• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز؛

برپایی ۱۴ کارگاه تخصصی هنرهای اصیل در شیراز

  • کد خبر : 84710
  • 13 دی 1402 - 19:21
برپایی ۱۴ کارگاه تخصصی هنرهای اصیل در شیراز
مدرسه هنر شهرداری شیراز که اواخر پاییز رسماً فعالیت خود را آغاز کرد، در اولین گام ۱۴ کارگاه تخصصی هنری را با حضور اساتید نام آشنای شیراز برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی، هنری و ورزشی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز امروز، ۱۳ دی‌ماه با اعلام این خبر گفت: مدرسه هنر شیراز به دنبال احیا و گسترش هنرهایی است که ریشه در تاریخ بلند شیراز داشته و بازتاب‌دهنده ویژگی‌های تاریخی، اجتماعی و فرهنگی و نمادی از هویت این شهر هستند.

روح‌الله مظفری، هنرهای اصیل و ریشه‌دار شیراز را در اولویت مدرسه هنر دانست و گفت: در اولین گام با بهره‌گیری از ظرفیت استادان نام آشنای شیراز در رشته‌های خوشنویسی، کاشی هفت رنگ، تعزیه، کاشی‌نگاری، هنرهای نمایشی، قلم‌زنی و نگارگری ۱۴ کارگاه تخصصی هنری در نقاط مختلف شیراز برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: کلیه شهروندان می‌توانند به صورت کاملاً رایگان از این کارگاه‌های تخصصی استفاده کنند و توزیع مکان‌های برگزاری نیز طوری برنامه‌ریزی شده است که جغرافیای شهر شیراز را در برگیرد.

مظفری با بیان اینکه این کارگاه‌های تخصصی از ۱۴ دی با هنر خوشنویسی آغاز می‌شود، ادامه داد: در نخستین کارگاه فرهاد نصیری در فرهنگسرای هنر مبانی و اصول هنر خوشنویسی را تدریس خواهد کرد و مجید چیز فهم دانشمندیان به عنوان سخنران کارگاه تاریخچه خوشنویسی شیراز را مرور می‌کند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در تشریح جزئیات سایر کارگاه‌های تخصصی مدرسه هنر شیراز گفت: رحیم هودی، پیشکسوت تئاتر کشور و شیراز با موضوع نقش مدارس در زایش و رشد تئاتر شیراز ۲۱ دی و ۱۲ بهمن به ترتیب در فرهنگسرای بهمن بیگی و حکمت سخنرانی می‌کنند که در همین کارگاه اصغر گروسی و حسین قهرمانی، مبانی بازیگری و هنرهای نمایشی را تدریس می‌کنند.

وی ادامه داد: عبدالصمد فهندژ سعدی ۲۸ دی سخنران کارگاه هنرهای نمایشی آیینی با موضوع جستاری در تاریخ تعزیه شیراز است و عباس چهل‌تنان اصول بازیگری در نمایش‌های آیینی را تدریس می‌کند.

مظفری با یادآوری نقش مهم هنری کاشی نگاری در فرهنگ و هویت هنری شیراز بیان کرد: مسعود شیشه‌گر، استاد نام آشنای هنر کاشی هفت رنگ ۲۱ دی و ۱۲ بهمن از اسرار ماندگاری این هنر سخن می‌گوید و علی تعبدی مبانی هنر کاشی نگاری در فرهنگسرای حکمت و هنر تدریس می‌کند.

وی ادامه داد: “خاتم شیراز نگین انگشتری هنرهای سنتی ایران” موضوع سخنرانی جلال مقامی، پیشکسوت هنر خاتم‌سازی در ۲۶ بهمن و ۱۳ اسفند است و غلام فلاح‌پور، تدریس مبانی هنر خاتم سازی را برعهده دارند.

مظفری تأکید کرد: علی اصغر تجویدی از نگارگری در بستر زمان سخن می‌گویند و مهسا روستا اصول و مبانی نگارگری مکتب شیراز را در ۲۱ دی و ۱۳ اسفند تدریس می‌کند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز ادامه داد: فرهنگسرای جوان میزبان کارگاه اصول و مبانی هنر قلم‌زنی با تدریس احمد حمیدی و نمایشگاه آثار علی صدری پیشکسوت هنر قلم‌زنی است. مدرس مبانی و اصول شعر گویشی شیرازی در فرهنگسراهای کتاب و باران، ۲۸ دی و ۲۶ بهمن محسن رضوی است و غلامعلی خوشبخت نیز با موضوع شعر شیرازی از آغاز تا امروز سخنرانی می‌کند.

مظفری تأکیدکرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این کارگاه علاوه بر تارنمای سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به آدرس https://farhangi.shiraz.ir/RContent/۴PXH۸VJL می‌توانند به فرهنگسراهای سطح شهر مراجعه کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84710

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.