتر مرزوقی با ابراز امیدواری نسبت به راه اندازی دانشگاه بین المللی حافظ در شیراز اظهار داشت: یکی از اهداف مهم دانشگاه ها ترویج ظرفیت های زبان شیرین فارسی در عرصه های جهانی است و در مجامع دانشگاهی می توان پذیرای دانشجویان بین المللی بود.

در ادامه این مراسم ریاست موسسه آموزش عالی زند شیراز از تلاش برای نشاط افزایی دانشجویان و تقویت بنیه علمی اساتید خبر داد.

دکتر  سید ابراهیم حسینی در آیین بزرگداشت روز زن و گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: دانشگاه ها رسالت های متعددی در حوزه های علمی و فرهنگی بر عهده دارند و موسسه آموزش عالی زند شیراز نیز برنامه ها و رویدادهای متعددی را در دستور کار قرار داده است.او عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری را زمینه ساز تعالی دانست و اظهار داشت: سیاست های جوانی جمعیت و فرزند آوری یکی از ارکان مهم برای تعالی کشور محسوب می شود و در موسسه آموزش عالی زند شیراز نسبت به انجام آن اهتمام ویژه ای داریم.

ریاست موسسه آموزش عالی زند شیراز با تبریک فرارسیدن روز زن و پاسداشت مقام شامخ مادران اظهار داشت: در این آیین از دانشجویان مادر و دانشجویانی که طی یک سال اخیر به سنت حسنه تشکیل خانواده مبادرت کردند، تقدیر ویژه ای به عمل آمد.او در بخش دیگر بر نشاط افزایی دانشجویان تاکید کرد و پیرامون موفقیت های موسسه آموزش عالی زند شیراز بیان داشت: این مرکز آموزش عالی در «جشنواره بین المللی حرکت» که با حضور بیش از هفتاد دانشگاه بزرگ و صاحب نام کشور برگزار شد به مقام های متعددی دست یافت.

دکتر حسینی با اشاره به استقبال فزاینده دانشجویان از رویدادهای علمی و فرهنگی موسسه آموزش عالی زند شیراز گفت: جمع آوری ایده های سازنده دانشجویان در رویدادهای دانش بنیان نقش ارزنده ای در پیشرفت کشور دارد و در تقویت پیوند دانشگاه با صنعت نقش سازنده ای ایفا می نماید.او با اشاره به این موضوع که فعالیت دانشجویان در موسسه آموزش عالی زند شیراز منحصر به فعالیت های تئوریک نمی شود، بیان داشت: بازدید دانشجویان از مراکز صنعتی، فرهنگی، اجتماعی و غیره نقش سازنده ای در آشنایی بیشتر آنها با بازار کار و محیط جامعه دارد و این موضوع در موسسه آموزش عالی زند شیراز به صورت ویژه دنبال می شود.

ریاست موسسه آموزش عالی زند شیراز سال تحصیلی جاری را پربار برای دانشجویان ارزیابی کرد و افزود: بنیه کادر علمی موسسه آموزش عالی زند شیراز با بهره گیری از اعضای هیات علمی جدید در ماه های اخیر به صورت چشمگیری تقویت شد به موازات آن امکانات زیرساختی دانشگاه نیز در مسیر رشد و ارتقا قرار گرفته است.وی افزود: پذیرش داشنچویان موسسه آموزش عالی زند شیراز در مقاطع بالاتر موید تلاش های سازنده ای است که در حوزه افزایش بار علمی و نشاط افزایی دانشجویان صورت گرفته است.

همچنین در پایان این مراسم که به مناسبت بزرگداشت مقام والای مادر برگزار شده بود، از تعدادی از دانشجویانی که افتخار مادری نیز داشتند و همچنین بانوان دانشجویی که متاهل بودند تجلیل و قدردانی شد. در ادامه این مراسم از پرسنل زند که در یک سال گذشته متاهل و یا داری فرزند شده بودند تجلیل بعمل آمد. /انتهای خبر

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84830

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.